-
Data: 2023-10-23 12:11:43
Temat: Re: Seba leciał 314km/h
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 21 Oct 2023 09:35:34 +0200, Janusz wrote:
> "Wczoraj podano, że (na razie domniemany) sprawca potrójnie śmiertelnego
> wypadku poruszał się z prędkością 314 km/h."
> jak wyszło w badaniach biegłych, co ciekawe kia zjechała na prawy pas
> ale bmw także i tam się zderzyli.
>
> "Nawet jeśli kierujący Kią jechał 140 km/h, to różnica prędkości między
> nim a BMW wynosiła 174 km/h
Zaraz zaraz - przeciez odczytano czarne skrzynki i przy uderzeniu było
253km/h
ile jechal wczesniej, to chyba nie wiadomo, choc byl jakis film z
kamery sugerujący i 300 .. pare minut wczesniej.
Zakladam, ze hamował przed uderzeniem i bylo wiecej,
ale cholera wie, co te skrzynki zapamietują - moze przedkosc z
ostatnich kilku sekund, albo z chwili nacisnięcia hamulca.
> A to oznacza, że kiedy kierowca Kii po raz pierwszy zobaczył światła BMW
> w lusterku - z odległości powiedzmy 200 metrów, czyli całkiem dużej, do
> momentu uderzenia minęły 4 sekundy z kawałkiem. BMW pokonywało wtedy
> 48,3 metra na sekundę. Cztery sekundy to tyle, ile było Wam potrzeba,
zmniejszało odleglosc o tyle. bo pokonywało 86m.
> żeby przeczytać to zdanie, które właśnie przeczytaliście. Nikt nie jest
> w stanie zareagować w takim tempie, zwłaszcza prowadząc pojazd przy
> prędkości 140 km/h w ciemnościach. Jak już wielokrotnie pisałem,
> problemem jest nie prędkość, a różnica prędkości. "
Predkosc tez.
4s na reakcje to calkiem duzo, tylko jaka ona mialaby byc - zjazd na
srodkowy pas?
Ale dziala tez w drugą stronę - bmw tez ma malo czasu na reakcje,
przy roznicy predkosci 170km/h trzeba jakies 150m na zwolnienie,
a jadac 300 trzeba patrze kilometr do przodu.
Tylko ... pierwszy raz jechal 300? Cos mi sie widzi, ze nie,
Do tej pory sie udawało.
A tu przeciez kazdy moze droge zjechac, bo wyprzedzac zacznie jak
jeszcze nic w lusterku nie widać, a nie musi jechac 140 ...
> "Absolutnie topowe samochody potrzebują ok. 7 sekund na zatrzymanie się
> do zera z prędkości 300 km/h, ale dotyczy to tylko jakichś niezwykłych
> pojazdów typu Porsche 911 GT3 RS czy Koenigsegg. Minimalna droga
> hamowania z tej prędkości to ok. 300 metrów, ale znowu, to wyniki z
> najwyższej półki, nieosiągalne dla samochodów zwyklejszych.
No, ten tez nie był taki najzwyklejszy.
Choc tarcza hamulcowa ladnie zeszlifowana - ciekawe z czego, chyba nie
"ceramiczna".
No i opony istotne.
> Można więc
> założyć, że jeśli jedziesz trzy paki i widzisz przed sobą coś oddalonego
> o 400 metrów - czyli ledwo widocznego na horyzoncie - to już nie zdążysz
> się przed tym zatrzymać.
Jakos tak. Ale, ze liczy sie różnica predkosci, to moze jedziesz tylko
dwie paki za szybko...
> Od momentu pojęcia, że coś blokuje drogę i
> trzeba hamować, minie od 1 do 1,2 s,
Jesli nie wiecej, bo mowimy o 400m odleglosci. Ledwo widac.
> czyli pokonasz jakieś 60 metrów i
300km/h to jest 83m/s
> zostanie 340 na hamowanie. Czyli może się już nie udać. Możesz więc,
> całkiem realnie, uderzyć w przeszkodę, której przez dłuższy czas nie
> widzisz."
Ba - jesli nie zrobisz tu awaryjnego hamowania, a tylko zaczniesz
zwalniac, to po kolejnej sekuncie zostanie powiedzmy 265m, a na
liczniku ciagle ze 280 ...
Przy czym to przy założeniu, ze przeszkoda stoi - jak to jest inny
samochod, to jedzie te 100-140, i rachunek sie wydłuza.
Niestety - szybką jazde trzeba cwiczyc ... od mniejszych predkosci.
A w razie dostrzezenia korka ... włączamy awaryjne.
Niektore samochody to robią automatycznie przy mocnym hamowaniu.
> https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-sebka-lecialo-314
-km-h/
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.23 12:18 J.F
- 23.10.23 12:21 J.F
- 23.10.23 12:24 J.F
- 23.10.23 12:25 io
- 23.10.23 12:27 Cavallino
- 23.10.23 12:29 Cavallino
- 23.10.23 12:29 J.F
- 23.10.23 12:30 io
- 23.10.23 12:44 Robert Wańkowski
- 23.10.23 12:47 Robert Wańkowski
- 23.10.23 12:54 io
- 23.10.23 12:55 Cavallino
- 23.10.23 13:19 io
- 23.10.23 13:20 io
- 23.10.23 13:49 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe