  • Data: 2009-08-23 14:52:29
    Temat: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Aug., 16:48, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > nie
    > to nie jest powietrze
    > to jest gaz prawie ze obojetny FCKW
    > i w tym wypadku podpina sie do butli injektor po to zeby zassac a nie
    > wdmuchac.
    >
    > samo zas przedmuchiwanie aparatow ( wnetrz ) takim gazem ( a wczesniej
    > i powietrzem osuszonym) jest stosowane w fotografii od lat chyba z
    > 20  , w czasach analogu byl to najbardziej elegancji sposob
    > przedmuchiwania wnetrza.
    >
    > ja mam gdzies ale nie uzywam taki maly odkurzacz z bateria r6
    > wielkosci piora. on wsysa kurze poprzez szczoteczke.
> [...]

    ach jeszcze jedno

    z ta wykraplajaca sie woda tez nie ma co demonizowac.
    przy kazdem wejsciu w zimie z zewnatrz do cieplego wnetrza na
    powierzchni soczewek wykrapla sie woda , a i na matrycy tez moze , z
    czego nie zdajemy sobie sprawy.
    Ryzyko wykroplenia wody od takiego przedmuchiwania jest dalego ,
    daleko mniejsze , ale istnieje wiec formalnie sie odradza - tak jak w
    instrokcjach aparatow cyfrowych jest napisany zakres temperatur w
    jakich mona uzywac - powyzej zera.