  • Data: 2011-02-02 16:19:01
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nasz gadolin poszybuje w górę ruchem przyspieszonym, aż w końcu wyrżnie
    > w magnes. Gdyby ktoś niepokoił się, że od tego wyrżnięcia stanie się
    > coś złego magnesowi, możemy przed nim zamontować odpowiedni zderzak.
    > A jak wyrżnie, to jego energia kinetyczna zamieni się w ciepło (sporo
    > jej będzie, bo magnes wiegachny, więc i prędkość nielicha). Jak gadolin
    > osiągnie skutkiem wyrżnięcia temperaturę Curie, to się odklei i spadnie.
    Myślę, że nie osiągnie, bo ilość energii na to potrzebnej będzie większa
    niż ilość energii otrzymanej ze zderzenia.

    Pomijasz też energię potrzebną do utworzenia magnesu.

    P.S.
    Też bym się cieszył jakby fizycy doszli czym jest spowodowane zachowanie
    opisywane jako oddziaływanie pola magnetycznego. Ale na to pewnie
    jeszcze poczekamy...

    Michoo