  • 31. Data: 2010-06-30 13:13:57
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Wcześniej jeździłem pandą na długich trasach i nie miałem problemów.
    > Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-)

    Nie napisalem, ze sie nie da :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 32. Data: 2010-06-30 13:40:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Daniel Kubiak" <d...@i...onet.pl> wrote in message

    > Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przeglądając crash testy
    > popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie
    > wypada źle.

    Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo
    zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro
    Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki
    wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie
    probe z czyms wiekszym na drodze.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-06-30 13:43:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

> [...]
    > chciał,
    > to byś coś wiedział.
    > Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
    > konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.
    > Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
    > Tu jest crash test Saxo:
    > http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
    > nie jest imponująco... ale...
    > tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
    > przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
    elated

    Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander
    trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie
    wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz.
    Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 34. Data: 2010-06-30 13:45:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Po ciekawych drogach jeździsz.. u was tylko same saxo i suvy są? A jak
    > dokonaliście tego cudu, że suvy już nie zderzają się ze sobą?

    Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie
    wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-06-30 13:48:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

> [...]
    > strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo
    > mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.

    Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach:

    http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg

    Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach:

    http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM

    Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam
    przez drzwi wypada.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-06-30 16:44:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    Waldek Godel wrote:

    > Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większośc suvów na
    > drogach.. Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów

    Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki mają w
    starciu ze ścianą, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiędzy
    klasami są nieporównywalne. A tak po za tym to masz rację. ;-)

  • 37. Data: 2010-06-30 16:53:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Np wiedziałbyś, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z
    > konstrukcją z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenujące.

    Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeśli oceniamy przydatność auta to
    należy je porównać z takimi, jakie jeżdżą teraz na drogach.

    > Żałosne dla porównującego i żenujące dla tych co muszą te teksty czytać.
    > Tu jest crash test Saxo:
    > http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponująco...

    Nie jest imponująco? Jest tragicznie!

    > ale...
    > tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok
    > przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepaść):
    > http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=r
    elated widzisz jakąś
    > istotną różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie.

    Ja widzę zasadniczą nawet w tym teście. A gdybyś zderzył Freelandera z
    Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka.

    > No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weźmy taką Vitarę z
    > rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi)
    > http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej niż
    > Saxo

    Vitara rzeczywiście jakaś gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo
    zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze.

    > Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo
    > Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo

    Nie ośmieszaj się tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraźnie na
    swoich stronach, ze wyniki pomiędzy klasami są NIEPORÓWNYWALNE. Jesli
    Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać
    z jakimś SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-)

  • 38. Data: 2010-06-30 19:54:42
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie
    > grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7.
    100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie
    przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie
    kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co mają powiedzieć
    właściciele smartów, rowerzyści, motocykliści?

    ToMasz

  • 39. Data: 2010-06-30 21:30:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co mają powiedzieć
    > właściciele smartów, rowerzyści, motocykliści?

    Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o
    wygodzie.

  • 40. Data: 2010-07-01 00:00:03
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze:

    > Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiąc już o
    > wygodzie.

    Np. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglądają podobnie.

    Pozdrawiam
    Daniel