    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Date: Tue, 16 Aug 2011 19:32:34 +0200
    <j1glhu$46o$1@inews.gazeta.pl> <j1gmb9$6k8$1@inews.gazeta.pl>
    <j1gqar$k4t$1@inews.gazeta.pl> <j1gr9q$nm8$1@inews.gazeta.pl>
    <j20htb$cb1$1@inews.gazeta.pl> <j20ig5$ekl$1@inews.gazeta.pl>
    <j20ik5$cb1$2@inews.gazeta.pl> <j20mgu$stu$3@inews.gazeta.pl>
    <j20mka$svl$1@inews.gazeta.pl> <j20o3p$4t3$1@inews.gazeta.pl>
    <j20prm$9r7$1@inews.gazeta.pl> <j20sno$hd0$1@inews.gazeta.pl>
    <j20tnk$k1u$1@inews.gazeta.pl> <j20ule$mdg$1@inews.gazeta.pl>
    <j22mte$7u6$3@inews.gazeta.pl> <j238nd$sms$1@inews.gazeta.pl>
    <j23agk$4pb$1@inews.gazeta.pl> <j2e615$5st$1@inews.gazeta.pl>
    <j2e7ms$b0j$1@inews.gazeta.pl>

    "kamil" j2e7ms$b0j$...@i...gazeta.pl

    > Pisałem dość wyraźnie, że na wielkość pliku wpływa ilość szczegółów. Zdjęcie
    czarnego dekla na iso 100 będzie mieć szczegółów
    > mniej, niż zdjęcie tego samego dekla na ISO 1600 z racji szumu.

    > Miałem nadzieję, że nie trzeba tego samego pisać po raz kolejny, widać przeliczyłem
    twoją inteligencję.

    Przeliczasz inteligencję, ale nie umiesz przeliczać szumu. ;)
    Szum jednoznacznie zależy od grzania matrycy. I ja wykazałem,
    że nie ma korelacji typu -- nagrzanie_matrycy <==> wielkość_pliku_CR2.

    ów i jako taki

    > Musisz koniecznie zgłosić inżynierom Canona, że się mylą. Boję się

    Nie lękaj się. ;)

    > tylko, że z Twoim zamiłowaniem do opisów przyrody w korespondencji, nie dotrwają
    nawet do połowy.

    Powiadasz, że muszę napisać coś, po czym jeszcze raz to samo, aby
    mój czytelnik, czytając tylko połowę tego, co napisałem, pojął,
    o co mi chodziło? Zaskakujesz mnie! ;) Toż ja tak (prawie tak)
    robię stale -- piszę coś wielokrotnie, aby czytelnik mógł pojąc
    nawet wtedy, gdy przeczyta tylko połowę. :) [lub ćwierć, czy nawet mniej...]

    Tak kiedyś rozwiązałem zadanie na kolokwium. Najpierw jedno rozwiązanie,
    później pionowa krecha i po prawej stronie rozwiązanie tego samego zadana,
    ale uzyskane inna drogą. Niestety, pisząc niejako na marginesie, miałem mniej
    miejsca, więc i zapisałem to dodatkowe rozwiązanie nieco mocniej kompresując ;)
    moje myśli. Prowadząca ćwiczenia zupełnie nie zauważyła tego ,,zasadniczego''
    rozwiązania, znajdującego się po lewej stronie kreski -- stwierdziła, że
    musiała nieco pogłówkować, gdyż za mocno upraszczałem... Bardzo szczegółowe
    opisy po lewej stronie umknęły jej uwadze. ;)

    .--------------------------.
    | rozwiązanie K rozw. |
    | właściwe, ## R dod., |
    | czyli |---| E nieco |
    | zasadnicze /_/ C upro- |
    | z wieloma .__. H szczo |
    | rysunkami A ne... |
    '--------------------------'

    Albo inaczej -- tak zwykle rozwiązywałem zadania, ale ta sytuacja utkwiła
    mi w pamięci, bo prowadząca pominęła szczegółowo (zbyt szczegółowo?) opisane
    rozwiązanie i zajęła się mniej jasnym, które na szczęście zrozumiała. :)

    -=-

    Co do mojej powinności wobec Canona... Zapewne usiłowaliby wyjaśnić
    mi to właśnie, co ja usiłuję tłumaczyć (bezskutecznie) Tobie... Że
    nie jest ważne to, czy tam jest kompresja, czy jej nie ma, :) lecz
    ważne jest to, że nie ma strat w zapisie. Każde zdjęcie jest swoistą
    kompresją świata. :) Na dodatek -- stratną i niekoniecznie ;) wierną...
    Ale to problem dla filozofa.

    Informatyk raczej widzi, że z kilku megabajtów (zarejestrowanych przez
    matrycę) otrzymano ćwierć setki megabajtów w pliku CR2, czyli słaba to
    kompresja. :) Dodatki typu miniatury JPG czy Exif niewiele tu tłumaczą.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'