  • 11. Data: 2009-05-15 08:23:26
    Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    de Fresz pisze:

    [ciach]

    Ja w FZR juz sobie wypracowalem metode. Airbox wraz z kroccami
    przykladam do gaznikow w takiej pozycji, w jakiej bedzie montowane i...
    klade sie na brzuchu na airboxie zagladajac czy rowno wchodzi pod
    wplywem mojego ciezaru, ewentualnie probujac to dociskac reka z jednej
    albo drugiej strony... Opis jak z filmu porno, ale inaczej mi sie nie
    udalo tego sensownie zalozyc. Trzeba probowac wepchnac wszystkie krocce
    naraz, bo jak zaczniesz od jednej strony i sprobujesz zalozyc druga, to
    ta pierwsza Ci wylezie w cholere...

    --
    ganda
    FZR 1000

  • 12. Data: 2009-05-15 08:40:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-15 09:01:29 +0200, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
    > obywaja juz stare i stwardniale.

    Te króćce są umiarkowanie stwardniałe - niby bez dramatu, bo włożyć je
    poza motocyklem da się bez większego problemu, problem jest tylko z tą
    pier$%^&* lokalizacją, w której trza to zrobić.

    > Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.

    O! A to fajny pomysł, spróbuję.

    > Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.

    Na to wpadłem, problem tylko w tym, że jak są wytłuszczone, to o ile
    wchodzą łatwo, to jeszcze łatwiej spadają.

    > Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
    > sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).

    No tak mi zaczęło właśnie świtać, że natura chyba dała mi za mało rąk
    do tej czynności ;-)

    > Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
    > przedmuchy.

    Ha, no właśnie. Skoro już pare lat temu ktoś to kitował, to pewnie
    teraz nie będzie specjalnie lepiej. Czym to w takim razie najlepiej
    uszczelnić? Niby mógłbym olać, bo i tak chcę dryndę sprzedać, ale skoro
    już się z tym chrzanię, to bez sensu jest nie zrobić tego od razu
    porządnie.

    > Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
    > poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
    > minut :)

    Też mi zaczęła świtać ta droga, tylko obawiam się ceny w Hondzie. Ale
    na razie skorzystam z oferty Lesora, może będzie lepiej.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-05-15 08:47:47
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...

    Spoko. Badz sprytny i zauwaz, ze nie podalem pojemnosci.
    K.14.

  • 14. Data: 2009-05-15 09:09:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-15 10:19:52 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> said:

    > Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik?

    A dla pomocnika? Przecież musi równo i spokojnie czymać. Na wszelki
    wypadek podwoję te wartości... A rano się okaże, że wsadziliśmy
    odwrotnie ;-)

    > Bo ja same single mam kurwa...

    Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby
    wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe.
    Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A
    króciec jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje",
    więc włazi na gaźnik bez zająknięcia...

  • 15. Data: 2009-05-15 09:12:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-15 10:15:22 +0200, kocyk <k...@Z...pl> said:

    > Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
    > - kumpla szt. 1
    > - piwa szt. 8

    Ej no weź, jak to przeczyta nasz kolega pod kapeluszem, to Cię zara
    wyśle do AA.
    Ale i tak skorzystam ;-)

  • 16. Data: 2009-05-15 10:42:57
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]
    > Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
    > różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
    > airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
    > to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
    > miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
    > skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
    > łapy - sama rozkosz.

    Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
    dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
    dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.

    Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
    nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
    powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
    na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
    czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
    jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
    trochę pomóc.

    > Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.

    Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)

    W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
    u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 17. Data: 2009-05-15 19:22:26
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A króciec
    > jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje", więc

    Eee to i tak łatwizna,u mnie do wymiany filtra muszę zdemontować całe
    owiewki i odkręcić zbiornik,no ale żeby wydłubać airbox to demontujemy
    ... plastiki,wahacz,subframe,całą ramę i już możemy wyjąć czarne
    pudełko,kroćce na szczęście lekko wchodzą:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 18. Data: 2009-05-15 21:47:17
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>

    > O! A to fajny pomysł, spróbuję.

    ja to w starym gsx jak juz wymiekałem to wpadłem na pomysł zeby gumy w
    cholernie gorącej wodzie nagrzewac i takie gorące (mieciutkie) szybko
    osadzac.
    suszarką tez dawało rady ale zawsze mi brakowało jednej reki do trzymania
    suszarki. po kilkunastu probach umiałem wsadzac kroćce w kilka chwil.
    przy tej metodzie nawet całkiem stara guma robi sie fajnie elastyczna.
    pozdro