  • 1. Data: 2009-03-26 11:15:42
    Temat: Samsung U800 i kiepsa jakość rozmów
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Samsunga U800 i co jakiś czas słyszę od
    rozmówców ze kiepsko mnie słychać. Ja ich słyszę dobrze. Telefon w sieci
    Plus GSM. Nie ma znaczenie czy przełączę telefon w 3G czy też nie. Jakieś
    sugestie? Może jakieś kodowanie trzeba włączyć/wyłączyć?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-26 20:15:57
    Temat: Re: Samsung U800 i kiepsa jakość rozmów
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał
> [...]
    > Plus GSM. Nie ma znaczenie czy przełączę telefon w 3G czy też nie. Jakieś
    > sugestie? Może jakieś kodowanie trzeba włączyć/wyłączyć?

    Jeśli telefon masz na gwarancji, to po prostu oddaj go do naprawy.
    Mój U800 (w Orange) działa bez zarzutu pod względem jakości rozmów. A nie
    sądzę, aby była to wina Plusa. Chyba, że za każdym razem usterka powstaje w
    tym samym miejscu (geograficznie) to wtedy można by się zastanawiać dalej...

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-03-26 22:00:25
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sądzę, aby była to wina Plusa. Chyba, że za każdym razem usterka powstaje
    > w tym samym miejscu (geograficznie) to wtedy można by się zastanawiać

    Tylko ze problem nie wystepuje zawsze, czesto jest dobrze. A chyba nawet
    zawsze gdy dzwoni ktos ze stacjonarnego albo z orange.
    Dodatkowo slyszalem od znajomego ze wielu jego kolegow ma ten sam problem w
    sieci plus i maja rozne telefony.

    Tak wiec sie zastanawiam.
    Nie chce oddawac nowego telefonu do serwisu bo strace miesiac a oczywiscie
    usterki nie znajda. Tak jak serwis Noki, ktory bardzo chcial ale nie udalo
    mu sie zobaczyc ze nie dziala klawiatura :(

  • 4. Data: 2009-03-26 22:12:56
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał
    > Tylko ze problem nie wystepuje zawsze, czesto jest dobrze. A chyba nawet
    > zawsze gdy dzwoni ktos ze stacjonarnego albo z orange.

    I to jest już coś konkretnego. Upewnij się, że to telepsiarska sieć, zbierz
    do kupy te wszystkie złe połączenia i napisz do Plusa, do działu
    technicznego. Jeśli Ci się chce oczywiście, bo nie wiadomo, czy się
    plusiakom będzie chciało. Albo od razu możesz reklamować nienależyte
    wykonanie usługi w postaci fatalnej jakości połączeń głosowych. I niech się
    sami bujają z tepsą.

    > Dodatkowo slyszalem od znajomego ze wielu jego kolegow ma ten sam problem
    > w sieci plus i maja rozne telefony.
    > Tak wiec sie zastanawiam.

    Ja własnie też, bo może się okazać, że zanim wstępnie przetworzą Twoje
    pismo, to uszkodzenie minie i się tylko narobisz.

    > Nie chce oddawac nowego telefonu do serwisu bo strace miesiac a oczywiscie
    > usterki nie znajda. Tak jak serwis Noki, ktory bardzo chcial ale nie udalo
    > mu sie zobaczyc ze nie dziala klawiatura :(

    Po tym co napisałeś nie ma to sensu :)

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-03-26 22:16:12
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

> [...]
    > plusiakom będzie chciało. Albo od razu możesz reklamować nienależyte
    > wykonanie usługi w postaci fatalnej jakości połączeń głosowych. I niech

    Tylko wlasnie z TPSA i orange jest dobra jakosc rozmow.
    A wogole to chodzi oto ze ja zawsze slysze dobrze, to mnie zle czasem
    slychac.

  • 6. Data: 2009-03-26 22:39:40
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał

    > Tylko wlasnie z TPSA i orange jest dobra jakosc rozmow.

    Źle zrozumiałem.

    > A wogole to chodzi oto ze ja zawsze slysze dobrze, to mnie zle czasem
    > slychac.

    W takim razie pamiętaj, że GSM/UMTS to tylko radio - czasami trzeszczy albo
    szumi ;)
    A na poważnie, to włącz tryb sieci na tylko GSM, ale tak na miesiąc. I
    napisz czy się coś zmieniło (tak, pisałeś że w obu trybach jest źle ale coś
    czuję, że nie badałeś tego dokładnie i niczego nie możesz wykluczyć na
    pewno)
    Proponuję to, bo sobie przypomniałem, że przecież mój U800 pracuje tylko w
    900/1800 po tym jak mnie szef opier*** kilka razy słowami "wyłącz 3G!". A on
    wie co mówi - przynajmniej jeśli chodzi o telekomunikację. I faktycznie, od
    tamej pory nie ma problemów ze słyszalnością pomimo, że to tylko Orange.

    Maciek.

  • 7. Data: 2009-03-26 22:55:01
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

> [...]
    > on wie co mówi - przynajmniej jeśli chodzi o telekomunikację. I
    > faktycznie, od tamej pory nie ma problemów ze słyszalnością pomimo, że to

    Ale juz dawno mam ustawione na tylko GSM i nic to nie daje. I tak i na 3G
    jest ten sam problem!

  • 8. Data: 2009-03-26 23:07:06
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał
    > Ale juz dawno mam ustawione na tylko GSM i nic to nie daje. I tak i na 3G
    > jest ten sam problem!

    Poddaję się. Weź inny aparat i sprawdź przez dłuższy okres. Jeśli będzie to
    samo uznaj, że to kwestia warunków atmosferycznych albo niedoskonałości
    technologii.

    Tak czy siak życzę udanych rozmów :)

    Maciek.

  • 9. Data: 2009-03-26 23:09:37