  • 11. Data: 2011-05-22 15:57:34
    Temat: Re: Sigma zaszalała...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Zdjęcia pewnie będą rewelacyjne na najniższym iso, ale pewnie jak zwykle u
    > sigmy już przy ISO 800 będą dziury w zielonym.

    Sample są tragiczne na ISO100.

    > Wcześniejsze modele już były ciekawostkami i egzotyką, a teraz przy tej
    > cenie mało kto zdecyduje się na przesiadkę.

    Na przesiadkę zdecyduje się masa osób, na DPR i u Rytterfalka panują
    pogrzebowe nastroje, jest cała masa komentarzy wkurzonych ludzi, którzy mają
    dość i przechodzą do C/N. Sigma zrobiłą ich podwójnie w konia, bo obiecywała
    jakość MF za cenę 2k USD, a wypuszcza kupę w cenie 10k.

  • 12. Data: 2011-05-22 18:38:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 17:57, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > dość i przechodzą do C/N. Sigma zrobiłą ich podwójnie w konia, bo obiecywała
    > jakość MF za cenę 2k USD, a wypuszcza kupę w cenie 10k.

    Mnie się najbardziej podoba chwalenie się 45Mpx, a sample 14Mpx :)

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 13. Data: 2011-05-22 19:31:49
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Mnie się najbardziej podoba chwalenie się 45Mpx, a sample 14Mpx :)

    Tym bardziej ze te 14 mpix to nie jakis szał. Szczegolowosc IMO podobna
    do zdjec z luster ze slabym filtrem. A do tego szumi toto i ma ?!?hot
    pixele?!? juz przy iso 100.

  • 14. Data: 2011-05-22 19:49:24
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-22 17:57, Mateusz Ludwin wrote:
    > Sample są tragiczne na ISO100.

    Skoro mniejsze fotodetektory to pewnie i mniejsza czułość już ma problemy.
    W czym się objawia ta tragiczność? znów któryś z kanałów jest popsuty?

    > Na przesiadkę zdecyduje się masa osób,

    Miałem na myśli przesiadkę na nową Sigmę, to że do innych systemów będzie
    przepływ to bez wątpienia :)

> [...]
    > dość i przechodzą do C/N. Sigma zrobiłą ich podwójnie w konia, bo obiecywała
    > jakość MF za cenę 2k USD, a wypuszcza kupę w cenie 10k.

    No miało być tak dobrze, a wyszło jak zwykle. Nowe APS-y świetnie dają
    radę w wysokich czułościach, mają po prawie 20Mpix i stoją za nimi
    rozsądne systemy. Sigma mogła być ciekawostką w kategoriach egzotyki, ale
    cena nawet to zarżnie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 15. Data: 2011-05-22 20:06:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Mnie się najbardziej podoba chwalenie się 45Mpx, a sample 14Mpx :)

    LOL, znalazł się jeden talib:

    "The price is nothing for pro photographers. Hell one LIGHT can costs 10k!

    This is a good product for professionals that want sharp pics with large
    DoF.

    I'm glad Sigma is going after the pro market and dropping the moronic
    hobbyists.

    If you aren't making a living with photography, you are not the target
    market for the SD1.

    Less noise and more quality, I say!"

    He he he :DDD

  • 16. Data: 2011-05-22 20:07:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Skoro mniejsze fotodetektory to pewnie i mniejsza czułość już ma problemy.
    > W czym się objawia ta tragiczność? znów któryś z kanałów jest popsuty?

    ISO100 jest odszumiane mniej więcej na poziomie ISO800 z normalnych
    aparatów.

    W cieniach albo wyżarta czerń, albo zieleń + hotpixele.

    Wszystko wygląda jak akwarele z magentowym odcieniem.

    To koniec Sigmy jako producenta body.

  • 17. Data: 2011-05-22 20:09:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 21:49, dominik pisze:

    > Skoro mniejsze fotodetektory to pewnie i mniejsza czułość już ma problemy.
    > W czym się objawia ta tragiczność? znów któryś z kanałów jest popsuty?

    Tragiczność może nie, takie to... wczesne Sony :)
    Za 500$ przeciętne, za 10 000$ smutne.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość to czas, gdy już wszystko człowiekowi wisi i to jest fajny czas/

  • 18. Data: 2011-05-22 20:26:12
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-22 22:09, Janko Muzykant wrote:
    > Tragiczność może nie, takie to... wczesne Sony :)
    > Za 500$ przeciętne, za 10 000$ smutne.

    Wczesne sony? Tzn. co? :)
    Pierwsze lustrzankowe sony nie jest złe, mam i używam mimo że mam inny
    sprzęt jeszcze :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2011-05-22 20:33:07
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-22 22:07, Mateusz Ludwin wrote:
    > ISO100 jest odszumiane mniej więcej na poziomie ISO800 z normalnych
    > aparatów.

    Te nowe do iso 3200 mają obraz świetny, iso 6400 całkiem niezłe, a 12800
    używalne. Więc do czego to odnosisz? Do fuja s5?

    > W cieniach albo wyżarta czerń, albo zieleń + hotpixele.
    >
    > Wszystko wygląda jak akwarele z magentowym odcieniem.

    No to norma jak dla foveona.

    > To koniec Sigmy jako producenta body.

    Ale Sigma nigdy nie była jakimś szczególnym systemem. Zawsze stopień
    ryzyka był spory, że im się odechce robić swój system, zawsze popularność
    była znikoma, cena raczej spora, rynku wtórnego brak. Sigmę miało kilku
    pasjonatów, których było stać kupić to jako ciekawostkę i tak pozostanie,
    z tym zastrzeżeniem, że trzeba więcej $ wydać, a przy takiej kwocie to już
    wiele osób się poważnie zastanowi.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 20. Data: 2011-05-22 20:35:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 22:26, dominik pisze:
    > Wczesne sony? Tzn. co? :)

    Tzn. też taki obrazek... :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zgodnie z dz.u. 1997 nr 133 poz. 883 oświadczam, że można się na mnie