eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik BLDC - sprawdzony sterownikRe: Silnik BLDC - sprawdzony sterownik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.d
    e!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik BLDC - sprawdzony sterownik
    Date: Tue, 01 Dec 2009 08:57:47 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <hf2iee$i2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <5...@9...googlegroups.com>
    <hf0591$52u$1@achot.icm.edu.pl>
    <6...@r...googlegroups.com>
    <hf0cg2$adh$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 226.gino-rossi.eu
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1259654415 578 213.25.19.226 (1 Dec 2009 08:00:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Dec 2009 08:00:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.8.1.23) Gecko/20090825
    SeaMonkey/1.1.18
    In-Reply-To: <hf0cg2$adh$1@achot.icm.edu.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 091130-1, 2009-11-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:576791
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik pitlab napisał:
    >> Czyli BLDC, poza wartością poznawczą, nie ma sensu angażować w robota?
    >
    > Tak, bo to ma wysokie obroty. Zwykle do napędu robotów potrzebne sa
    > niewielkie prędkości i duże momenty. Główną zaletą tego typu silników jest
    > większa moc z jednostki masy w porównaniu do szczotkowych.
    > Male prędkości obrotowe można uzyskac z wielobiegunowych silników np. ze
    > stacji FDD 5 i 1/4. Wirujące pole magnetyczme ma wtedy kilka-kiladziesiąt
    > kHz ale po podzieleniu tego przez 30 cewek wirnika mamy niezłą przekładnię.
    > Tyle że do tego chyba musiłbyś zbudować specyficzny wielofazowy regulator.
    >

    Silnik nadal będzie miał trzy fazy. Przerobiony silnik z napędu 5.25
    (uzwojenie przewinięte grubszym drutem i magnesy neodymowe) po wkręceniu
    w imadło zakręci... imadłem :-) Do zastosowań napędów pojazdów kołowych
    proponuję pozostawić halotronowe czujniki położenia wirnika (o ile takie
    są). Stosowana w silnikach wysokoobrotowych metoda wykrywania położenia
    wirnika na podstawie SEM indukowanej w niezasilanej fazie nie bardzo
    sprawdza sięprzy niskich obrotach (mała amplituda sygnału poszatkowana
    PWM-em).
    Regulator, który jakiś czas temu zaprojektowałem na potrzeby modelarskie
    (http://www.rc.slupsk.pl/reg3f.avi) kręcił również bez problemu
    nieprzerobionym silnikiem z FDD, ale przy niskich obrotach moment
    faktycznie nie był powalający.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: