  • 1. Data: 2010-02-22 18:32:54
    Temat: Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM zapowiada się interesująco.
    Jak sądzicie - ile będzie kosztować?

    http://www.optyczne.pl/2703-nowo%C5%9B%C4%87-Sigma_8
    5_mm_f_1.4_EX_DG_HSM_.html

    Pozdrawiam,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-22 18:55:46
    Temat: Re: Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM zapowiada się interesująco.
    > Jak sądzicie - ile będzie kosztować?
    >
    > http://www.optyczne.pl/2703-nowo%C5%9B%C4%87-Sigma_8
    5_mm_f_1.4_EX_DG_HSM_.html

    opanowali juz dzialanie AF :D LOL
    przy takim szkle moze to miec niebagatelne znaczenie, skoro ich
    12-24 ma nawet problemy :)

    Roger

  • 3. Data: 2010-02-22 19:26:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 19:55, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    85_mm_f_1.4_EX_DG_...

    > opanowali juz dzialanie AF :D LOL
    > przy takim szkle moze to miec niebagatelne znaczenie, skoro ich
    > 12-24 ma nawet problemy :)
    >
    > Roger

    przeciez AF na krotkich ogniskowych z definicji ma trudniejsze warunki
    pomiaru - tzn precyzja ostrzenia jest mniejsza.
    I nie myl z zakresem GO.

    kto rozsadny kupuje sigme 12-24 - akurat to jeden ze slabszych zoomow
    sigmy skoro istnieje tokina pro o tym samym zakresie , tansza i
    nieporownywalnie lepsza optycznie i jasniejsza.

  • 4. Data: 2010-02-22 21:49:36
    Od: "tomek" <t...@o...pl>

    > kto rozsadny kupuje sigme 12-24 - akurat to jeden ze slabszych zoomow
    > sigmy skoro istnieje tokina pro o tym samym zakresie , tansza i
    > nieporownywalnie lepsza optycznie i jasniejsza.

    ktos kto ma aparat z pelna klatka?

    pozdr.
    --
    photo.net/photos/Szostok

  • 5. Data: 2010-02-22 22:12:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-22 20:26, XX YY wrote:
    > przeciez AF na krotkich ogniskowych z definicji ma trudniejsze warunki
    > pomiaru - tzn precyzja ostrzenia jest mniejsza.
    > I nie myl z zakresem GO.

    Łeż okrutna. Błędy AF w takim obiektywie są niezauważalne wręcz.
    W jasnych stałkach decydują o zupełnie skopanym zdjęciu lub nie.

    > kto rozsadny kupuje sigme 12-24 - akurat to jeden ze slabszych zoomow
    > sigmy skoro istnieje tokina pro o tym samym zakresie , tansza i
    > nieporownywalnie lepsza optycznie i jasniejsza.

    Która tokina kryje pełną klatkę i ma taki zakres?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-02-23 06:38:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

    > Łeż okrutna. Błędy AF w takim obiektywie są niezauważalne wręcz.
    > W jasnych stałkach decydują o zupełnie skopanym zdjęciu lub nie.
    > [...]

    Akurat tu chyba ma rację. Precyzja ostrzenia (czyli różnica między
    odleglością idealnego ustawienia ostrości a odległością faktycznie
    nastawioną) jest w przypadku krotkich ogniskowych mniejsza, natomiast
    większa głębia ostrości skutecznie tę gorszą precyzję maskuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-02-23 07:15:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 23:12, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Łeż okrutna. Błędy AF w takim obiektywie są niezauważalne wręcz.
    > W jasnych stałkach decydują o zupełnie skopanym zdjęciu lub nie.

    te rzeczy masz jeszcze nieusystematyzowane w glowie.
    pomiar odleglosci odbywa sie na pelnej dziurze.
    nie myl wplywu jasnosci z wplywem ogniskowej na precyzje pomiarow AF.

    Ze wzrostem jasnosci obiektywu i ze wzrostem ogniskowej precyzja
    pomiaru rosnie !!!

    Skutki bledow nastawy mozesz nieco zlagodzic przymykajac obiektywy ,
    zarowno szeroki kat jak i tele.

    napisalem przewidujac bledne riposty zeby nie wiazac precyzji
    ostrzenia z wiekszym zakresem GO dla krotkich ogniskowych.

  • 8. Data: 2010-02-23 07:43:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 22 Feb 2010 11:26:49 -0800 (PST), XX YY wrote:
    > kto rozsadny kupuje sigme 12-24 - akurat to jeden ze slabszych zoomow
    > sigmy skoro istnieje tokina pro o tym samym zakresie , tansza i
    > nieporownywalnie lepsza optycznie i jasniejsza.

    Ja np kupilem. Wiesz oczywiscie, ze to jest szklo pelnoklatkowe?

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 9. Data: 2010-02-23 07:49:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Feb., 08:43, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > Ja np kupilem.

    co w tym dziwnego ?

    >Wiesz oczywiscie, ze to jest szklo pelnoklatkowe?

    a gdzie ja pisze o pelnoklatkowsci ?

  • 10. Data: 2010-02-24 00:25:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-23 07:38, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > nastawioną) jest w przypadku krotkich ogniskowych mniejsza, natomiast
    > większa głębia ostrości skutecznie tę gorszą precyzję maskuje.

    Właśnie o tym pisałem - dla mnie jest ok, o ile to co chciałem mieć ostre
    takim mam. Na szerokim nie jest to wcale wyzwaniem. Przy długich
    ogniskowych i do tego jeszcze sporym świetle najmniejszy błąd psuje całe
    zdjęcie. Trzeba uważać nie tylko na to gdzie ustawimy zdjęcia ale czy np
    nie zmienią się warunki podczas np wciskania spustu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564