  • Data: 2011-02-02 18:44:31
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michoo napisał:

    > Ale żeby się zagrzał to musi odkształcić się plastycznie.

    To nie jest prawdą. Sprężyna grzeje się przy każdym zgieciu, ściśnięciu,
    rozciągnięciu. Podgrzaniu ulega też podskakująca piłka albo metalowa
    kulka. Ciepła wydziela się przy tym tyle, ile wynosiła energia potencjalna
    związana z wysokością, z której przedmioty te spadają. Ani mniej, ani
    więcej.

    > Jak się odkształci plastycznie to powstały placek drugi (n-ty) raz nie
    > da rady się dość odkształcić i zostanie przylepiony już na stałe.

    Samochodowy amortyzator, to dobry przykład zamiany energii mechanicznej
    w ciepło w trakcie czegoś, co można nazwać "odkształceniem plastycznym".
    W czasie swego żywota zamienia jej nieporównanie więcej, niż potrzeba
    było do jego wyprodukowania.

    > Nie znam na tyle teorii i nie za bardzo chce mi się szukać - czy
    > wykonywanie pracy za pomocą magnesu nie generuje strat jego pola?

    Magnes trwały nie bez powodu nosi taką dumną nazwę.

    --
    Jarek