-
1. Data: 2009-05-14 22:25:42
Temat: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
Bandziorno
Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
wkurwiony.
A więc tak, od jakiegoś czasu picuję sobie Sevenkę na sprzedaż, oprócz
wiosennego przeglądziku dopieszczam, myję, dokręcam śrubki - no po
prostu robię wszystko to, czego nigdy wcześniej mi się nie chciało,
coby przy okazji podnieść jej wartość o ze 29,99 pln.
No i mnie mać jeb#$%^& podkusiło żeby rozebrać co się da, aby odskrobać
z paroletniego syfu, w tym wyjąć ten zasrany airbox. Rozkładało się w
miarę łatwo, pomijając może konieczność rozebrania połowy tyłu i
zdjęcie tylnego koła (cud dżapskiej inżynierii normalnie), żeby go
wyjąć (gimnastyki z obróć-pociągnij-przekręc-pociągnij-obróć nie
liczę), ale aby ścierwo wsadzić na miejsce, to już chyba jakiś doktorat
trzeba mieć żesz k#$%^&&.
Obrazowo tak: jest plasticzny airbox, w nim są 2 otwory, w które
wchodzą króćce, które to rozgałęziają się na 4 gażniki. Króćce obejmują
górną rurę ramy, więc trzeba puchę airboxa umieścić w pozycji zbliżonej
do właściwej i dopiero je wciskać w plastik, bo założone wcześniej nie
przejdą. Dla ułatwienia, gumowe króćce są nieco zniekształocone, tu
letko wklęsłe, tam ciut krzywe - nie wiem czy to ta legendarna
Hundowska jakość, czy po prostu się tak pokurczyły ze starości. W
każdym razie wchodzą zajebiście ciężko.
Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Jak te popie@#$%^& małe żółte zasrańce to wymyśliły? Jakiś robot jest
do tego potrzebny? 3 pomocników? Magiczne przyrządy? Pół roku
specjalistycznego szkolenia w Japonii? Oczywiśce skośnookie popaprańce
nie umieściły żadnych wskazówek w serwisóece, bo niby po kiego wała.
Żeszmaćjebana, ile czasu może wymagać tak niby banalna czynność?
A jeszcze z ciekawostek - jak zdjąłem airboxa i przyjrzałem się z
bliska, to okazało się, że na króce na łączeniu z airboxem były
wysmarowane jakimś czarnym czymś - coś o konsystencji budaprenu. Widać
że stare toto było, nie wiem czy tak wychodziło z fabryki, czy to
patent któregoś z poprzednich serwisów z czasów poprzednich
włąścicieli. Ma ktoś pomysł co to mogło być i czy jest bardzo
potrzebne? SIlikon to raczej nie jest, bo próbowałem go użyć, ale się
tak nie lepi do plastiku/gumy i nie ciągnie. Chyba że jakiś szpecjalny.
Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść
z garażu.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
2. Data: 2009-05-15 00:07:44
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:
[...]
> Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
> ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
> drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
> spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
> manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
> nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
> drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
> ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i
wstawiając
subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych
próbach
poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i
włożyłem
samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)
(Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem
delikatnie
podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
3. Data: 2009-05-15 06:14:15
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Magic <m...@w...pl>
de Fresz pisze:
> Drogie Bravo, poradź proszę
Motocykl jest jak kobieta - nie grzeb bo się rozkraczy.
Cieszesieżemogłempomóc.
PS. BPNMSP :) Kolega Karlik ma chyba dobry pomysł, nie da się jakos w
częściach ?
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
4. Data: 2009-05-15 06:25:19
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-05-15 02:07:44 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:
> Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?
Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia,
ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.
> Bo jak ja wymieniłem
> filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając
> subfiltr
Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
5. Data: 2009-05-15 06:44:46
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>
de Fresz pisze:
> Bandziorno
> Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
> za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
> sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.
>
Problem przypomina próbę wymontowania za pomocą jednej lutownicy z
płytki drukowanej zasilacza wlutowanego na 12 nóżkach. W dzieciństwie
widziałem jak ojciec to robił. Siła spokoju gwarantem sukcesu.
W Twojej sytuacji chyba nikt nie poda złotego środka, bo pewnie takiego
nie ma (vide- rozkręć puszkę, która jest w całości). Albo pomocnik
pozbawiony nerwów albo samemu przejść kurację uspakajającą typu seans
spirytystyczny jak by nie przeprowadzać :-)
--
AL F650 & LC4
-
6. Data: 2009-05-15 07:01:29
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
de Fresz pisze:
<ciach>
Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
obywaja juz stare i stwardniale. Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas
montazu. Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).
Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
przedmuchy.
Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
minut :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-Custom Evolution
GSX Big Block 65 cui (666 Products)
-
7. Data: 2009-05-15 07:31:53
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>
de Fresz napisał(a):
> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.
Hehe temat znany wszystkim garazom :) W miare latwo wychodzi ale juz
wsadzic to dzizyskurwajapierdole. Z moich marnych doswiadczen to na
pewno lekko pomoze elestycznosci wypsikanie kroccow gumowych sprajem
silikonowym. Robia sie letko elastyczniejsze.
A drugi wspomagacz to piwo. Duzo piwa. Zmiekszasz tym gardlo i troche rece.
A w ogole to zapros kogos do pomocy, czasami nie idzie tego zrobic dwoma
czlonkami. Trzeba wiecej.
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf
-
8. Data: 2009-05-15 07:46:48
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>
de Fresz wrote:
> Bandziorno
> Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
> za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
> sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
> wkurwiony.
Ja to robilem w mojej sevence...
Mam dwie rady.
Duzo browaru i zamkniete pomieszczenie na duzo qrwienia.
Zdemontuj wszystko co stoi na drodze, zakladaj sam airbox. Ktos juz pisal,
zeby nasmarowac. Ja zatluscilem kremem do rak wsyzstko co tam jest. Airbox
da sie wpierdolic :)
Gazniki, zeby je wlozyc to jest nastepna porcja wqrwy i airbox trzeba
napierac do tylu, uprzednio zalozywszy krocce.
Powtarzam, gazniki samodzielnie, bez kroccow. :)
Wpierdolilem to sam ale pomocnik przydatny a nawet wskazany.
Jak chcesz krocce to mam, wprawdzie z kryzami ale se wypilujesz, stan
niezly. Oddam za 4pak.
--
pozdrawiam, lesor
cb1300 rosSynAnt
The Power of Dreams :-)
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08
-
9. Data: 2009-05-15 08:15:22
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: kocyk <k...@Z...pl>
de Fresz wrote:
> Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
> co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
> garażu.
Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
- kumpla szt. 1
- piwa szt. 8
K.14
-
10. Data: 2009-05-15 08:19:52
Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>
kocyk napisał(a):
> - piwa szt. 8
Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf