  • 31. Data: 2023-10-22 15:02:06
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 14:02, nadir pisze:

    > Obowiązek nakazu czegoś nie jest z automatu zakazem czegoś innego.
    > Są w przepisach różne wyłączenia/wykluczenia z nakazu poruszania się
    > prawym pasem czy też przy prawej krawędzi drogi/jezdni.

    Mówię o przypadku gdy jest pusto.

    Robert

  • 32. Data: 2023-10-22 15:03:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 14:50, io pisze:

    > A zderzyli się na środkowym.

    Na środkowym też go nie powinno być, jeżeli przyjmie, że nie prawy był
    wolny.

    Robert

  • 33. Data: 2023-10-22 15:14:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.10.2023 o 15:01, io pisze:

    > Tak samo z ograniczeniem prędkości.

    Nie tak samo.
    Jeżeli nakazuję ci iść po piwo do Biedronki, to nie zakazuję kupić
    takiego samego piwa w Żabce.
    A jak masz zakaz włażenia do Żabki, to masz zakaz. Koniec tematu.

  • 34. Data: 2023-10-22 15:15:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 14:58, io wrote:
    > Nie było żadnego wyprzedzania.

    Isnieją inne powody.

    Ponadto: skąd masz pewność? Film pokazuje sytuację z której nie można
    nic wywnioskować na temat legalności obecności KIA na lewym pasie.

  • 35. Data: 2023-10-22 15:17:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mówię o przypadku gdy jest pusto.

    Nawet gdy jest pusto mogę jechać lewym pasem, już pomijając, że wtedy
    nikomu nie przeszkadzam, to na prawej jezdni mogą być; śmieci, pęknięcia
    jezdni i koleiny, martwy jeżyk oraz kupa innych czynników.

  • 36. Data: 2023-10-22 15:17:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 15:00, Robert Wańkowski wrote:
    > Jak nie nakazują, jak nakazują.

    Przepisy nakazuja jazdy przy prawiej krawędzi jezdni JEŚLI to możliwe.

    To nie to samo co obowiązek jazdy prawym pasem. Nie ma nakazu jazdy
    prawym pasem. Jest nakaz, jeśli to możliwe.

    > Jak to interpretujesz?
    > "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni."

    Możlwie blisko nie oznacza prawego pasa. Oznacza wiele rzeczy, w tym
    nawet 7 lewy pas, jesli 6 pozostałych jest zajętych.

    > Chodzi o przypadek, że jest pusto.

    A było pusto? Skąd ten wniosek?

  • 37. Data: 2023-10-22 15:20:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 14:57, io wrote:
    > Oj nie, jest nakaz poruszania się prawą stroną jezdni.

    Zapomniałeś o ważym wykluczeniu tego przepisu. "możliwie blisko".
    "Możliwie" nie oznacza zawsze prawego pasa.

    > Jakich niby? Widzisz to na filmiku?

    A widzisz, dla jakich nie mogła?

  • 38. Data: 2023-10-22 15:30:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.10.2023 o 14:57, io pisze:

    > Oj nie, jest nakaz poruszania się prawą stroną jezdni.

    Od którego jest kupa wyłączeń.

    > To jest dokładnie to samo co złamanie nakazu poruszania się prawą stroną
    > jezdni, można złamać i może nic nie wydarzyć się.

    Nie to samo, nie ma wykluczeń(pomijając pojazdy uprzywilejowane) od
    przekraczania prędkości.

    > Nie rozważamy tutaj czy ktoś złamał przepisy tylko jaki to miało wpływ.

    Jazda lewym/środkowym pasem kontra +300km/h na drodze publicznej?
    Codziennie setki tysięcy pojazdów na naszych drogach porusza się lewym
    pasem, słusznie lub niesłusznie, ale nie giną z tego powodu.

    > Jakich niby? Widzisz to na filmiku?

    Już pomijając, że ten filmik to tyko symulacja, to, że czego nie ma na
    filmie, nie znaczy że nie było tego w rzeczywistości.

    > A nie wiem czy przez takie modyfikacje traci się homologację. To jest
    > dość powszechne.

    Tak samo powszechne jak przekraczanie prędkości czy jazda lewym pasem.
    Ale homologacja jest na konkretne wyposażenie pojazdu, to że u nas
    wszyscy mają to w dupie, to akurat żadna nowość. Ale na przykład w
    takich Niemczech, które różni zapierdalacze podają za przykład
    nieskrępowanej wolności, nie przejdziesz badania TUV jak chociażby
    głupie opony i/lub felgi nie mieszczą się w homologacji dopuszczonej
    przez producenta dla konkretnego modelu pojazdu.

  • 39. Data: 2023-10-22 15:34:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 15:17, heby pisze:
    > Możlwie blisko nie oznacza prawego pasa. Oznacza wiele rzeczy, w tym
    > nawet 7 lewy pas, jesli 6 pozostałych jest zajętych.

    Piezę o przypadku, że jest bezpieczna możliwość jazdy przy prawej
    stronie jezdni.

    I tu nie ma dowolności.

    Robert

  • 40. Data: 2023-10-22 15:37:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 15:17, nadir pisze:
    > Nawet gdy jest pusto mogę jechać lewym pasem

    To jak rozumiesz ten przepis?
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni."

    Kiedy ma ochotę? Kiedy uważa, że prawa jest bezpieczniejsza od lewej?

    Robert