  • 31. Data: 2017-02-26 16:42:27
    Temat: Re: Seryjny rejestrator jazdy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Feb 2017 14:20:32 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Może być błyskawicznie odpinana mechanicznie. Nie ma żadnego problemu.
    > Ba, może sama wyłaczyć zapis jeśli wykryje że jest na terytorium kraju z
    > zakazem.

    Ja mam jeszcze taką teorię że ogarnięcie tego od strony technicznej czy
    interfejsu użytkownika może też przerastać tą branżę.
    Może coś się zmieni ze strony nowych graczy takich jak Tesla - oni wydają
    się być dużo lepsi w "komputery" od starej, wielkiej motoryzacji.

    > Że nie wspomnę że samochody autonomiczne mają kilka kamer na stanie,
    > więc przepisy będa musiały się zmienić.

    No tu niestety jest zupełnie odwrotnie - zawsze to produkty muszą się
    dostosować do przepisów.

  • 32. Data: 2017-02-26 18:40:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-02-2017 o 16:42, Tomasz Pyra pisze:

    > Ja mam jeszcze taką teorię że ogarnięcie tego od strony technicznej czy
    > interfejsu użytkownika może też przerastać tą branżę.

    Eee tam, głupie Media Nav wie że wjechało do Francji i wyłącza
    ostrzeganie o fotoradarach, więc czemu miałoby nie umieć wyłączyć kamery
    w Austrii?

  • 33. Data: 2017-02-26 19:33:16
    Od: p...@g...com

    Dla robiących w portki :-)

    Kontrolliert wird der Einsatz von Dashcams offenbar nicht so genau. Bei der
    ÖAMTC-Rechtsberatung habe es bis jetzt keinen Fall gegeben, wo ein Autofahrer
    deswegen von der Polizei beanstandet worden sei, so ÖAMTC-Jurist Martin Hoffer. ,,Uns
    hat man auch aus dem Bereich der Polizei signalisiert, dass sie im Moment ganz andere
    Sorgen haben als das".

  • 34. Data: 2017-02-26 19:38:19
    Od: p...@g...com

    Ale już oni wiedzą że przepisy nie nadazaja za rzeczywistoscia:

    Selbstfahrende Autos hätten diese Geräte bereits fix eingebaut. Das Verbot von
    Dashcams werde auf die Dauer nicht haltbar sein.

    Cytując klasyka:
    Opór jest bezcelowy

  • 35. Data: 2017-02-26 19:49:49
    Od: p...@g...com

    A tu ciekawostka czyli jak za chwilę strachu można przytulić parę tysi ojro :-)
    https://m.kurier.at/chronik/oesterreich/trick-fussga
    enger-fallen-vor-autos/187.458.134

  • 36. Data: 2017-02-26 21:38:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Feb 2017 18:40:20 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Eee tam, głupie Media Nav wie że wjechało do Francji i wyłącza
    > ostrzeganie o fotoradarach, więc czemu miałoby nie umieć wyłączyć kamery
    > w Austrii?

    Pytanie jeszcze jak z pamięcią do takiej kamery.
    Sprzęt elektroniczny w samochodach jest obliczany np. na 15 lat po 4h pracy
    dziennie. Nie wiem czy dzisiejsze pamięci flash są na to gotowe.

    Do tego po tych 15 latach pracy, bateria powinna dać radę poprawnie
    zakończyć nagranie w razie wypadku i odcięcia zasilania.

    No chyba, żeby to wymieniać przy przeglądach jak klocki hamulcowe, ale taka
    karta SD czy akumulator do kamery to w ASO ze 100EUR będzie jak nie więcej,
    a to znowu podniesie koszty utrzymania samochodu, które gdzieś tam się
    jednak liczy.

    Trudno spekulować na temat bezpośrednich przyczyn tego że motoryzacja jeśli
    chodzi o elektronikę to jest jakieś 15 lat za pralkami i zmywarkami ;)
    Ale zazwyczaj są ku temu jakieś tam powody.

  • 37. Data: 2017-02-26 21:42:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 26 Feb 2017 10:38:19 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Selbstfahrende Autos hätten diese Geräte bereits fix eingebaut. Das Verbot von
    Dashcams werde auf die Dauer nicht haltbar sein.

    Czy ja wiem.
    Jak ustawa powie że nie wolno, to nie wolno i koniec.
    Dyskutować możesz z prokuratorem.

    Podobnie jak obecnie są też głosy "starej motoryzacji" lobbujące za
    rozwiązaniami prawnymi mającymi opóźnić dopuszczenie do ruchu samochodów
    autonomcznych - oczywiście dlatego że oni sami nie potrafią ich zrobić ;)

  • 38. Data: 2017-02-27 01:37:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-26 o 19:33, p...@g...com pisze:
> [...]
    hat man auch aus dem Bereich der Polizei signalisiert, dass sie im Moment ganz andere

    Raczej dla znających język w którym to napisałeś/wkleiłeś.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2017-02-27 10:35:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"Zwar sind Dashcams nicht verboten. Ausdrücklich genehmigt wurden sie
    >jedoch noch nie", erläutert ÖAMTC-Chefjurist Martin Hoffer.
    >Nie pękaj zapisz się do ÖAMTC i jak policjant będzie podskakiwal
    >postrasz go prawnikiem :-)

    Ale jesli google sie nie myli, to w/w powiedzial
    "Kamery zabronione nie sa. Ale wyraznie dozwolone tez nie sa".

    Wiec ... jak uzywac, to dyskretnie :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-02-27 10:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ahs czyli jedziesz sobie normalnie nagle ktoś tnie na czerwonym a ty
    >hebel na parking i szybko kasujesz nagranie :-)

    Tak by wychodzilo.
    W Austrii moze tak sie da, ale gdyby podobne przepisy byly u nas, to
    po chwili kasowania bys wylaczyl te kamere :-)

    J.