    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Date: Sun, 23 Aug 2009 17:14:30 +0200
    <c...@o...googlegroups.com>

    XX YY wrote:

    > a moze bys ruszyl d. i sam poszukal.
    >
    > zmiekla ci rura co ?

    Jak czytam takie teksty to mi się przypomina pewien obrazek:
    http://img249.imageshack.us/img249/165/frustracja.jp

    To tak na fali dyskusji o Internecie bez chamstwa.

    Wybacz, ale to Ty prezentujesz wyjątkowo głupią i nie potrafisz jej
    wesprzeć nawet rozsądnymi argumentami. Wiele osób tu ma doświadczenie z
    sprężonym powietrzem pod wieloma postaciami i zdaje sobie sprawę, że to
    środek, który w tym wypadku jest wyjątkowo nietrafiony.

    > okazuje sie , ze jednak cos takiego istnieje - za pomoca sprezonego
    > gazu ( to nie jest powietrze ) to jest niepalny FCKW nie wydzielajacy
    > wody przy rozprezeniu
    > i podpiety do injektora mozna odessac kurz.
    > jedno z wielu urzadzen tego typu , przeznaczonych do odsysania kurzu z
    > aparatu i powierzchni matryc.
    > jak nie wierzysz to twoja sprawa.

    Że takie urządzenia są to wiem, ale że się nadają do czyszczenia
    delikatnych urządzeń - bardzo wątpię. Możesz sobie odessać tym kurz z
    zakątków obudowy lub wierzchu aparatu, ale do środka będzie to
    nieprecyzyjne i bardzo prawdopodobne, że uszkodzisz tym matrycę lub migawkę.

    > wada tych urzadzonek jest to , ze nie sa w stanie odessac czasteczek
    > przyklejonych , np zatluszczonych.
    > zalet mozna sie domyslec.

    To co pokazałeś ma tak słaby ciąg, że wątpię by było jakkolwiek przydatne.
    Wprawdzie ssa, ale nie tworzy przecież próżni w aparacie i ostatecznie
    powietrze jakoś znów tam dociera, znów z kurzem.

    > nadmuchiwanie na powierzchnie matrycy nie jest wskazane , wlasciwie
    > zdecydowanie odradzane i to nie ze wzgledu na mozliwosc reakcji z
    > fckw - ten reaguje niechetnie , a ze wzgledu na mozliwosc schlodzenia
    > powierzchni matrycy , przez co jesli zostanie przekroczony punkt rosy
    > moze wydzielic sie na powierzchni woda - a tego nie chcemy. Punkt
    > rosy zalezy od temperatury i wilgotnosci powietrza ( rowniez od
    > cisnienia) , moze wiec zdarzyc sie ze czasami sie woda nie wykropli ,
    > a innym razem w nadmiarze.

    A kto Ci tu w wątku poleca sprężone powietrze do czyszczenia aparatów?
    Wszyscy trąbią o gruszce. Czytaj z zrozumieniem bo potem sugerujesz
    jeszcze większe głupoty, które sam sobie generujesz jak widać.

    > jak widzisz nie koniecznie wmawiam ludziom glupoty , wrecz przeciwnie.

    Och czyżby :)

    > A mnie tutaj na tej grupie nasuwa sie uwaga - im wiekszy tempak , lub
    > mniej wie - tym bardziej uparty i bardziej pyszczy.
    > nie jestes pod tym wzgledem wyjatkiem.

    Powtórzę Ci obrazek, żebyś przypadkiem nie przeoczył:
    http://img249.imageshack.us/img249/165/frustracja.jp

    :)

    d.