  • Data: 2010-09-24 14:38:56
    Temat: Re: Silnik BLDC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>

    > Moooment.
    > masz 60 meandrow, 12 biegunow w stojanie i 16 magnesow w wirniku.
    > Teraz rotor:
    > mamy 3.75 meandra na biegun, czyli co 0.25 szerokosci meandra
    > obrot
    > wirnika przywraca startowa konfiguracje, tyko z innym meandrem. Z
    > tego
    > wychodzi, ze 60 meandrow da 60/0.25 = 240 cykli na obrot wirnika.
    > Sprytne, nie?

    Sprytne, ale az sobie to musialem w excelu co 1/8 stopnia rozpisac
    ... i to nie wszystko :-)

    Na 2 bieguny magnesu mamy 7.5 meandra. Co znaczy ze kolejne dwa
    trafia w przeciwny meander i wygeneruja dokladnie przeciwne zmiany.
    Razem efekt wyjdzie zerowy.
    Musi byc ten meander podzielony na segmenty i chyba jakos sprytnie
    poprzesuwany. Podzial zreszta widac.

    J.