-
11. Data: 2009-05-15 08:23:26
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>
de Fresz pisze:
[ciach]
Ja w FZR juz sobie wypracowalem metode. Airbox wraz z kroccami
przykladam do gaznikow w takiej pozycji, w jakiej bedzie montowane i...
klade sie na brzuchu na airboxie zagladajac czy rowno wchodzi pod
wplywem mojego ciezaru, ewentualnie probujac to dociskac reka z jednej
albo drugiej strony... Opis jak z filmu porno, ale inaczej mi sie nie
udalo tego sensownie zalozyc. Trzeba probowac wepchnac wszystkie krocce
naraz, bo jak zaczniesz od jednej strony i sprobujesz zalozyc druga, to
ta pierwsza Ci wylezie w cholere...
--
ganda
FZR 1000
-
12. Data: 2009-05-15 08:40:20
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-05-15 09:01:29 +0200, Kuczu <p...@j...pl> said:
> Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
> obywaja juz stare i stwardniale.
Te króćce są umiarkowanie stwardniałe - niby bez dramatu, bo włożyć je
poza motocyklem da się bez większego problemu, problem jest tylko z tą
pier$%^&* lokalizacją, w której trza to zrobić.
> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.
O! A to fajny pomysł, spróbuję.
> Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Na to wpadłem, problem tylko w tym, że jak są wytłuszczone, to o ile
wchodzą łatwo, to jeszcze łatwiej spadają.
> Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
> sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).
No tak mi zaczęło właśnie świtać, że natura chyba dała mi za mało rąk
do tej czynności ;-)
> Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
> przedmuchy.
Ha, no właśnie. Skoro już pare lat temu ktoś to kitował, to pewnie
teraz nie będzie specjalnie lepiej. Czym to w takim razie najlepiej
uszczelnić? Niby mógłbym olać, bo i tak chcę dryndę sprzedać, ale skoro
już się z tym chrzanię, to bez sensu jest nie zrobić tego od razu
porządnie.
> Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
> poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
> minut :)
Też mi zaczęła świtać ta droga, tylko obawiam się ceny w Hondzie. Ale
na razie skorzystam z oferty Lesora, może będzie lepiej.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
13. Data: 2009-05-15 08:47:47
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: kocyk <k...@Z...pl>
Kamil Nowak 'Amil' wrote:
> kocyk napisał(a):
>> - piwa szt. 8
>
> Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...
Spoko. Badz sprytny i zauwaz, ze nie podalem pojemnosci.
K.14.
-
14. Data: 2009-05-15 09:09:42
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-05-15 10:19:52 +0200, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> said:
> kocyk napisał(a):
>> - piwa szt. 8
>
> Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik?
A dla pomocnika? Przecież musi równo i spokojnie czymać. Na wszelki
wypadek podwoję te wartości... A rano się okaże, że wsadziliśmy
odwrotnie ;-)
> Bo ja same single mam kurwa...
Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby
wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe.
Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A
króciec jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje",
więc włazi na gaźnik bez zająknięcia...
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
15. Data: 2009-05-15 09:12:47
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-05-15 10:15:22 +0200, kocyk <k...@Z...pl> said:
> Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
> - kumpla szt. 1
> - piwa szt. 8
Ej no weź, jak to przeczyta nasz kolega pod kapeluszem, to Cię zara
wyśle do AA.
Ale i tak skorzystam ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
16. Data: 2009-05-15 10:42:57
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Fri, 15 May 2009 08:25:19 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:
[...]
> Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
> różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
> airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
> to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
> miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
> skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
> łapy - sama rozkosz.
Oj, to bardzo współczuję. :-) W NTV-ce to też nieforemna bryła ale z
dwóch kawałków plastiku, żeby wymienić filtr trzeba ją rozkręcić na
dwie połówki (górną i dolną) a filtr do środka wchodzi.
Biorąc pod uwagę to, jak się i tak namęczyłem ze swoim to zakładanie
nierozkręcalnego to musi być horror. OK, to jeszcze jedna rzecz, która
powinna ułatwić - posmarować króćce i otwory żelem poślizgowym opartym
na wodzie? Może niekoniecznie smakowym ;-) ale na zachodnich forach np.
czytałem że K-Y Jelly bardzo dobrze się sprawdza do wymiany opon, a że
jest oparty na wodzie to później odparowuje i nic nie przeszkadza. Powinno
trochę pomóc.
>> Bo jak ja wymieniłem filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego
>> airboxa, czyszcząc i wstawiając subfiltr
> Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.
Ja, jak się okazuje, też nie miałem, mimo że powinienem mieć. ;-)
W NTV-ce jest od spodu taki mały kawałek gąbki nasączony olejem, którego
u mnie niestety nie było. Dorobiłem sobie, ale niesmak pozostał. :-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
17. Data: 2009-05-15 19:22:26
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
de Fresz pisze:
> Pomyśleć że jakiś czas temu cichutko kląłem na KTM-a, gdzie żeby
> wyciągnąć airbox trza rozpiąć wydech i odchylić subframe.
> Dżizasfakenjajebie, jakież to proste i eleganckie rozwiązanie! A króciec
> jest zrobiony z elastycznej gumy i ma miejsce które "pracuje", więc
> włazi na gaźnik bez zająknięcia...
Eee to i tak łatwizna,u mnie do wymiany filtra muszę zdemontować całe
owiewki i odkręcić zbiornik,no ale żeby wydłubać airbox to demontujemy
... plastiki,wahacz,subframe,całą ramę i już możemy wyjąć czarne
pudełko,kroćce na szczęście lekko wchodzą:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
18. Data: 2009-05-15 21:47:17
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>
>
>> Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas montazu.
>
> O! A to fajny pomysł, spróbuję.
>
ja to w starym gsx jak juz wymiekałem to wpadłem na pomysł zeby gumy w
cholernie gorącej wodzie nagrzewac i takie gorące (mieciutkie) szybko
osadzac.
suszarką tez dawało rady ale zawsze mi brakowało jednej reki do trzymania
suszarki. po kilkunastu probach umiałem wsadzac kroćce w kilka chwil.
przy tej metodzie nawet całkiem stara guma robi sie fajnie elastyczna.
pozdro