    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
    Date: Sun, 16 Mar 2014 19:09:30 +0100

    "Irek N."
    > - masz za strome rampy i silnik nie daje rady z masami

    Jak daje małe przyśpieszenia to jest ok, ale mułowato oś Z chodzi.

    > - masz za słaby silnik w ogóle i z trudem pokonujesz opory przy starcie

    To jest wersja na dziś.

    > - starasz się kręcić za szybko już na starcie i nie osiągasz momentu aby
    > utrzymać rampę

    Dlatego wydłużam rampę.

    > - masz paskudny rezonans już na starcie i wypadają Ci kroki
    > - co gorsza może nie masz rampy w ogóle

    Z powodu błędu w oprogramowaniu w specyficznych warunkach oś Z szła bez
    rampy. I wteczas problem zauważyłem.
    Ale wiem kiedy to występuje i na razie nie używam tej części programu.
    Normalnie rampa działa, ale musi być długa. I trudno wyczuć jak długa. bo te
    gubienie kroków to dzieje się sporadycznie. Ale wyraźnie widać jak skracam
    rampę to częściej to się dzieje.

    > Zrób próbę, wysteruj z dłuższą rampą, posłuchaj czy nie dzwoni w trakcie
    > rozpędzania mechanika. Może poluzuj paski (niezbyt fajne są, wprowadzają
    > tarcie i wyginają osie - znam przypadku urwania ośki silnika zbyt
    > napiętym)

    Jak długa rampa to tylko inaczej brzmi silnik, nie gubi kroków, ale za wolno
    mi to chodzi. W porównaniu do X i Y.

    %2009.38.36.jpg
    %2009.38.26.jpg
    > To nadal ta oś pionowa?
    > Czyli do niczego wcześniej nie doszedłeś?

    Tak jak pisałem te kilka msc. temu, że tamte stuki to brak rampy w
    specyficznych warunkach. A co za tym idzie gubienie kroków.
    Wymieniłem zasilacz z 24 na 48 i to trochę pomogło.

    Dlatego pytam, jaki silnik tam wstawić, aby radykalnie podnieść moment przy
    starcie.
    Bo nie wiem czy każde np. 3 Nm będą takie same żwawe przy starcie.

    Robert