  • 21. Data: 2023-09-19 16:39:25
    Temat: Re: Sensowne anteny LTE
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 12:47, io pisze:

    > Analoga nie możesz zsynchronizować?

    Może inaczej: transmisja radiowa jest zawsze niejako analogowa. Dopiero
    modulacja nośnej może być różnego rodzaju: analogowa, cyfrowa,
    kluczowana lub jeszcze inna.
    Tym samym wątpię w synchronizację nadajników w celu zdudniania
    "pozytywnego" i uzyskania tą drogą wzmocnionego sygnału.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2023-09-19 21:31:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > I tam się coś nie zniesie jak górka trafi na dołek? Podywagujcie
    > odrobinę dla laika.

    Poczytaj o GSM, tam jest podobnie.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Transmisja_g%C5%82osu_
    w_sieci_GSM

    W analogu nie masz "markerów czasowych" i się nakłada jedno na drugie.

    Co jednak analog to analog. Kiedyś w TV była plansza zegarowa a teraz
    nie ma :D...(opóźnienia czasowe) przy DVB-T _zawsze_ oglądasz to co już
    było dawno temu, nigdy "live"...w sensie, że analog to też była historia
    ale z minimalnym przesunięciem, napisałbym "fazowym" :) Różnice są
    spore, choćby koder-dekoder nie wspominając o SAT. Mnie zawsze ciekawi w
    sylwestra program TV, co znów wykombinują/odjaniepawlą, żeby wskazać
    dokładnie północ i zegar :D (To oczywiście opcja dla "debili", którzy
    nie kumają opóźnień czasowych).

    Najlepiej sprawdzić to (opóźnienia) z komórką dzwoniąc na drugi telefon
    i oba mieć przy uchu. Przy GSM są sporo mniejsze niż przy DVB-T, choćby
    z powodu ilości danych koder/dekoder.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-09-19 21:42:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Poczytaj o GSM, tam jest podobnie.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Transmisja_g%C5%82osu_
    w_sieci_GSM

    > W analogu nie masz "markerów czasowych" i się nakłada jedno na drugie.

    To amplituda nie wystarczy?

  • 24. Data: 2023-09-19 22:44:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.09.2023 o 21:42, io pisze:

    w_sieci_GSM

    > To amplituda nie wystarczy?

    Gimby nie znajo :/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-09-21 00:23:29
    Od: cation <c...@j...pl>

    > Sam to wymyśliłeś czy masz jakieś wsparcie?
    > Jak są synchronizowane?
    > Jak można "zdudniać" pozytywnie?
    > Jeśli MUX-y mają charakterystykę dookólną, to część sygnału drugiego
    > będzie poruszała się zgodnie, część prostopadle a część przeciwnie do
    > kierunku promieniowania pierwszego. Która część ulegnie wzmocnieniu i
    > dlaczego?

    Poczytaj o SFN - Single Frequency Network

  • 26. Data: 2023-09-21 00:25:54
    Od: cation <c...@j...pl>

  • 27. Data: 2023-09-21 06:52:15
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 00:25, cation pisze:

    > Poczytaj o SFN - Single Frequency Network

    A o czym tam piszą?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi

  • 28. Data: 2023-09-22 10:03:22
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 15 Sep 2023 14:22:01 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Chcę dać anteny na dach budynku parterowego.
    >
    > W związku z tym pytanie: poleci ktoś jakiś sensowny model anteny?
    >
    > Czy dać dwie osobne (np. panelowe) anteny? Czy Yagi mogą już być za mocne?
    > Czy może lepsza będzie jakaś integra - podwójna?
    > Są też anteny typu X z dwoma polaryzacjami - czy to ma sens?
    > Jak szukać?
    > Co brać pod uwagę?
    >
    > Wiem, gdzie jest budynek z routerem ;) i jakie stacje są w pobliżu.
    > Na mapie widzę, jakie częstotliwości te stacje obsługują.
    > Brać antenę z szerokim zakresem, czy wystarczy się wbić na obsługiwane

    Generalnie mówią, że: panelowa "do miasta", Yaga "na wieś", to tak ogólnie
    ale pojęcie "wsi" i "miasta" jest dziś dyskusyjne...
    Które nadajniki Cię oświetlają:
    http://beta.btsearch.pl/
    ?

