  • 41. Data: 2010-07-01 09:02:24
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na
    > swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
    > Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
    > z jakimś SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

    Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze auta o
    małej ilości gwiazdek zawsze wyglądają źle po kolizji bez względu czy to
    auto małe czy duże.

  • 42. Data: 2010-07-01 09:04:11
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przeglądając crash testy
    > popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
    > wypada źle.

    Dokładnie. Niech ktoś poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż Saxo
    za tą samą kwotę i o podobnym stanie technicznym.

  • 43. Data: 2010-07-02 02:21:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    Daniel Kubiak wrote:

    > Np. jakie?

    Praktycznie każde większe.

    > Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglądają
    > podobnie.

    Jak się tych testów nie rozumie, to być może.

  • 44. Data: 2010-07-02 02:22:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    Agent wrote:

    > Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze
    > auta o małej ilości gwiazdek zawsze wyglądają źle po kolizji bez względu
    > czy to auto małe czy duże.

    Bzdura, bzdura, bzdura. Znajdź sobie filmik gdzie zderzają małe z dużym,
    oba o tej samej liczbie gwiazdek i wyciągnij wnioski.

  • 45. Data: 2010-07-02 02:23:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    Agent wrote:

    > Dokładnie. Niech ktoś poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż
    > Saxo za tą samą kwotę i o podobnym stanie technicznym.

    Prawie każde większe. 106/Saxo było uznawane za niebezpieczne auto już w
    swoich czasach, a teraz, ponad 10 lat później, w ogóle nie ma o czym
    mówić.

  • 46. Data: 2010-07-02 14:16:39
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    W dniu 02.07.2010 02:21, to pisze:

    > Praktycznie każde większe.

    Citroen Saxo: http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.a
    spx
    Nissan Almera: http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.
    aspx

    Nissan niby większy, w podobnej cenie (może nawet droższy). Patrząc na
    wyniki testów Saxo wypada zdecydowanie lepiej w zderzeniu czołowym.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 47. Data: 2010-07-02 15:17:28
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
    > Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo (pomijajac że to jeden z tych co
    > sie przewracały jak brykający szczeniak, co namiętnie zrzucano na opony,
    > tyle, nawet jeżeli to opony, to były one montowane fabrycznie)
    > Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza załatwić mu ciężkich
    > uszkodzeń nóg (coś było o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to
    > ZTCP, to Grand ma ramę, prawda?
    > Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klęska... na całej linii
    > Chevy Blazer - to samo

    Moja zona kilka lat temu uderzyła przodem astry F w bok saxo. Prędkość
    30km/h. Astra zbity reflektor, zarówki całe, trochę pogięty błotnik.
    Saxo do kasacji, gdyby siedział ktoś na miejscu pasażera to pewnie
    wyladowałby w szpitalu. Wielkość ma spore znaczenie, tak jak i wiek auta