  • 11. Data: 2012-05-06 20:11:25
    Temat: Re: Shell FuelSave?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Raczej nie.
    > http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
    >
    > Przeczytaj ;)
    >
    > Dodatkowo:
    > http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-oktanowa-a-moc-
    silnika

    Przepraszam was chlopaki, to byla podpucha. Tylko sie nie pokluccie za
    bardzo :)

    sz.

  • 12. Data: 2012-05-06 20:23:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 20:11, szufla pisze:

    silnika

    > Przepraszam was chlopaki, to byla podpucha. Tylko sie nie pokluccie za
    > bardzo :)
    >
    > sz.

    Nie mam zamiaru z nikim się kłócić, wyniki z hamowni i parametry pracy
    silnika wystarczająco mnie upewniają.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 13. Data: 2012-05-06 20:59:08
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Tankowałem toto (95) kilkakrotnie w Czechach już dawniej.
    Nie ma żadnej różnicy w porównaniu z jakąkolwiek benzyną z innej stacji.
    S.

  • 14. Data: 2012-05-06 21:29:26
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 12:56, Big Jack pisze:
    > Czy testował ktoś już paliwo Shell FuelSave (ON bądź Pb95) i może
    > powiedzieć, czy używanie go daje faktycznie obiecane zmniejszenie zużycia?

    Nie wiem dokładnie o jakim paliwie mówisz, ale mój kuzyn tankował jakiś
    VPower i jedyne co zaobserwował to wyższą temperaturę na wskaźniku.
    Ponoć na zwykłym zawsze miał jak w mordę 90, a na Vpower ponoć miał
    wskazówek powyżej lekko. Z mojego doświadczenia, mogę Ci powiedzieć, że
    swoje auto zalałem 98 jak na hamownie jechałem pierwszy raz i o zonk,
    zamiast 109KM, było tylko 103. Tydzień później na zwykłym hamowania
    pokazała 108, ale to pewnie zależy od silnika, ten po prostu nie trawił 98.

  • 15. Data: 2012-05-06 21:34:03
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 20:08, Cezary Daniluk pisze:
    > Raczej nie.
    > http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

    A to jednak nie wina silnika była, jak pisałem wcześniej na 98 109KM
    silnik na hamowni wyszedł na 103. Mam wiec pytanie, są samochody, które
    w instrukcji maja napisane, aby lać im 98?

  • 16. Data: 2012-05-06 22:02:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 06 May 2012 21:34:03 +0200, anacron wrote:

    > A to jednak nie wina silnika była, jak pisałem wcześniej na 98 109KM
    > silnik na hamowni wyszedł na 103. Mam wiec pytanie, są samochody, które
    > w instrukcji maja napisane, aby lać im 98?

    Moja Vectra ma napisane żeby lać 98 - można też lać 95, ale wtedy ECU
    przełącza się na bardziej przeciwstukowe mapy opóźnienia zapłonu i silnik
    nie uzyskuje pełnej mocy co potwierdziła hamownia (11KM różnicy).

    Ale w drugą stronę to nie działa - lanie paliwa o wyższej niż zalecana
    liczbie oktanowej nic nie daje.

  • 17. Data: 2012-05-06 22:48:36
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a)
    > [...] Mam wiec pytanie, są samochody, które
    > w instrukcji maja napisane, aby lać im 98?

    Evo

    --
    Tomek Kańka

  • 18. Data: 2012-05-06 23:09:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 21:34, anacron pisze:

    > A to jednak nie wina silnika była, jak pisałem wcześniej na 98 109KM
    > silnik na hamowni wyszedł na 103. Mam wiec pytanie, są samochody, które
    > w instrukcji maja napisane, aby lać im 98?

    Saab 900, 9-3I, 9-3II, 9-5 z silnikami B204R, B205R, B207R. A jak
    mocniejsza mapa to i 98+

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2012-05-06 23:11:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-06 23:09, Lewis pisze:

    > Saab 900, 9-3I, 9-3II, 9-5 z silnikami B204R, B205R, B207R. A jak
    > mocniejsza mapa to i 98+

    A no i zapomniałem o serii B234R i B235R ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 20. Data: 2012-05-07 05:16:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > przełącza się na bardziej przeciwstukowe mapy opóźnienia zapłonu i
    > silnik nie uzyskuje pełnej mocy co potwierdziła hamownia (11KM

    a gdzie jest czujnik liczby oktanowej?