  • 41. Data: 2009-03-05 15:48:26
    Temat: Re: Sample z DP-2
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    Paweł Szwajkowski wrote:
    > Fajny aparacik, ale rozdzielczosc 2640x1760 w roku 2009 to chyba zart.

    Tak samo jak 1900x1200, czy FullHD.. po co ci więcej megapikseli skoro w
    99,99% przypadków obrazy z cyfrówek są skalowane w dół. Różnymi
    algorytmami.
    Tu jest porównanie 5D II i SD14:
    http://www.pbase.com/garydmercer/sd14_vs_canon_5dmki
    Na podglądzie 100% w ogóle nie ma o czym rozmawiać, ale po resajzie
    canona do sigmy.. jasne, że można czarować, zmniejszać 2,61 raza w 15tu
    krokach, ale i tak będzie to przybliżenie do natywnych 4,7 MPix, które,
    idąc dalej, wg lepiej wyglądają na 1900x1200 niz canon.

    > Ponadto jasnosc szkla f/2.8 nie powala, za to obiektyw jest plaski.
    > Ale juz jest Lumix G1 czy zapowiedz Samsunga NX i wystarczy do nich zalozyc
    > plaska stalke, ktora pewnie niedlugo powstanie - odpowiadajace dawnym 35/2.0
    > czy 40/2.0 czy nawet w wersji f/2.8.

    no i? będziesz miał to samo, ale w większej obudowie, u4/3 Olympusa może
    być porównywalne.

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 42. Data: 2009-03-05 20:13:09
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Grzegorz Maj <s...@e...pl_> napisał(a):

    >.. po co ci więcej megapikseli skoro w
    > 99,99% przypadków obrazy z cyfrówek są skalowane w dół. Różnymi
    > algorytmami.

    No wlasnie tylko po to aby miec szanse zrobic powiekszenie lub miec szanse
    sprzedac zdjecie gdy akurat trafi sie swietny kadr. Czyli co pisalem w poscie
    wyzej.

    > no i? będziesz miał to samo, ale w większej obudowie, u4/3 Olympusa może
    > być porównywalne.

    Sprawdze ale Lumix G1 czy samsung NX chyba sa bardziej plaskie - bardziej
    jak kompakt. Roznica jest wlasnie w tej rozdzielczosci ktora przy 10Mpix
    obiektywy spokojnie jeszcze wysyca.
    Brakuje tylko tych stalek nalesnikow dla np G1 takich jak robi choociaz
    Pentax.

    Pawel Sz - szwayko

  • 43. Data: 2009-03-06 16:53:50
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 4 Mar, 09:01, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Co w nich jest takiego, ze pokazales?
    >
    > Poza tym ze sa po PS i zazwyczaj przeostrzone?
    > Jakno Ci takie z telefonu wystruga ;)

    Kuba, jasne. Chetnie zobacze te z telefonu. Poza tym widzialem jakies
    rzezbione przez grupowego muzyka, z g10 i "cenka" mi opadla. Tego
    czegos nie kupie.
    slaw sz-n

  • 44. Data: 2009-03-07 21:17:23
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <M...@g...com>

> [...]
    > obiektywy spokojnie jeszcze wysyca.
    > Brakuje tylko tych stalek nalesnikow dla np G1 takich jak robi choociaz

    beda.

    Sample Samsunga NX w sieci maja podpiete dwa nalesniki - 21/3.2 i
    40/2.8. oba sa cienkie, serio (wiem bo mam ;).
    Samsung byl przez chwile z pentaxem.. inna sprawa ze tam bedzie inna
    odleglosc od matrycy - jesli puszcza jakies fajne nalesnikowate
    szerokie nie-retrofocus szklo... Pytanie o cene. Da 21/3.2 tanie nie
    jest, choc fajne, czekam na 15/4 :)

  • 45. Data: 2009-03-09 10:30:46
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://www.sigma-dp.com/DP2/sample-photo/

    Tu http://www.letsgodigital.org/en/21746/sigma-photo-ga
    llery/ kilka tzw.
    "niezależnych". :)