eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik krokowy i mikrostepRe: Silnik krokowy i mikrostep
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik krokowy i mikrostep
    Date: Thu, 22 Mar 2012 16:00:35 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 28
    Message-ID: <9...@m...uni-berlin.de>
    References: <4f698b47$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkd1ec$qtt$1@inews.gazeta.pl>
    <4f6b1a5e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    DE13+vGarKsYmSQR0vivBwnv5geqK8Lj6i5LmGziP/YZ/sou2hyvKzx5Oh
    Cancel-Lock: sha1:A2bwpa4ZgbNJu/h8D0E7rExAQdA=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    In-Reply-To: <4f6b1a5e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:628270
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 22.03.2012 13:26, schrieb 4CX250:
    > Użytkownik <n...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > news:jkd1ec$qtt$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    >> Jak podzielisz jeden krok na 8 czy 16 to praktycznie wyeliminujesz drobne
    >> skakanie walu przy predkosci 1 obrot/sek. A bez podzialu czyli
    >> fullstep dla
    >> silnika 1.8st. skakania nie zauwazysz juz przy 2-3 obrotach/sek.
    >
    > Dzięki za podpowiedzi. Do osi silnika 1.8st zamocowane jest dość długie
    > ramię. Chodzi mi właśnie o wyeliminowanie tych skoków wału przy bardzo
    > małych prędkościach gdyz ramię wpada w rezonans. Planuję zrobić 4 lub 8
    > mikrokroków aby to wyeliminować.
    Irek.N. już ci parę rzeczy na temat napisał. Dodam jeszcze, że silniki
    krokowe i duży moment obciążenia dają w rezultacie kurwicę narządów
    rozrodczych. W każdym razie musisz dobrze hamować, na ogół moment
    napędowy jest 10x większy od hamującego. W efekcie kroki idą się kochać.
    Mikrokroki, przy większym obciążeniu są niespecjalnie powtarzalne, ale
    do rozruchu i hamowania są niezłe. Pozostawianie silnika na mikrokroku
    (też na półkroku) jest dość niekorzystne, drań się grzeje. Nie wiem, czy
    twój controller ma current shaping, ale skorzystałbym z takiej usługi.

    Waldek


    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: