  • 51. Data: 2016-04-25 18:53:22
    Temat: Re: Ściereczka obniżająca rachunki za prąd :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A jakby każdy po sobie sprzątał nie byłoby taniej? Bo wtedy ten etat
    > byłby może zbędny? Taki ekonomiczny argument się pierwszy narzuca.

    A jakby tak w ogóle nie używać jednorazowych opakowań? A jakby tak
    wszyscy chodzili w takich samych ubraniach? A jakby tak... Jest wiele
    rzeczy, które można przytłoczyć takimi "ekonomicznymi argumentami".
    Wszystko da się zorganizować taniej niż jest. Jednak człowiek jest
    istotą kulturową, co ma go podobno odróżniać od zwierząt. Dlatego
    wiele go kosztują działania, przeciwko którym z łatwością można
    wysunąć mnóstwo argumentów -- ekonomicznych, logicznych itp.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2016-04-25 18:54:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Mon, 25 Apr 2016 17:45:33 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    > A jakby każdy po sobie sprzątał nie byłoby taniej? Bo wtedy ten etat
    > byłby może zbędny? Taki ekonomiczny argument się pierwszy narzuca.

    Jesli masz inne zrodla zanieczyszczen, to sprzatac nadal trzeba.
    Pyl z pola czy g* z ptaka ... a jak juz sie sprzata, to i inne smieci
    sie zbiera :-)

    Poza tym zobacz - co ten sprzatajacy zrobi, jak mu etat zlikwidujesz.
    Zatrudnisz go do czegos uzytecznego ?

    J.

  • 53. Data: 2016-04-25 19:51:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Zdjecie chodnika jest z Londynu ... no ciekawe - ze smoly te gumy robia,
    > bo wyglada jakby sie przejsc czysta stopa nie dalo :-)

    Ale musisz przyznać że ten chodnik obrzydliwie wygląda, dlatego uważam
    że gość miał rację.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 54. Data: 2016-04-25 21:23:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ależ Jarku - jeśli masz lepszy pomysł na skuteczne utemperowanie
    > niepokornych - to będę Twoim adwokatem, aby to wprowadzić, tylko podziel
    > się z nami tym pomysłem!

    Ja bym powiedział, że Jarek ma o tyle rację, że oczywiście - u nas można
    sobie tylko o tym pomarzyć, ponieważ gdyby władza miała możliwość
    takiego traktowania obywateli, to by raczej zaczęła od karania
    nieodpowiednich wypowiedzi pod adresem rządu, albo wychodzenia na ulicę
    z nieodpowiednią demonstracją itp.

    Nie tylko to jest kwestia dojrzałości obywateli ale może przede
    wszystkim władzy.

    Tak, że jest to sci-fi generalnie.

  • 55. Data: 2016-04-25 21:27:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2016 18:03:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wiesz - kosze tez trzeba oprozniac.
    > Jesli zamiatarka przejezdza sie szybciej niz kosze oproznia ... to
    > problemu nie ma :-)

    Nie szczególnie ta ulica wyglądała, raczej nie sprzątana zbyt często.
    Zresztą w NY sprzątanie chodnika często wygląda tak, że dozorca lub
    sklepikarz na swoim odcinku szlaufem zmywa śmieci na sąsiędzki
    odcinek a później sąsiad z powrotem na sąsiada albo na ulicę.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2016-04-25 21:29:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2016 18:54:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zatrudnisz go do czegos uzytecznego ?

    Tak tak, każdy musi mieć pracę. To już było.

    --
    Marek

  • 57. Data: 2016-04-25 21:53:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-25 o 10:22, ACMM-033 pisze:
    > Zobaczcie, co u nas się stało, po wprowadzeniu czasowego odebrania prawka,
    Podobno jest na to sposób. Wystarczy nie mieć przy sobie PJ.

    Robert

  • 58. Data: 2016-04-25 22:00:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    [..]
> [...]
    > sie zbiera :-)
    >
    > Poza tym zobacz - co ten sprzatajacy zrobi, jak mu etat zlikwidujesz.

    To jest pewnie główny powód ciągłego zwiększania liczby urzędników, taka
    forma walki z bezrobociem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 59. Data: 2016-04-26 00:30:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > ...się powstrzymać przed ciskaniem śmieci byle gdzie, gdy tylko

    No chociażby.

    > przyjdzie na to ochota.

    Poczekajmy na skutki, jak im kiedyś zdejmą bata z dupy...
    Czy to w postaci jakiegoś nahaja, czy mandatu nie za dwa złote.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 60. Data: 2016-04-26 00:34:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > traktowania obywateli, to by raczej zaczęła od karania nieodpowiednich
    > wypowiedzi pod adresem rządu, albo wychodzenia na ulicę

    Oj, bym się zdziwił, gdyby było inaczej, oj, zdziwiłbym się setnie.

    > Nie tylko to jest kwestia dojrzałości obywateli ale może przede wszystkim
    > władzy.

    U nas i tak nie jest najgorzej...

    > Tak, że jest to sci-fi generalnie.

    Cóż począć... chyba tylko dziecko...