  • 11. Data: 2002-08-22 09:42:24
    Temat: Re: Sferia - cala prawda
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    [ The following text is in the "ISO-8859-1" character set. ]

    [ Your display is set for the "ISO-8859-2" character set. ]

    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]

    Uzytkownik "rasz" <r...@k...pulse.pdi.net> napisal w wiadomosci

    > wrooc, pasmo GSM
    > w tym momecie zaczynam sie zastanawiac czemu to ma taie diadowskie pingi

    Wysylanie: 824-849 MHz odbior: 869-894 MHz tak?

    -----
    Xon

  • 12. Data: 2002-08-22 11:12:19
    Od: Zeus <m...@w...pl>

    Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> wrote in

    > IMO - wiecej praktyki mniej teorii
    > uwazasz, ze cos co ma 400ms opoznienia jest nowoczesne ??

    A dwukierunkowy dostep satelitarny ? :P
    Czasami zwykle prawa fizyki narzucaja pewne ograniczenia, ktorych nikt nie
    przeskoczy. No chyba, ze znajdzie sie sposob na wysylanie sygnalu z
    predkoscia nadswietlna ;)

    Zeus

  • 13. Data: 2002-08-22 15:16:16
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > rasz <r...@k...pulse.pdi.net> wrote

    > wrooc, pasmo GSM
    > w tym momecie zaczynam sie zastanawiac czemu to ma taie diadowskie
    > pingi

    Nie - ani NMT ani GSM. I ni ema tez technologii 430 MHz :-)
    Wez sobie jakas madra ksiazke i poczytaj o CDMA.

    M.

    PS. A z ta Rumunia i 19,200 to juz poszedles na calego...

  • 14. Data: 2002-08-22 18:32:38
    Od: "Oli" <a...@e...pw.edu.pl>

    > powinienes, chyba zmienic uczelnie, zanim bedzie za pozno
    >
    > typowy nowoczesny wielopunkt to 5-10 ms

    Taaak uczelnie powiadasz....

    Tylko czy ten Twoj typowy nowoczesny wielopunkt to przypadkiem nie system, w
    ktorym anteny "widza" sie bezposrednio?!
    Tak wynika to z prezentacji na wymienionej www. Natomist jesli chodzi o
    Sferie to terminal masz np. na buirku, a antena jest jego integralna czescia
    (do Twojej wiadomosci antena ma jakies 17 cm i przypomina "patyczek" o
    srednicy nie wiekszej niz 1 cm). Za To anteny firmy, ktora wspominasz to
    typowe anteny kierunkowe mieszczace sie na dachu budynku i jak wynika z
    prezentacji - "tylko w sprawdzonych lokalizacjach" - czyli bezposrednia
    widocznosc anten to warunek niezbedny dla takich opoznien o jakich piszesz..
    Wiec jesli chcesz, zeby porownac ten system do jakiegos bardziej znanego
    wszystkim, to rozwiazanie GPRS w GSM jest jesli chodzi o rozmieszczenia
    nadajnika-odbiornika jest chyba najodpowiedniejszy... Oznacza to, ze nie
    bardzo mozesz te systemy porownywac w ten sposob... Mam nadzieje, ze widzisz
    ta subtelna roznice, nawet po Twojej uczelni.... (bez urazy)

    Pozdrawiam, Oli

  • 15. Data: 2002-08-22 19:47:59
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Oli wrote:

    > Mam nadzieje, ze widzisz ta subtelna roznice, nawet po Twojej uczelni.... (bez
    urazy)

    > Pozdrawiam, Oli

    super, ze mi to wszystko objasniles... ale:
    - to ze antena moze byc malutka i terminal mozesz miec ukryty w domu wynika z
    propagacji fal radiowych, innej
    dla 900MHz a innej dla 2.4GHz; 3.5GHz i wyzszych
    - opoznienie wynika nie z czestotliwosci fal radiowych ale protokolu wymiany
    informacji pomiedzy stacja bazowa
    a stacjami klienckimi, chociaz gyby ktos pracowal na falach dlugich to ping pewnie
    bylby wyraznie dluzszy
    - przeczytaj sobie http://www.waverider.com/Library/NLOSkitAug2.pdf
    - z autopsji wiem, ze klienci wola miec ping ~10ms od 400ms
    - GSM jest systemem mobilnym i nie laczysz sie zawsza z ta sama stacja bazowa,
    dodatkowe opoznienia wprowadza
    kolejne polaczenia i opogramowanie routujace twoja transmisje do serwera dostepowego

    pzdr, MK

    ps
    a [nowak] to usluga firmy, w ktorej mam udzialy

  • 16. Data: 2002-08-22 19:48:06
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Zeus wrote:

    > A dwukierunkowy dostep satelitarny ? :P

    tak, tyle ze satelita jest o kilka kilometrow dalej niz dach z antenka w Warszawie

    pzdr, MK
    http://www.max.pl

  • 17. Data: 2002-08-22 19:48:14
    Od: rasz <r...@k...pulse.pdi.net>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote in

    > Nie - ani NMT ani GSM. I ni ema tez technologii 430 MHz :-)
    > Wez sobie jakas madra ksiazke i poczytaj o CDMA.

    teraz juz wiem , na szczescie nie od dzis wiadomo ze jestem podsmiardujacym
    trolem madrala :P, CDMA faktycznie :), malo o tym info jest, o tym
    konkretnym terminalu ledwo 3 wzmianki znalazlem i zero informacji o jakichs
    opcjach (ala konfiguracja przez rs)

    > PS. A z ta Rumunia i 19,200 to juz poszedles na calego...

    moge to wykopac, taki tekst byl na www.LG :) powaga, cos ala 'w zwiazku z
    rosnacym zastosowaniem ta technologia w Ruminii i krajach jej sasiadujacych
    LG ma przyjemnosc zaprezentowac nowe modele LST-200 oraz 250' :)
    z 19.200 to zmyla faktycznie , ajm lame.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://top.gry-online.pl/

  • 18. Data: 2002-08-22 19:48:20
    Od: rasz <r...@k...pulse.pdi.net>

    "Gaph" <g...@p...onet.pl> wrote in

    > (który nie wie, co oznacza czerwona dioda SIG na terminalu -> hint:
    > Tabela 1, str 12, 'Instrukcja dla użytkownika LST-250(F)', która chyba
    > wpadła raszowi do shreddera przy wyciąganiu sprzętu)

    :) , ja mialem ZAWSZE zalta, nigdy czerwonej , nie jestem az tak glupi :),
    najgorsze jest to ze sprawdzalem juz i zewnetrzna antena nic nie da (chyba
    z e o wiekszym zysku) poniewaz BTS tego czegos wisi po drugiej stronie
    budynku, jak przejde na druga strone budynku to mam full sygnal , jak na
    swoja to ledwo pomaranczowy :( , jak zblize reke do anteny to czerwony :((
    Jutro zadzwonie porozmawiac z monterem o antenie zewnetrznej.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://top.gry-online.pl/

  • 19. Data: 2002-08-22 19:48:29
    Od: rasz <r...@k...pulse.pdi.net>

    Zeus <m...@w...pl> wrote in news:ak2fjt$7b8$1@news.onet.pl:

    > Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl> wrote in

    > A dwukierunkowy dostep satelitarny ? :P

    2000ms nawet jednostronny z geostacjonarnej satelity.

    > Czasami zwykle prawa fizyki narzucaja pewne ograniczenia, ktorych nikt
    > nie przeskoczy. No chyba, ze znajdzie sie sposob na wysylanie sygnalu
    > z predkoscia nadswietlna ;)

    juz sie znalazl :) , jak to bylo hmm , przeskoki kwantowe , przeladowania
    kwantowe .. costam kwantowe :) , niemiec osiagnal 5x szybkosc swiatla
    podczas przesylu muzyki laserem.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://top.gry-online.pl/

  • 20. Data: 2002-08-22 19:57:36
    Od: rasz <r...@k...pulse.pdi.net>

    > GSM jest systemem mobilnym i
    > nie laczysz sie zawsza z ta sama stacja bazowa, dodatkowe opoznienia
    > wprowadza kolejne polaczenia i opogramowanie routujace twoja
    > transmisje do serwera dostepowego

    Sferia tez oferuje usluge mobilna , tz tak mi sie wydaje, Terminal ma
    baterie i dizsiaj go testowalem w kilku punktach warszawy, np Zlota w
    centrum w budynku 3 pietro FULL sygnal od razu zaskakuje. Szopena przy
    lazienkach brak sygnalu w budynku.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod