  • Data: 2009-08-12 18:12:09
    Temat: Re: Samsung Omnia jak bank zdjec?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thomas wrote:
> [...]
    shtml
    > Tak. Dotarlem i tu wlasnie przed chwila. Pytanie tylko, czy soft zalatwi
    > sprawe i umozliwi takie polaczenie: aparat -> Omnia i smartfon bedzie
    > widzial aparat jako dysk zewnetrzny. Teoretycznie tak (o ile dobrze
    > rozumiem), ale pod warunkiem, ze sam sprzet jest do tego przystosowany.
    > Hmm.. ciekawe, ciekawe :) To tylko kabelka mi trzeba zeby prrzetestowac.

    Raczej jest - bo właściwie win mobile mają dostęp do sprzętu podobny do
    zwykłego peceta. Z portu więc można robić co się chce i właściwy sterownik
    to załatwi. No chyba, że jest jakiś wyjątkowo specjalny telefon, bo i to
    niestety się zdarza.

    > No tak. Ale bajer + wakacje to jest dopiero wypas! ;-)

    Kiedyś też tak miałem - wymyślałem sobie jakieś kombinacje, siedziałem
    tydzień nad nimi, a potem jak już zadziałały to użyłem może raz. Dzisiaj
    zdecydowanie wolę najpierw oceniać przydatność danego bajeru, a to o czym
    piszesz chociaż teoretycznie przydatne, to praktycznie średnio ma sens.
    Zresztą netbooki są dzisiaj w tak niskich cenach, że po prostu szkoda
    czasu na kombinowanie.

    > A tych mam sporo. Glownie myslalem o Omni jako miniaturowej protezie
    > netbooka.

    Dawno temu była sobie firma Palm, miała ona specyficzne podejście do
    swoich aplikacji. Był taki dokument "zen of palm", który mówił o sensie
    tego podejścia. Warto to przeczytać nawet dziś. Palm niestety się
    podzielił i stracił swoją pozycję, ale do dziś win mobile jest rząd
    wielkości gorszy w wielu sprawach niż np. stare clie lub tungsten.
    Ty prezentujesz właśnie zupełnie odwrotną filozofię działania - jesteś
    gotów dopłacić za wifi, aparat, gps, fontannę i karuzelę, ale i tak
    dostaniesz sam telefon w wersji funkcjonalnie gorszej niż stara plastikowa
    nokia. Niestety dzisiaj nie ma naprawdę dobrych smartfonów. Jeszcze się
    nie przekonałeś tylko, że telefon to wyjątkowo niewygodny "komputer" i to
    się niestety nie zmieni bo taka specyfika.

    > Ale to rozwiazanie mnie nie uszczesliwia. Kart pewnie drogie i nie tak
    > wydajne jak porzadne SanDiski, czy inne Lexary. To jeszcze musialbym
    > zainwestowac w mala karte xD, zeby na nia zgrac z glownej CF to co
    > chcialbym pozniej wrzucic przez WiFi na Omnie. Za duzo kombinacji.

    Ten wątek mówi o jednej wielkiej kombinacji. Ja już wiem, że to o czym
    piszesz nawet jak uruchomisz, to użyjesz może z raz, a i to dla testów.
    Pomyśl czy Twój czas jest tego wszystkiego wart i czy naprawdę tego
    potrzebujesz? Na Twoim miejscu gdybym chciał wysłać zdjęcie z wakacji
    komuś to bym mimo lustrzanki wyciągnął po prostu tel i nim zrobił. Jakość
    na ekran idealnie się nadaje :)

    > Lubie gadzety :P Choc w sumie tu funkcjonalnosc bylaby calkiem, calkiem.
    > Nie mow, ze nie byloby to uzyteczne.

    Dawno temu natknąłem się na taki bajer - wgrywasz do palmtopa odpowiednie
    oprogramowanie i możesz nauczyć go odpowiadać przez IR jak pilot.
    Wystarczyło włączyć tryb nauki i uczył się konkretnego klawisza. Bajer nie
    z tej ziemii, no nie? Tydzień siedziałem nad tym, żeby to uruchomić, a jak
    już się udało... raz może użyłem. A już nie wyobrażam sobie uczyć palma
    każdego klawisza z pilota. Były też gotowe bazy... ale.
    Podobnie jest z tym co piszesz. Dać, się da pewnie, brzmi bajerzasto, ale
    w praktyce jest to zupełnie nieprzydatne. Po pierwsze to w przybliżeniu o
    rawach możesz zapomnieć, po drugie o jakiejkolwiek obróbce, po trzecie
    szybkość i jakość połączenia Cię wnerwi o wygodzie wszystkiego tego nie
    wspominając. Na sam koniec dodam, że bezprzewodowy Internet w Polsce to
    jedna wielka fikcja, w większości przypadków najzwyczajniej nie działa,
    jest poblokowany, a GPRS/UMTS to koszty/okrutnie wolne łącze i też pewnie
    nie użyjesz. A już z pewnością jako bajer.

    No nic, oczywiście zrobisz co uważasz, życzę Ci powodzenia, ale wątpię raz
    jeszcze, że realnie będziesz z tego korzystał :)

    d.