-
Data: 2010-12-10 19:44:03
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 10-12-2010 o 18:20:45 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał(a):
<on topic>
>> Manipulujesz zadając pytanie odbiegające od sytuacji o której
>> dyskutujemy.
>> FWD nie jest "w ogóle prostsze", jest "prościej wystartować, a jak
>> wpadniesz
>> w poważny poślizg to się zabijesz".
>
> bzdura.
>
> Wytłumacz mi prosze, ale konkretnie - dlaczego wpadnięcie w poślizg w
> samochodzie FWD ma sie mniejsze szanse niż wpadniecie w poślizg w
> samochodzie RWD oraz dlaczego uważasz, ze w ogole łatwiej wpaść w
> poślizg w FWD niż RWD
bzdura do kwadratu.
Nigdzie i nigdy nie twierdziłem, że FWD łatwiej wprowadzić w poślizg
(dla dobra dyskusji zakładam, że się powyżej przejęzyczyłeś). Masz jednak
dwa główne powody poślizgu:
1) Zbytnie wychylenie kół skrętnych. Niezależne od napędu, więc pomijam.
2) Zbytnie przyśpieszenie/hamowanie kół napędzanych. Tutaj:
2a) W FWD: w poślizgu maszkoła skrętne+napędzane. Jedziesz więc w pole
bez najmniejszej możliwości kontroli.
2b) W RWD: w poślizgu masz koła napędowe, skrętne mają przyczepność.
Tzw "dupa" jedzie więc gdzie chce, ale masz cały czas kontrolę nad
ogólnym kierunkiem ruchu auta.
> ps. to Ty manipulujesz faktami wyciągając "na góre" kilka drobnych cech
> RWD i mianujesz je do rangi super hiper cechy.
Manipuluję? To która cecha jest dla kogo ważna, można by zrzucić na
subiektywizm opinii. Choć podejrzewam że cecha "w poślizgu nie wypadam w
pole" jest ogólnie pożądana przez kierujących.
> FWD ma zdecydowanie więcej zalet dla przeciętnego użytkownika samochodu,
> ktory traktuje go jako urządzenie do sprawnego przemieszczania sie.
Tak. Cenę.
AWD ma zdecydowanie więcej zalet dla przeciętnego i nieprzeciętnego
użytkownika samochodu. Oprócz owej ceny.
[...]
> Wytłumacz mi prosze dlaczego przeciętnemu kierownikowi ma sie lepiej i
> bezpieczniej jeździć z RWD?
> Na czym wg Ciebie polega przewaga prowadzenia RWD i co daje taką mega
> pewność w prowadzeniu RWD na sliskim i dlaczego tym sie trudniej zabić
> niż FWD?
Bo w przypadku poślizgu kół napędzanych ma jakąkolwiek kontrolę nad
samochodem. W odróżnieniu od "jechania w pole".
Siur, jadąc 25km/h to nie ważne, czy masz napęd FWD, RWD, AWD czy
flinstonfeet, nigdzie nie wypadniesz. Czasami jednak wypada nie
przeszkadzać
innym uczestnikom ruchu.
</on topic>
>>> ps. generalnie pytanie nie było do Ciebie, ale już drugi raz widze, ze
>>> pisze do kogoś, a Ty odpowiadasz za tego kogos.
>>
>> E-mail, to takie narzędzie które, rozumiesz, służy do kontaktu z jedną
>> osobą, zamiast grupą. Taką, wiesz, dyskusyjną.
>
> siur, ale odpowiadasz na konkretne posty w konkretnych gałęziach
> dyskusji i zadajesz konkretne pytanie - no nie?
> Jasne, nie zabronie Ci odpowiedziec, ale generalnie ciekawi mnie
> bardziej zdanie osoby, ktorej zadanie pytanie, niż Twoje (w tym akukrat
> konkretnym poście)
Wiesz, jeśli interesuje cię zdanie wyłącznie jednego interlokutora
to tym bardziej powinieneś skorzystać z prywatnych kanałów komunikacji.
[...]
>> Oprócz tego, czuję się zobowiązany pogratulować zbliżenia się do
>> quoty impertynencji wykluczającej możliwość rozsądnej dyskusji.
>>
>> Parafrazując popularne na grupie zawołanie bojowe: IMPERTYNENT PLONK
>> WARNING
>
> LOL.
> Kolego - taaaak sie boje, uuughhha - donrze, ze mnie ostrzegłeś :D
Myślę, że nadinterpretujesz znaczenie owego kultowego niemal w tych kręgach
zawołania. Zapewniam, że pobudzenie strachu u mego szanownego interlokutora
nie było mą intencją. Informuję jedynie, że istnieją poziomy dyskusji, do
których nie będę się zniżał. Jeżeli zatem mój szanowny rozmówca odczuwa
inherentną potrzebę używania argumentacji ad personam, będzie zmuszony
korzystać z niej bez mojego udziału.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 19:53 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:23 Artur Maśląg
- 10.12.10 20:27 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 20:26 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 20:44 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:52 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:10 Artur Maśląg
- 10.12.10 21:14 DoQ
- 10.12.10 21:20 Artur Maśląg
- 10.12.10 21:20 DoQ
- 10.12.10 21:25 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:27 Nex@pl
- 10.12.10 21:28 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:29 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h