  • Data: 2017-04-11 18:06:05
    Temat: Re: Ścieżki na starych pcb...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 13:05:35 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Ale te płytki miały tak beznadziejnie niską gęstość upakowania,
    > że z inspekcja wzrokową nie było żadnego problemu, niezależnie
    > od ciągnięcia ścieżki prosto czy po łuku. Sam zobacz:
    >
    > http://www.petervis.com/Radios/vef-206/vef-206-insid
    e-look-large-image.html

    W tym przypadku to bym filozofii sie nie doszukiwał :)

    Ale nawet taka plytka jesli pozwalała na sprawniejsze montowanie i lutowanie to i tak
    zysk dla "gospodarki" tamtych czasów.

    > Ciekawi mnie natomiast ta bezsensowna pętelka 3 cm. nad pieczątką.

    Ta petelka to wogóle mnie dziwi ze nie jest wielkim polem.
    Bo demoludy za wiele nie miały i oszczędzanie było warto realizować.
    Na tej płytce to aż sie prosi o jakies wieksze pola aby oszczędzać wytrawiacz albo
    czas wytrawiania.

    > Wiki twierdzi, że łezki to wzmocnienie mechaniczne ścieżki
    > w pobliżu miejsca wykonania otworu. W sumie ma to sens.

    Jedno drugiemu nie przeczy.
    Ale pewnie sie o tym nie dowiemy czy ktos myslał o ułatwianiu serwisowania czy
    montazu w tamtych czasach.
    Pewnie metodologii bylo tyle ilu fachowców w zakładzie.