  • 31. Data: 2012-05-06 00:58:01
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-05-05 18:14, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Wyjdź kiedyś na ulicę, zobaczysz różnicę między kobietą a Siri. Niejedną.

    A on sobie wyperfumował swój telefon i mu pachnie kobietą ;-)

    --
    animka

  • 32. Data: 2012-05-06 01:02:28
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-05-05 20:02, Przembo pisze:
    > Apple wylansował

    Dlatego po ulicach chodzi tylu idiotów gadajacych sami do siebie. Takie
    się ma wrażenie. Lepiej juz psa wziąć na spacer i z psem porozmawiać.

    --
    animka

  • 33. Data: 2012-05-06 02:33:09
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > I Apple (nie Samsung) jako pierwszy zrobił z tego użytek do powszechnego
    > zastosowania w gadżecie. Nie Samsung. Samsung jest niestety drugim...

    No popatrz pan, popatrz. A mnie się wydawało, że jak Nokia udostępniła w s^3
    Vlingo w 2009, to właśnie Apple to zerżnęło 2 lata później. Bezczelnie.

  • 34. Data: 2012-05-06 10:18:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Nie wiem co HTC wypuścił w technologii 3D ale znając HTC to
    > pewnie feature nie działa i użytkownicy drapią się po głowie jak
    > to naprawić samemu, bez pomocy producenta bo wiedzą że na
    > takowąż pomoc nie mają co liczyć. LG też nie bardzo śledzę...
    > Napisz więcej proszę co takiego rewolucyjnego LG i HTC wymyślili?

    Dowiesz się, jak Timkuk to ogłosi :-P

  • 35. Data: 2012-05-06 10:52:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-05-06 00:58, Animka pisze:

    > A on sobie wyperfumował swój telefon i mu pachnie kobietą ;-)

    Skoro tylko taki ma wybór...

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 36. Data: 2012-05-06 16:17:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> wrote in message

    > Skoro tylko taki ma wybór...

    Jest jeszcze gorzej niż myślicie - mam iPhone 4 nie iPhone 4S
    więc jestem "ograniczony" tylko do żywych kobiet... :-)

  • 37. Data: 2012-05-06 16:22:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    ...@n...home.net.pl...

    > Dowiesz się, jak Timkuk to ogłosi :-P

    No właśnie - jak to jest, że takie "wynalazki" stają się popularne
    dopiero gdy Apple zrobi z nich użytek? Czemu inne firmy nie
    umieją spopularyzować swoich wyrobów tak aby sprzedawać
    np. 37 milionów sztuk iPhone 4S w czasie grudniowych świat?

  • 38. Data: 2012-05-06 16:32:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
> [...]
    .googlegroups.com...

    > Czyli jak inowacyjna firma czerpie/rżnie z mało znanej firmy to jest
    > ok, w drugą stronę jest bebe... Jak to było z tym Kalim?

    Generalnie jak jeden małpuje od drugiego to jest gorzej niż jak
    wymyślają coś unikalnego. Ale - trzeba pomyśleć o tym po co
    firmy się kopiują. Ano przeważnie kopiują bo widzą w kopiowanym
    elemencie szansę na sukces.
    Zarzut że firma A skopiowała coś od firmy B będzie miał dla mnie
    zupełnie inny wydźwięk w zależności od tego czy firma B jest firmą
    sukcesu i czy sprzedaje kopiowane wyroby jak ciepłe bułeczki
    czy też firma B jest firmą-nieudacznikiem która spieprzyła fajny
    pomysł w nieudanym produkcie o którym nikt nic nie słyszał.
    Owszem - ocena uczynku zmienia się względem okoliczności
    i jest tak nie tylko w przypadku kradzieży pomysłów przemysłowych
    ale też w sądzie w sprawach kryminalnych. Nie widzę tu nic dziwnego.

    Natomiast z Kalim było tak, że uzależniał on ocenę uczynku nie na
    podstawie okoliczności lecz wyłacznie na podstawie kierunku kradzieży:
    kradzież gdy Kali ją robi jest ok a gdy Kalemu kradną jest be.
    Ja nie oceniam w ten sposób że Apple może kraść wszystko a Applowi
    nie można nic ukraść - moja ocena byłaby zupełnie odwrotna gdyby
    to Samsung pierwszy wypuścił telefon z gadającym asystentem i dzięki
    temu sprzedawał 37 milionów Galaxy SII w czasie świąt Bożego Narodzenia
    a w kwietniu Apple wypuściłby iPhone 4S z Siri - tak samo byłbym wtedy
    zniesmaczony postępowaniem Apple.

    Niestety, jak na razie, wyroby Samsunga nie są tak popularne jak wyroby
    Apple, nie sprzedają się w ilościach 37 milionów na miesiąc i Samsung
    nie wymyślił niczego unikatowego co robi jego wybór popularnym,
    wartego kradzieży przez Apple.

    > A jak ja korzystam z ikonki mikrofonu i mówię do telefonu marki Samsung,
    > który to został wypuszczony na rynek zanim zacząłeś się ślinić na Siri to
    > korzystam ze ściagniętego pomysłu? Czy status ścignięcia liczymy od
    > momentu gdy wykorzysta go jedynie słuszna firma? Czy Apple opatentowało
    > mikrofon? Jeśli nie to dlaczego? W Australi udało się opatentować jakiś
    > czas temu przełomowy wynalazek jakim jest koło...

    Mówimy o S Voice, jeśli nie zauważyłeś...

    > Generalnie od każdego innego telefonu Apple może coś skopiować,

    Napisz KONKRETNIE co w Galaxy SII lub SIII jest wyjątkowego, unikatowego
    co może Apple zerżnąć budując swojego nowego iPhone 5.
    I nie mówię tu o szybszym CPU czy większym ekranie bo to nic nowego,
    nic przełomowego ani unikatowego - po prostu następna iteracja tego
    samego co już było: co roku smartfony miały szybsze CPU i większe ekrany.

  • 39. Data: 2012-05-06 16:33:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Animka" <t...@w...pl> wrote in message

    > Dlatego po ulicach chodzi tylu idiotów gadajacych sami do siebie. Takie
    > się ma wrażenie. Lepiej juz psa wziąć na spacer i z psem porozmawiać.

    Różnica jest taka, że Ci "idioci" gadający według Ciebie "sami do siebie"
    w rzeczywistości gadają przez słuchawkę BT z drugą, żywą osobą...
    Gadając z psem rzeczywiście leczysz tylko jakieś problemy psychiczne.

  • 40. Data: 2012-05-06 16:44:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Jakiś w tym sens jest ale to co się obecnie patentuje to SĄ BZDURY!!!
    > Jak będziemy wszystko patentować to żaden biznes się nie uda bo
    > przecież już wszystko było i trzeba będzie za każdą literkę zapłacić

    Ale nie wszystko się patentuje właśnie.
    Patentuje się rzeczy których wcześniej nie było w danej konkretnej branży.

    > Efekt - żadnego postępu. To wszystko po pozorem ochrony praw tylko zaciska
    > kaganiec na prawdziwej innowacji i twórczości.
    > Ale cóż. Zeszłowieczne prawo nie przystające do rzeczywistości nadal ma
    > swoich zwolenników.
    > Oby jak najszybciej wymarli. ;-)

    Na dodatek patenty są tymczasowe - dają czasową ochronę wynalazcy
    gwarantującą zysk z pomysłu. Kaganiec na innowacyjność i tworczość
    dałoby brak patentów. Miałbyś sytuację gdy firma-wynalazca przez
    10 lat pracuje nad jakimś np. silnikiem czy lekarstwem, ładując kasę
    w projekt i prototypy 100 nieudanych produktów zanim zbuduje ten
    jeden udany po czym te dziesięć lat szukania nie zbiorą owoców pracy
    bo ten jeden udany produkt zostanie skopiowany w tydzień w Chinach
    i zaleje Polskę w tydzień po dużo niższej cenie bo producent chinski,
    nie ponosząc 10-letnich nakładów na wynalazek nie ma czego odrabiać
    finansowo więc sprzeda ledwie po kosztach taniej produkcji...

    Widzisz teraz sam problem czy dalej nie widzisz?

    > Otwórz szerzej oczy i zobacz coś więcej niż archaiczne prawo nabijające
    > kasę "pośrednikom" a nie tym co tworzą.

    Wewnętrzne porachunki między faktycznym wynalazcą a tymi którzy
    mu pomagają zostawiam już do rozstrzygnięcia im samym...

    > Wymagam niewiele. Mniej propagandy w więcej rzetelnej informacji.
    > Na prawdę myślisz model biznesowy którego bronisz (to nic złego ale jego
    > wychwalanie pod niebiosa bez RZECZOWYCH argumentów już śmierdzi) się
    > obroni?

    O jakim "modelu biznesowym" mówisz?
    Jeśli mówisz o tym jak działa firma Apple to chyba sam widzisz że
    potrafili sprzedać 37 milionów sztuk iPhone 4S w czasie ostatnich
    Świąt Bożego Narodzenia. Myślę że ten model się bardzo dobrze broni.

    > Nie podoba mi się ochrona w takiej postaci bo jak umieszczę na projekcie
    > koło i kreskę to mogę być posądzony o łamanie prawa autora który już
    > gdzieś koło i kreskę w taki sposób użył chociaż jego "dzieła"
    > na oczy nie widziałem. To jest jeden z powodów dla których unikam jak
    > ognia projektowania. Mam taki luksus że wypycham to innym, młodszym, może
    > bardziej utalentowanym. Ja projekty wcielam w życie.

    Lenistwo czy brak ambicji? A może jedno i drugie?

    > Na prawdę nie dostrzegasz że granica absurdu została już dawno
    > przekroczona?

    Dostrzegam jedno: gdy sam chcę ochrony to rozumiem że muszę sam
    szanować ochronę projektów kogoś innego. A więc próbując opatentować
    coś nowego zasięgam opinii prawników patentowych którzy na moje
    zlecenie szukają istniejących już patentów przekreślających unikatowość
    mojego rozwiązania. Takie są reguły gry i nie widzę tu absurdu.
    Jeśli Ty widzisz absurd to zaproponuj lepsze, skuteczniejsze rozwiązanie
    ochrony wynalazcy i lepszy sposób na odzyskanie kasy wydanej w trakcie
    szukania udanego produktu. Zniesienie ochrony patentowej i puszczenie
    wszystkiego na żywioł chinskich kopii, sam rozumiesz, nie jest rozwiązaniem.