eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSamsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Wed, 17 Aug 2011 00:07:25 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    In-Reply-To: <ym1r5qio22o0.435wy4vk5q56$.dlg@40tude.net>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1108162343010.3820@quad>
    References: <j1urid$va7$1@mx1.internetia.pl>
    <4e479169$0$2438$65785112@news.neostrada.pl> <j28lgr$qlg$2@news.onet.pl>
    <4e47ee12$0$3500$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@4...net> <j28vls$r6r$1@news.onet.pl>
    <j28vrq$r6r$2@news.onet.pl> <4e480d49$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <j2937f$76s$1@news.onet.pl> <m...@4...net>
    <j2a5sq$6iq$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <j2aog9$i6g$1@news.onet.pl> <ooalvr3zoepp$.wwuzeg4ixh6e.dlg@40tude.net>
    <j2aqj3$ogo$1@news.onet.pl> <1ij4jpbvggdf1$.o0gou221fs38$.dlg@40tude.net>
    <j2c0uh$dad$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <j2csf8$bdt$1@news.onet.pl> <ulwsrt1qdpud$.1c4cv6xa9r40p$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1108161402000.2340@quad>
    <ym1r5qio22o0.435wy4vk5q56$.dlg@40tude.net>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 88
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1313532824 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2456 83.15.167.123:63153
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1198379
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:09:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >
    >> On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:
    >>
    >>> Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):
    >>>
    >>>> Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy
    >>
    >> W kwestii formalnej: internetowość nie ma tu nic do rzeczy.
    >> "Internetowość" dotyczy wyłącznie przypadku chęci zwrócenia
    >> SPRAWNEGO sprzętu, nie ten przypadek.
    >
    > Oczywiście.

    ...i oczywiście nie było to pod Twoim adresem, co wynika z oznaczeń
    cytowań, skorzystałem z okazji :)

    >>> Gwarancję daje _wyłącznie_ producent sprzętu, nie sprzedawca.
    >>
    >> Sprzeciw.
    >> Gwarancję daje ten kto daje, nie ma ŻADNYCH powodów
    [...]
    >
    > W teorii oczywiście gwarantem może być i sklep, przepisy tego nie
    > zabraniają, ale w praktyce gwarantem jest wyłącznie producent sprzętu.

    IMVHO takie cóś:
    http://www.marketmedia.pl/strona-przedluzona-gwaranc
    ja-167.html
    ...wypełnia wymogi definicji gwarancji wg przepisów (określone
    jest co i na jakich warunkach podlega wymianie lub naprawie),
    a fakt że sprzedawca ujawnia fakt korzystania z ubezpieczenia
    jest trzeciorzędny.

    Inna kategoria to:
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/46371-gwaran
    cja-sklepu-gwarancja-producenta.html

    Sprzedawca czasem woli żeby klient przylazł z roszczeniem gwarancyjnym
    zamiast "niezgodnością", nawet lepsze *niektóre* warunki może
    się opłacić dać w zamian za szansę iż klient nie skorzysta
    z bardzo restrykcyjnych zapisów (np. co do terminów) z okazji
    "niezgodności".
    Kolejny przypadek:
    http://sklep.koperfam.pl/pl/i/Gwarancja/12
    ...to oczywiście już spór o to, czy w odniesieniu takiego sprzedawcy
    nie należy aby używać określenia "producent" :)

    >> Szczególnie ten ostatni błąd (jakoby sprzedawca nie dawał gwarancji)
    >> wpisałeś wielokrotnie, więc wymaga sprostowania.
    >
    > Bo nie daje :)

    Powyższe linki wskazują co innego :)

    > Przy czym przyjmuję napomnienie, że nie ma przepisu
    > zabraniającego sklepowi bycia gwarantem, ale tego się nie spotyka.

    Przesadzasz ;)

    >> Ba, z rzadka gwarancja powstaje "z automatu" - jeśli sklep pozwoli
    >> sobie na *reklamę* która spełnia formalny wymóg wymienienia oczekiwanych
    >> cech produktu oraz zobowiązanie:
    [...]
    >
    > Taaaaak, przepisy sobie, rzeczywistość sobie. To znaczy, chciałbym
    > w praktyce zobaczyć gwarancję na bazie reklamy - chyba jeszcze takiego
    > przypadku nie było

    Mogło nie być, nie kojarzę żebym się spotkał z opisem.
    Niemniej przepis jest, a kwestia kto i przy czym się natnie niczym
    sławny producent materiałów malarskich w .de stanowi co najwyżej okazję
    do zakładów ;)
    (sugeruję, że pominąłem wersję "czy" - jako oczywistą, a jak o materiały
    chodzi to producent kleju musiał udowodnić że wersja z obrazka
    przechodzi i powierzchnia dużego pędzla utrzyma na ichnim kleju
    dorosłego człowieka :))

    > bo co najwyżej przy zamieszczeniu określonych
    > informacji w ofercie (bo nawet nie w reklamie) i ich niespełnieniu
    > skutecznie można się było powoływać wyłącznie na niezgodność z umową

    IMVHO nie, być może klienci (lub ich prawnicy) uznawali że powołanie
    na niezgodność jest skuteczniejsze (choćby ze względu na
    formalności których musi dopełnić sprzedawca i tam łatwo
    o kiks).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: