    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Date: Sun, 23 Aug 2009 17:24:48 +0200
    <c...@o...googlegroups.com>
    <h6rk7n$me5$1@inews.gazeta.pl>

    Krzysztof Chajęcki wrote:
    > mam takie pytanie - czy mówicie o sprężonym powietrzu takim, jak jest
    > używane np. do czyszczenia komputerów???? Jeśli macie na myśli inny środek,
    > to się nie wypowiadam, ale jeśli to jest to o czym myślę, to mając na
    > uwadze moje wieloletnie doświadczenie w informatyce, jak również znajomość
    > delikatności wnętrza aparatu (fakt, że widziałem wnętrza tylko lustrzanek
    > analogowych, ale cyfrowe są zbudowane zapewne podobnie, tyle że dochodzi
    > jeszcze zajebiście delikatny element jakim jest matryca), to w życiu bym
    > czegoś takiego nie zastosował...

    Większość osób po głębszym zastanowieniu by tego nie zrobiła. Oczywiście
    prócz kolegi, któremu odpowiadasz, bo ten gruszek nie uznaje.
    Czekamy na film na którym pokaże jak to świetnie czyści matrycę takim
    ustrojstem.

    > Chyba nie zdarzyło mi się przedmuchać
    > wnętrza kompa tak, aby nie wytrąciła się rosa... I zawsze część syfów się
    > trochę przykleja... W kompie to bez znaczenia - wystarczy poczekać aż
    > odparuje i się nagrzeje, te kilka syfków pozostałych nie gra roli. W
    > lustrzance jak dla mnie możliwość nabicia jakiegoś g.... pomiędzy listki
    > przesłony bądź w niedostępne okolice pryzmatu i matówki jest zbyt duża...
    > Tak więc optowałbym za rozwiązaniem: pędzelek, mieszek i ew. wspominana
    > przez kogoś bibuła....

    Pan wyżej znalazł sposób, w którym ciąg jest wyjątkowo słaby, a sama
    metoda na dobrą sprawę nie różni się wiele od odkurzacza. Poza tym że
    odkurzacze można regulować a to nie.
    W każdym razie gruszka jest o wiele lepszym rozwiązaniem, precyzyjnym i
    wystarczającym. Jak ktoś potrzebuje sprężonego powietrza + urządzenie do
    tego za które zapłaci majątek, a efekty będą mizerne to już jego sprawa.

    d.