eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySaxo 1.1Pb lub 1.5ON
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2010-06-29 10:13:01
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    jednym z
    > bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    > tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    > zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    > wpasc do wnetrza.

    Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do
    środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu
    zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX

    --
    krzysiek82


  • 12. Data: 2010-06-29 10:39:46
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    krzysiek82 pisze:
    > Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    > jednym z
    >> bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    >> tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    >> zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    >> wpasc do wnetrza.
    >
    > Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do
    > środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu
    > zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX
    >
    Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak
    plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane
    elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia
    sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w
    lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim
    miejscu.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 13. Data: 2010-06-29 10:47:09
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    > Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak
    > plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane
    > elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia
    > sie rdza.

    czyli kwestia zakonserwowania o ile rudej jeszcze nie ma, założenia
    nadkoli i po problemie, przynajmniej teoretycznie.

    --
    krzysiek82


  • 14. Data: 2010-06-29 13:02:54
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:i0cbgi$dje$1@news.onet.pl...
    > krzysiek82 pisze:
    >> Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
    >> jednym z
    >>> bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    >>> tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    >>> zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    >>> wpasc do wnetrza.
    >>
    >> Ta rdza pojawia się od środka (np dlatego, że woda przeciekała do
    >> środka?) czy gdzieś od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu
    >> zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem się z tym problemem także w p106 i AX
    >>
    > Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak
    > plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane
    > elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie
    > rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach
    > takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu.

    Dokładnie. W AX pomiedzy błotnik zewnętrzny a wewnętrzny można było wsadzić
    prawie calą rękę. Na górze było zwężenie gdzie idealnie osadzało się błoto.
    Dlatego nie było dziwne że błotnik zaczynał gnic jakby w połowie.. Myślę że
    dobre szczelne nadkole załatwiło by problem


  • 15. Data: 2010-06-29 13:30:33
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    news:4c290dcb$0$2591$65785112@news.neostrada.pl...
    > Daniel Kubiak wrote:
    >
    >>> Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.
    >>>
    >> Co masz na myśli?
    >
    > Amputacje po stłuczce z SUV-em.

    Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..





    Pozdrawiam
    Kamil


  • 16. Data: 2010-06-29 13:33:09
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 28 Jun 2010 22:01:39 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witam,
    >
    > Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
    > Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
    > odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
    > 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
    > Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
    > temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
    > auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    > wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
    > koszty napraw eksploatacyjnych?

    Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad
    100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o
    spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci
    eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl
    holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L.
    Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie
    mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak
    dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki).

    Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
    bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
    zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.

    Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 17. Data: 2010-06-29 14:49:52
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.i2jmfm.u4n.usenet@piko.homelinux.net...

    >
    > Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
    > bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
    > zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.
    >
    A co robiłeś w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego
    co możnaby zrobić bez jej demontażu. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie
    że demontaż i montaż sprawnego łożyska bardzo negatywnie wpływa na jego
    trwałość. I tak doszedłem do wniosku że lepiej nic nie robić i wydac 660 zł
    raz na 250 tys km niż serwisować co 50 tys km i płacić za to parę stówek za
    każdym razem.


  • 18. Data: 2010-06-29 15:41:29
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 29 Jun 2010 14:49:52 +0200) ktos podajacy sie za Agent
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na
    >> bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po
    >> zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm.
    >>
    > A co robiłeś w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego
    > co możnaby zrobić bez jej demontażu. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie
    > że demontaż i montaż sprawnego łożyska bardzo negatywnie wpływa na jego
    > trwałość. I tak doszedłem do wniosku że lepiej nic nie robić i wydac 660 zł
    > raz na 250 tys km niż serwisować co 50 tys km i płacić za to parę stówek za
    > każdym razem.
    >

    Prawde mowiac juz nie pamietam. Oddalem samochod zaufanemu mechanikowi po
    tym jak zaczalem jego eksploatacje i wiem, ze trzeba bylo wszystko
    powymieniac, bo moi rodzice nigdy nie zagladali do tylnego zawieszenia. Ja
    nim przejechalem niecale 20kkm, wiec nic wiecej nie trzeba bylo robic. Byc
    moze faktycznie zle oszacowalem te 50kkm, to opinia wyczytana kiedys w
    sieci. Jesli wprowadzilem nia kogos w blad to sorry.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 19. Data: 2010-06-29 16:36:35
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: to <t...@a...xyz>

    kamil wrote:

    >> Amputacje po stłuczce z SUV-em.
    >
    > Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci..

    No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o
    głowę. ;)

    --
    http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g


  • 20. Data: 2010-06-29 23:59:06
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>

    W dniu 29.06.2010 08:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    > Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
    > prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
    > miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
    > średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
    > uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
    > fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
    > tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
    > okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
    > nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
    > uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
    > hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
    > bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    > tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    > zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    > wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
    > wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
    > wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
    > w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
    > nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
    > byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
    > amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
    > miekkie jak na auto tej klasy.
    > Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
    > immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
    > kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
    > manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
    > styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
    > postaram sie pomoc.
    >
    Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, chyba wszelkie wątpliwości
    zostały rozwiane. Autko jest rozsądne i tanie w eksploatacji, pozostaje
    tylko kwestia bezpieczeństwa i tylnej belki...

    Pozdrawiam
    Daniel

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: