  • Data: 2010-06-23 13:31:47
    Temat: Re: Sie pochwale filmem tym razem
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith pisze:

    > Nic z tego nie zrozumiałem. :-(

    Ten obiektyw dzieli klatkę na pół (ze stratą w środku jeszcze na
    dodatek) i dostajesz dwa pionowe kadry (mocno wąskie). Jak zechcesz mieć
    normalne proporcje pod większość technologii, to z pionu zrobisz poziom
    obcinając górę i dół więc w sumie kilkanaście procent kadru pójdzie na
    każdy półobraz, a reszta się zmarnuje.
    Sensowne układy powinny mieć lustra czy jakąś odmianę pryzmatu
    obracającego obraz tak, żeby dzielił się w pionie, ale odwrócony pod
    kątem 90 stopni (jeden nad drugim). Wtedy każdy półobraz dostałby kilka
    megapikseli przynajmniej.

    Zmierz rozstaw swoich oczu :)

    --
    pozdrawia Adam