    Ten Twój RBD53G-5HacD2HnD-TC:
    https://mikrotik.com/product/chateau_lte12#specifica
    tions
    wspiera agregację pasm,
    poniżej czytelna lista, na dole tabelki:
    https://www.wisp.pl/p7513,mikrotik-chateau-lte12-rbd
    53g-5hacd2hnd-tc-eg12-ea.html

    Słowo klucz: 3xCA.

  • 29. Data: 2023-09-23 20:33:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2023 10:03:22 +0200, dantes napisał(a):

    > Generalnie mówią, że: panelowa "do miasta", Yaga "na wieś", to tak ogólnie
    > ale pojęcie "wsi" i "miasta" jest dziś dyskusyjne...

    Pewnie chodziło o zobrazowanie odległości dla przysłowiowej "blądynki".

    > Które nadajniki Cię oświetlają:
    > http://beta.btsearch.pl/
    > ?

    Moja lokalizacja mniej-więcej tu:
    http://beta.btsearch.pl/?dataSource=locations&networ
    k=26002&standards=&bands=&center=52.137695%2C20.7325
    76&zoom=18

    Czyli wygląda na to, że najbliżej mam:

    Brwinów, Mazowieckie
    ul. T.Kościuszki 1G (komin kotłowni SM Osiedle)
    T-Mobile ID: 21115 (N!)

    Brwinów, Mazowieckie
    ul. Grodziska 12 - maszt Orange na terenie Urzędu Gminy
    T-Mobile ID: 23057 (N!)

    Podkowa Leśna, Mazowieckie
    ul. Jelenia 19/21 (wieża Orange)
    T-Mobile ID: 23310 (N!)

    Otrębusy - gm. Brwinów, Mazowieckie
    ul. Wiejska 2 - wieża Orange
    T-Mobile ID: 23067 (N!)

    Otrębusy - gm. Brwinów, Mazowieckie
    ul. Sadowa 14 (dzwonnica kościoła pw. NMP Matki Kościoła)
    T-Mobile ID: 21240 (N!)

> [...]
    tions
    > wspiera agregację pasm,
    > poniżej czytelna lista, na dole tabelki:

    Router jako taki obsługuje MIMO 4x4.
    Ale ma wyprowadzone tylko 2 gniazda antenowe, czyli prawdopodobnie uzyskam
    MIMO 2x2.
    Na chwilę obecną nie widzę potrzeby aby go rozbierać i dostawać się do
    kolejnej pary gniazd. Na słabym sygnale otrzymuję prędkość do 50Mb dowlink
    i ok. 20Mb up, ale w nocy.
    Jak przepycham duże bazy danych, zwłasszcza w dzień, to niestety, długo to
    trwa.

    Wiem pobieżnie, co to jest agregacja, pobieżnie też domyślam się, co może
    znaczyć MIMO 2x2 i 4x4. Nie mam na myśli ilości anten, tylko wiedzę
    bardziej techniczną.
    Nie wiem też, jak to się ma do agregacji pasm.
    Nie wiem, czy bardzo routerowi może przeszkadzać to, że pomimo obsługi MIMO
    4x4 ma wyprowadzone tylko 2 gniazda.

    Znalazłem jakiś artykuł:

    https://www.sharetechnote.com/html/Handbook_LTE_MIMO
    _CA_BigPicture.html

    w wolnej chwili poczytam.
    Może nie znajdę odpowiedzi na poprzednie pytania, ale pewnie coś się
    dowiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2023-09-23 20:52:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.09.2023 o 20:33, Adam pisze:

> [...]
    > i ok. 20Mb up, ale w nocy.
    > Jak przepycham duże bazy danych, zwłasszcza w dzień, to niestety, długo to

    Prawdopodobnie w dzień jest większe obłożenie BTS i stąd gorszy
    transfer. To raczej nie jest winą zasięgu.

> [...]
    _CA_BigPicture.html

    > w wolnej chwili poczytam.
    > Może nie znajdę odpowiedzi na poprzednie pytania, ale pewnie coś się

    Dwa gniazda w tych routerach są wyprowadzone w sumie dla polaryzacji,
    gdzie stosujemy anteny V i H.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>