eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Silnik 1f a 3f
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 87

  • 11. Data: 2016-07-07 23:18:04
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:
    >> W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
    >>> W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>> W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
    >>>>> Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
    >>>>> samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
    >>>>> obrotowe.
    >>>>> Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
    >>>>> Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
    >>>>> "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa
    >>>>> silnika
    >>>>> spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
    >>>>> eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
    >>>>> rozruchowy."
    >>>>>
    >>>>> O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
    >>>>> 25%?
    >>>>
    >>>> To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
    >>>> magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
    >>>> strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy
    >>>> rozruchowej
    >>>> musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
    >>>>
    >>>
    >>> Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    >>> wrzecion to 1,5 kg.
    >> Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
    >> cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
    >> napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
    >> wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
    >> Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia
    >>
    >> "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    >> falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"
    >>
    >>
    >>
    >>> Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    >>> upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    >>> 55 h 20 [mm]
    >> Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.
    >
    >
    > No to wszystko jasne.
    Kolejny raz widać niekompetencję sprzedawców, którzy nie potrafią
    wyjaśnić różnic pomiędzy silnikami i falownikami.


    > Tylko skąd ta różnica w cenie?
    Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(

    > I czy są różnice w użytkowaniu?
    Nie powinny, w końcu z sieci pobiorą tą samą moc,
    a silniki są tak samo 3 fazowe.


    --
    Pozdr

    Janusz_K


  • 12. Data: 2016-07-07 23:36:02
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
    >> Tylko skąd ta różnica w cenie?
    > Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    > nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    > miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(
    1000 zł różnicy jest uzasadnione?
    Czy to marketing?

    Robert


  • 13. Data: 2016-07-08 00:54:04
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-07 o 23:36, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-07-07 o 23:18, janusz_k pisze:
    >>> Tylko skąd ta różnica w cenie?
    >> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    >> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    >> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(

    Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.

    Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
    częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle nie
    wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
    przewodnik.

    Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
    miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
    przydepnięcie. Więc to jest jak najbardziej prawidłowo, że kabel jest ze
    stali oblanej miedzią.


  • 14. Data: 2016-07-08 10:26:42
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nlmgub$1461$...@g...aioe.org...
    >> Tylko skąd ta różnica w cenie?
    >Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    >nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    >miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(


    Nie trzeba. To silniki tej samej mocy - wiec wiecej zwojow drutu, ale
    mniejszej srednicy.

    No chyba, ze wcale nie sa tej samej mocy, szczegolnie, ze sie waga
    roznia.
    Ewentualnie jeden ma 2.2kW przez 3 minuty a potem 10m chlodzenia, a
    drugi stale.

    J.


  • 15. Data: 2016-07-08 12:57:06
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nlmmij$cii$...@n...news.atman.pl...
    >> Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    >> nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast
    >> z
    >> miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(

    >Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.
    >Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
    >częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle
    >nie wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
    >przewodnik.

    >Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
    >miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
    >przydepnięcie.

    Przez wiele lat kabel antenowy byl z miedzi, i nikomu to nie
    przeszkadzalo.
    Ba - czesto byla to miedz cynowana (bo chyba nie srebrzona ?).

    Tak wiec tu nie o twardosc chodzi, tylko o pieniadze.
    Na 100+ MHz stal w srodku istotnie nie przeszkadza.

    J.


  • 16. Data: 2016-07-08 13:42:33
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:nlmgub$1461$1@gioia.aioe.org...
    >W dniu 2016-07-07 o 22:03, Robert Wańkowski pisze:
    >> Tylko skąd ta różnica w cenie?
    > Przecie ci napisałem, na 380V trzeba więcej miedzi, a to kosztuje,
    > nie bez powodu w kablu antenowym koncentryku środkowa żyła zamiast z
    > miedzi jest ze stali tylko pomiedziowana :(

    Bez problemu można kupić koncentryk 75 om z czystą miedzią w środku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 17. Data: 2016-07-08 14:52:33
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 17:10, Robert Wańkowski pisze:
    > Nawet zadzwoniłem, aby zapytać sprzedawcę. Widocznie porządna firma i po
    > 15 nie pracują. :-) Spróbuję jutro, albo mailem.
    No i po rozmowie ze sprzedawcą... to, że oba są trójfazowe to już
    wyjaśniliście.
    Co do różnicy to usłyszałem, że któreś będzie się mniej grzać. :-)
    A cena wynika z innego uzwojenia. Ale 1000 zł?

    Robert


  • 18. Data: 2016-07-08 15:06:33
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:577fa20e$0$12539$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >No i po rozmowie ze sprzedawcą... to, że oba są trójfazowe to już
    >wyjaśniliście.
    >Co do różnicy to usłyszałem, że któreś będzie się mniej grzać. :-)
    >A cena wynika z innego uzwojenia. Ale 1000 zł?

    Bez dokladnych danych to bedzie gdybanie.

    Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
    Ewentualnie oddasz na gwarancji :-)

    J.


  • 19. Data: 2016-07-08 15:48:03
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-08 o 15:06, J.F. pisze:
    > Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
    > Ewentualnie oddasz na gwarancji :-)

    Albo i nie, bo w umowie gwarancyjnej, artykuł 19. paragraf 135. ustęp
    11. punkt 3. podpunkt m wyraźnie jest napisane, że gwarancją nie są
    objęte uszkodzenia spowodowane pełnią księżyca :-D


  • 20. Data: 2016-07-08 15:55:59
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-08 o 15:06, J.F. pisze:
    > Kup, podlacz, dowiesz sie czemu tanszy.
    No właśnie mam już trzy te tańsze.
    Musiałbym kupić to droższe, aby mieć porównanie. :-)

    Robert

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: