  • Data: 2009-08-23 14:41:30
    Temat: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > nadmuchiwanie na powierzchnie matrycy nie jest wskazane , wlasciwie
    > zdecydowanie odradzane i to nie ze wzgledu na mozliwosc reakcji z
    > fckw - ten reaguje niechetnie , a ze wzgledu na mozliwosc schlodzenia
    > powierzchni matrycy , przez co jesli zostanie przekroczony punkt rosy
    > moze wydzielic sie na powierzchni woda - a tego nie chcemy. Punkt
    > rosy zalezy od temperatury i wilgotnosci powietrza ( rowniez od
    > cisnienia) , moze wiec zdarzyc sie ze czasami sie woda nie wykropli ,
    > a innym razem w nadmiarze.

    mam takie pytanie - czy mówicie o sprężonym powietrzu takim, jak jest
    używane np. do czyszczenia komputerów???? Jeśli macie na myśli inny środek,
    to się nie wypowiadam, ale jeśli to jest to o czym myślę, to mając na
    uwadze moje wieloletnie doświadczenie w informatyce, jak również znajomość
    delikatności wnętrza aparatu (fakt, że widziałem wnętrza tylko lustrzanek
    analogowych, ale cyfrowe są zbudowane zapewne podobnie, tyle że dochodzi
    jeszcze zajebiście delikatny element jakim jest matryca), to w życiu bym
    czegoś takiego nie zastosował... Chyba nie zdarzyło mi się przedmuchać
    wnętrza kompa tak, aby nie wytrąciła się rosa... I zawsze część syfów się
    trochę przykleja... W kompie to bez znaczenia - wystarczy poczekać aż
    odparuje i się nagrzeje, te kilka syfków pozostałych nie gra roli. W
    lustrzance jak dla mnie możliwość nabicia jakiegoś g.... pomiędzy listki
    przesłony bądź w niedostępne okolice pryzmatu i matówki jest zbyt duża...
    Tak więc optowałbym za rozwiązaniem: pędzelek, mieszek i ew. wspominana
    przez kogoś bibuła....

    --
    pzdr
    meping