  • 11. Data: 2015-06-16 21:27:56
    Temat: Re: Ścieżki "falkowane" - extra indukcyjści
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jun 2015 14:18:13 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Wudrukuj na papierze i "przyklej" do każdej ścieżki mokry
    > kawałek sznurka - niewielki problem aby to sprawdzić...
    > Ja bym zgadywał że jak ktoś sobie zadał trud aby zrobić

    Nie tylko ja widzę, że po wprostowaniu dolna będzie o wiele dłuższa,
    nie potrzeba do tego sznurka.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-06-16 21:34:09
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 16 Jun 2015 14:15:37 -0500 "Pszemol" <P...@P...com>
    napisał:

    >Ja używałem softu gdzie falki musiałeś samemu zrobić,
    >software tylko umiał Ci podać długość każdej ścieżki.
    >Nie widzę problemu aby był software gdzieś który to umie
    >samemu zrobić.

    Nie bawiłem się tym za dużo, ale OIMW Altium Designer to potrafi.

  • 13. Data: 2015-06-16 21:35:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"
    > Nie tylko ja widzę, że po wprostowaniu dolna będzie o wiele dłuższa, nie
    > potrzeba do tego sznurka.
    A wiadomo gdzie górna ma koniec?

    Robert

  • 14. Data: 2015-06-16 21:40:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > A wiadomo gdzie górna ma koniec?

    Wiadomo, widać całość obu ścieżek.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2015-06-16 21:45:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Grzegorz Niemirowski"
    > Wiadomo, widać całość obu ścieżek.
    A na końcu górnej (prawa strona) nie ma przelotki?

    Robert

  • 16. Data: 2015-06-16 22:05:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > A na końcu górnej (prawa strona) nie ma przelotki?

    Nie ma. Nawet jakby była, to nie miałoby to i tak sensu, bo scalak nadal
    dostawałby przesunięty sygnał.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2015-06-16 22:14:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > ale kto wie
    > co to za płytka - nie wiemy czy ona w ogóle działa :-)

    Np. ja wiem, bo obejrzałem link Marka :) I działa, bo to jest płytka Arduino
    Due. http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardDue
    Można sobie ściągnąć płytkę w formacie Eagle. I co ciekawe wychodzi na to,
    że oczy jednak dają się łatwo oszukać. Eagle zeznaje, że różnica w długości
    ścieżek sygnałów D+ i D- to 114 mikrometrów.
    http://home.elka.pw.edu.pl/~gniemiro/stuff/falki.gif

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2015-06-16 22:18:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Nie tylko ja widzę, że po wprostowaniu dolna będzie o wiele dłuższa, nie
    > potrzeba do tego sznurka.

    Dobry masz wzrok skoro gołym okiem wychwytujesz różnice 114 mikronów! :-)

  • 19. Data: 2015-06-16 22:19:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > że oczy jednak dają się łatwo oszukać. Eagle zeznaje, że różnica w
    > długości ścieżek sygnałów D+ i D- to 114 mikrometrów.

    Nie uwzględniasz róznic w długościach bondingu wewnątrz kostki ;-P

  • 20. Data: 2015-06-16 22:22:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jun 2015 22:14:07 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    długości
    > ścieżek sygnałów D+ i D- to 114 mikrometrów.

    A jednak nie są równe ;)
    No dobra, o długość chodzi. Ale soft robiący meander musi uwzględniać
    częstotliwość sygnału bo w końcu to jest wprowadzanie dodatkowej
    indukcyjności.

    --
    Marek