  • 21. Data: 2012-05-07 06:09:56
    Temat: Re: Shell FuelSave?
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-07 05:16, Marek Dyjor pisze:
    > a gdzie jest czujnik liczby oktanowej?

    Tam, gdzie kazdy czujnik spalania stukowego.

    MarcinJM gg: 978510

  • 22. Data: 2012-05-07 06:51:41
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 19:47, Lewis pisze:
    > A zużycie mniejsze dlatego że jest więcej energii z tej samej ilości paliwa

    To nie jest prawda,
    liczba oktanowa to nie wartość energetyczna.
    P.

  • 23. Data: 2012-05-07 07:16:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pan Piskorz wrote:

    > To nie jest prawda,
    > liczba oktanowa to nie wartość energetyczna.
    > P.

    ale wielu tak myśli :)

  • 24. Data: 2012-05-07 09:46:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-07 07:16, Marek Dyjor pisze:

    > ale wielu tak myśli :)

    Dobra źle napisałem, więcej mocy generuje silnik, ze względu na
    optymalną wartość oktanową paliwa dla obecnej konfiguracji. A moc ma
    bezpośredni wpływ na powstającą energię.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 25. Data: 2012-05-07 10:01:58
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    anacron nabazgrał(a):

    > A to jednak nie wina silnika była, jak pisałem wcześniej na 98 109KM
    > silnik na hamowni wyszedł na 103. Mam wiec pytanie, są samochody, które
    > w instrukcji maja napisane, aby lać im 98?

    Mazda 6 MPS

  • 26. Data: 2012-05-07 10:34:36
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Ja ostatnio tym zalałem, nie ze względu na oszczędności po prostu tak
    wypadło. Zwykle spalanie mam ok. 7l, czasem więcej czasem mniej wiadomo
    zależnie od stylu jazdy, 6,8 to min jaki udało mi się uzyskać na polskim
    paliwie. A tego spaliło mi 6,4 i jest to mój rekord spalania na polskim
    paliwie i polskich drogach.

    A.

  • 27. Data: 2012-05-08 11:30:57

    Sun, 06 May 2012 16:12:30 +0200, w <jo60sd$1fc$3@node2.news.atman.pl>, neoniusz
    <n...@j...org> napisał(-a):

    > Obiecuja 1 litr mniejsze spalanie przy 50 litrach zatankowanych. Raczej
    > trudne do zaobserwowania. Skoro obiecuja tak malo, to pewnie realnie
    > bedzie w okolicach bledu statystycznego.

    Nie macie co się spierać czy zauważalnie, czy niezauważalnie.

    Brytyjski magazyn konsumenta (WatchDog) przetestował to paliwo. Różnica w
    stosunku do standardowego wynosi 0,0%.