-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik - do zagazowania
Date: Fri, 10 Feb 2017 10:37:22 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 101
Message-ID: <o7k1ki$t9k$1@node2.news.atman.pl>
References: <o7g3f5$ed1$1@mx1.internetia.pl>
<589c149e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<o7i7ab$cqq$1@dont-email.me> <o7ie95$cf2$1@node2.news.atman.pl>
<bqq6wldbes6j.w81nj7kj7o7s$.dlg@40tude.net>
<o7iigq$mnd$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o7jsb2$5eu$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 91.189.27.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1486719442 30004 91.189.27.4 (10 Feb 2017 09:37:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Feb 2017 09:37:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.7.1
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2599291
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.02.2017 o 10:15, Tomasz Pyra pisze:
>>> Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
>>> już.
>>
>> Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
>> podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
>> minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
>> po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
>> się tym jeżdzić;)
>
> Wystarczy trochę za mało wydajnie skonfigurowane LPG - za małe dysze, za
> małe wtryskiwacze czy za małe ciśnienie gazu ustawione.
A - rzeczywiście - jakoś instynktownie pomyślałem, że chcesz przelać. No
to jak tak, to najpierw korekty idą mocno na plus, a jak nie dają rady,
to check. A w open loopie mnożnik już spada, więc check powinien
wyskoczyć już wcześniej. A jak ktoś jeżdzi ze świecącym się chceckiem,
to sorry ale nie LPG mu silnik popsuł;)
> Autoadaptacja ustawi czas wtrysku LPG dłuższy niż benzyny i wszystko będzie
> dobrze do czasu kiedy ktoś będzie chciał przejechać się z Vmax i okaże się
> że wtryskiwacz LPG już jest otwarty cały czas, a powinien jeszcze trochę.
Tak jak pisałem - problem powinien się ujawnić wcześniej. No chyba, że
akurat po strojeniu ktoś się wybiera do Hamburga autostradą:)
> Ja wiem że można dorzucać benzyny, ale w praktyce różnie z tym bywa,
> zwłaszcza że bywa tak że w dniu strojenia niby jest dobrze, a na pomysły
> dziwnych korekt wpadła autoadaptacja później (bo np. ktoś zostawił
> włączoną).
A ktoś rozsądny autoadaptację zostawia właczoną? Tak, masz rację - to
jest sposób jak rozwalić mapy i zrobić bóg wie co z mieszanką.
>> Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
>> małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.
>
> U mnie Z32SE 3.2 211KM i OL jest powyżej około 3800rpm niezależnie od
> obciążenia i AFR trzyma niższe niż 14.7.
> A to jeszcze wcale nie jest tak szybko.
No dobra - widać są jakieś dziwne ECU.
> Tak jak obserwuję różne silniki to w OL dostępne jest i WOT i POT.
> Po prostu od jakiegoś obciążenia (i to wcale nie bardzo wysokiego) i od
> jakiś tam obrotów, plus zmiany poziomu otwarcia przepustnicy.
> W sumie nie tak rzadko.
Ok - w takim razie zwracam honor. W sumie po co tak robią?
>> No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
>> Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
>> sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
>> dzień i wyłaczyć.
>
> Potem się dwa komputery zapętlają, bo jeden np. ciągle wzbogaca, a drugi mu
> zubaża co ten pierwszy widzi i jeszcze bardziej wzbogaca.
Dlatego nie należy tego dotykać najlepiej, a jak już to na chwilę, żeby
sobie pokorygował w identycznych warunkach i wyłączyć w diabły.
>> Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
>> długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo.
>
> No tak się dokładnie kończy.
> Bo prawidłowo ustawiona instalacja gazowa nie powinna nic kombinować, a po
> prostu przeliczać czasy otwarcia wtrysków tak żeby współczynnik lambda w
> wydechu był taki sam jak na benzynie w każdej sytuacji.
Oczywiście - tylko pisze o tym, ze nawet kiepsko zebranymi mnożnikami
ciężko rozwalić silnik.
> Nie wiem jak w Oplu, ale w Hondzie check zasygnalizował dopiero LTFT
> poniżej -25.0% (po awarii pompy paliwa). Więc jest bardzo tolerancyjny.
Ja też nie wiem jak w oplu, ale hondzie jest dokładnie tak jak piszesz.
Co więcej, w moim staruszku korekty są w sumie na stałe na około -10. Na
beznzynie, na LPG, po kilku godzinach od zrestartowania. W sumie nie
wiem - może tak ma być.
>> Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
>> sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
>> spieprzą to powinien byc check.
>
> W miarę poprawnie to zgoda, tylko właśnie taka "w miarę poprawna" kończy
> się tymi wszystkimi legendami jak to LPG wypala zawory, uszczelki pod
> głowicą itp.
IMHO - nawet takie "w miarę poprawnie" nie jest w stanie specjalnie
zaszkodzić zaworom. Moim zdaniem legenda o paleniu zaworów pochodzi z
poprzedniej generacji, gdzie przykręcało się śrubkę i mniej palił. I
potem jeden z drugim polecał takiego gazownika, co to gusła nad
samochodem odprawiał i potem spalanie spadało. A samochód zamiast LPG
palił zawory. Dziś się tak już nie da, a legenda pozostała.
Podobnie jak niektórym pada pompa paliwowa od jeżdzenia na gazie, a
jeżdzą ciągle na rezerwie.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.17 12:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800