  • Data: 2013-06-29 13:06:07
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-29 07:47, PeJot pisze:

    > Opornik da się sterować PWMem. I tak przydałby się kawałek automatyki do
    > pilnowania obciążenia.

    W sumie w przykładzie podał moc dość małą.
    1Nm przy 500rpm to 50W z hakiem.

    Jeśli mamy prąd zmienny (a tak zakladam) i nie przeszkadza nam
    dopasowanie z dokładnością do okresu, kilka tyrystorów (albo triaków,
    jak nie che nam się prądy prostować, bez wygładzania!), procek
    i zestaw oporników R,2R...R2^k (z grubsza się ułoży).
    Mierzymy prąd w szczycie, a przed zerem zmieniamy sygnał
    do tyrystorów i prąd leci przez odpowiedni zestaw równolegle
    ułożonych oporników.

    To nie ja proponowałem magnesy;>

    pzdr
    bnartekltg