  • 11. Data: 2012-01-18 19:26:31
    Temat: Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.01.2012 14:53, PL(N)umber_One wrote:

    > Od razu jest zawieszony - świecą się ciągle
    > wszystkie kontrolki
    [...]
    > Musi dopiero odstać swoje

    Może on nie wisi tylko po prostu oscylator nie startuje?

    Mirek.

  • 12. Data: 2012-01-22 13:56:59
    Od: "Robert R" <c...@N...gazeta.pl>

    Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > [...]
    >
    > Może on nie wisi tylko po prostu oscylator nie startuje?
    >
    > Mirek.

    Miałem podobną sytuację z routerkiem Netgar - działał 30 min i stop. Pomogło
    przelutowanie kulek pod procesorem (topnik + hot air) - router działa po
    naprawie przeszlo rok. Spróbuj przelutuj i.c. to zajmie mniej czasu niż
    wymiana kondensatorów. Pozdrawiam.RR.

  • 13. Data: 2012-01-22 13:57:13
    Od: "Robert R" <c...@N...gazeta.pl>

  • 14. Data: 2012-01-24 19:25:47
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Aby zakończyc temat. Wymieniłem elektrolity, efektu niestety brak. Do
    przelutowywania połaczeń sprzętu nie mam, tak więc - kierunek śmietnik.
    PP

  • 15. Data: 2012-01-24 19:27:30
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Aby zakończyc temat. Wymieniłem elektrolity, efektu niestety brak. Do
    > przelutowywania połaczeń sprzętu nie mam, tak więc - kierunek śmietnik.
    > PP
    Nie masz lutownicy transformatorowej?
    Skoro masz wyrzucić, dlaczego nie przygrzejesz BGA lutownicą
    transformatorową?
    Nic mu się nie stanie.
    Zwłaszcza przed śmietnikiem.
    S.

  • 16. Data: 2012-01-25 10:05:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > Nie masz lutownicy transformatorowej?
    > Skoro masz wyrzucić, dlaczego nie przygrzejesz BGA lutownicą
    > transformatorową?
    > Nic mu się nie stanie.
    > Zwłaszcza przed śmietnikiem.

    To może być ciekawe, podpowiedz jak przelutować układ BGA typu procesor
    przy użyciu lutownicy transformatorowej.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 17. Data: 2012-01-25 10:05:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PL(N)umber_One napisał:
    > Aby zakończyc temat. Wymieniłem elektrolity, efektu niestety brak. Do
    > przelutowywania połaczeń sprzętu nie mam, tak więc - kierunek śmietnik.

    Użyj piekarnika

  • 18. Data: 2012-01-25 10:36:38
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To może być ciekawe, podpowiedz jak przelutować układ BGA typu procesor
    > przy użyciu lutownicy transformatorowej.
    Dobrze.
    Po pierwsze:
    1) Pozbądź się strachu
    2) Odważ się
    3) Przyłóż lutownicę do plastikowej części kwadratu BGA i staraj się nagrzać
    całą powierzchnię scalaka (w kolejnych krokach)
    4) Sprawdź, czy działa.
    5) Ponów z większą temperaturą- jeśli nic nie pomogło.
    Użyj termopary lub lepiej kamery termowizyjnej, jeśli nie masz
    doświadczenia.
    Ale jeśli masz kamerę, to już lepiej palnikiem gazowym.
    6) Jeśli pomogło tylko na kilka dni - ponów.
    7) Jeśli nic nie dało - wyrzuć lub napraw inną metodą.
    S.

  • 19. Data: 2012-01-25 11:30:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > całą powierzchnię scalaka (w kolejnych krokach)
    > 4) Sprawdź, czy działa.
    > 5) Ponów z większą temperaturą- jeśli nic nie pomogło.

    Lutownica transformatorowa i regulacja temperatury?

    > Użyj termopary lub lepiej kamery termowizyjnej, jeśli nie masz
    > doświadczenia.

    Jeśli ktoś ma kamerę IR to na bank ma też i hot air'a

    > Ale jeśli masz kamerę, to już lepiej palnikiem gazowym.
    > 6) Jeśli pomogło tylko na kilka dni - ponów.
    > 7) Jeśli nic nie dało - wyrzuć lub napraw inną metodą.

    Ale robiłeś to już kiedyś czy teoretyzujesz?

  • 20. Data: 2012-01-25 11:35:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PL(N)umber_One napisał:
    > Aby zakończyc temat. Wymieniłem elektrolity, efektu niestety brak. Do
    > przelutowywania połaczeń sprzętu nie mam, tak więc - kierunek śmietnik.

    Poza piekarnikiem jeszcze zwykła opalarka powinna dać rade, tylko trzeba
    zaekranować okolice i wyczuć z jakiej odległości grzać.