  • 1. Data: 2012-04-23 21:49:54
    Temat: Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Celowo piszę odświeżenie, a nie odgrzybienie itp, bo wiem, że porządnie działa
    tylko ozonowanie. Chodzi o dostępne powszechnie środki w spraju, nie pianka
    psikana do kanałów ,tylko spray puszczany przy zamkniętym obiegu. Daje to
    jakikolwiek efekt odświeżenia, zmienia się zapach etc? Oczywiście mowa o nie
    zapuszczonym, zagrzybiałym układzie AC. Będę wymieniał filtr kabinowy i myślę,
    czy nie użyć takiego wynalazku. Btw, czytając instrukcję na którymś ze środków
    było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia
    po co. Podpowiecie?

  • 2. Data: 2012-04-23 22:17:17
    Temat: Re: Samodzielne odświeżenie klimatyzacji
    Od: Jarek Pudelko <j...@U...boxnet.ceti.pl>

    W dniu 2012-04-23 21:49, Iglo pisze:
    > Btw, czytając instrukcję na którymś ze środków
    > było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia
    > po co. Podpowiecie?

    Strzelam, ze istnieje mikroprawdopodobienstwo, ze rozpylana ciecz
    spowoduje zwarcie na zapalniczce :)

    --
    jarek

  • 3. Data: 2012-04-23 22:54:13
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-04-23 21:49, Iglo pisze:

    > Btw, czytając instrukcję na którymś ze środków
    > było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia
    > po co. Podpowiecie?

    odpowiedź IMHO jest w MSDS - zawiera lotne, łatwopalne rozpuszczalniki,
    takie jak np. eter.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2012-04-24 00:26:34
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 23 Kwi, 21:49, "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Celowo piszę odświeżenie, a nie odgrzybienie itp, bo wiem, że porządnie działa
    > tylko ozonowanie.

    ...a jeszcze "porządniej" tzw ultradźwięki.

  • 5. Data: 2012-04-24 07:50:31
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > działa
    > tylko ozonowanie.

    ...a jeszcze "porządniej" tzw ultradźwięki.

    dlaczego?
    przeciez to tylko inny sposób rozpylenia tej samej substancji.

  • 6. Data: 2012-04-24 10:23:51
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]
    > było napisane, żeby usunąć zapalniczkę z gniazda zapalniczki. Nie mam pojęcia

    Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji, uzupełnienie oleju(?) i
    ozonowanie za 55 zł.
    Warto Ci się paprać samemu?
    Koszt pianki + koszt zakupu + koszt własnej pracy = ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 7. Data: 2012-04-24 10:42:57
    Od: "Iglo" <f...@W...gazeta.pl>

    WW <w...@v...pl> napisał(a):

    > Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji, uzupełnienie oleju(?) i
    > ozonowanie za 55 zł.
    > Warto Ci się paprać samemu?
    > Koszt pianki + koszt zakupu + koszt własnej pracy = ?

    Pewnie ,że nie warto. Z tym, że uruchomiłem klimę po dłuższym czasie nie
    działania (rozszczelniona instalacja, wygniło jedno złącze) i zostało mi tylko
    wymienić filtr kabinowy, mógłbym z tym jechać do warsztatu, ale to dwa torxy w
    schowku pasażera do odkręcenia, poza tym lubię podłubać i zawsze jedną
    wiosenną sobotę poświęcam na doprowadzenie samochodów do porządku po zimie
    więc niejako przy okazji mógłbym użyć "granata", chodzi o to czy jest sens.

  • 8. Data: 2012-04-24 11:27:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Apr 24, 10:42 am, "Iglo" <f...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > więc niejako przy okazji mógłbym użyć "granata", chodzi o to czy jest sens.

    Jeśli po wyjęciu filtra, jeśli będziesz miał widok na parownik to
    najlepszym sposobem jest zapsikanie bezpośrednio jego powierzchni
    syfilisem typu jakiś nano silver.
    Kiedyś w Golfie 3 po wyjęciu wiatraka zdziwiłem się jak zobaczyłem to
    co było na parowniku właśnie. Po bezpośrednim zapsikaniu jego
    powierzchni + piankach typu Plak w nawiewy nigdy przenigdy w ciągu 4
    lat nic nie śmierdziało z nawiewów :)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2012-04-24 11:42:38
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Kolego, na gruponie jest serwis klimatyzacji,

    Jesli to firma Pitstop w centrum DC, to odradzam. Oszusci, pisalem o tym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-04-24 11:58:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.04.2012 21:49, Iglo pisze:
> [...]
    > psikana do kanałów ,tylko spray puszczany przy zamkniętym obiegu. Daje to
    > jakikolwiek efekt odświeżenia, zmienia się zapach etc?

    Tak, zapach sie zmienia, bo ten plyn wsiaknie w tapicerke i podsufitke.
    Bedziesz mial "odswiezone" dopoki nie wyschnie. I tyle. Na jakiekolwiek
    odgrzybienie w ten sposob nie licz.