-
11. Data: 2018-11-02 10:45:14
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:prh4vc$1bk$...@d...me...
>> tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah
>> mają podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak
>> wymiany akumulatora przez całe życie auta.
>obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
>projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
>zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
>zdecydowanie niższą cenę.
A moze cena jest niewiele wyzsza, a sa ludzie gotowi znacznie wiecej
zaplacic za taka baterie ?
>to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy przegląd po 1000km. da
>sie? tak, ale chyba tylko w statkach.
Masz na mysli milion km ? To znow nie tak duzo, biorac pod uwage ze
statek tak 500-1000 km/dobe plynie,
Statkowe diesle:
-maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
silnika jest bardzo trudna,
-maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
srodku oceanu,
-maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
-maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
J.
-
12. Data: 2018-11-04 01:55:40
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: q...@t...no1 (Queequeg)
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Statkowe diesle:
> -maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
> silnika jest bardzo trudna,
> -maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
> srodku oceanu,
> -maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
> -maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
- mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
- nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
- nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
samochodach, tak mi się wydaje)
- mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
-
13. Data: 2018-11-04 03:28:36
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.
-
14. Data: 2018-11-04 12:23:26
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
W dniu 04.11.2018 o 01:55, Queequeg pisze:
> - mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
> - nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
> - nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
> samochodach, tak mi się wydaje)
> - mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
>
No i klient bardziej myślący, nie kupie se nowy, bo nowość.
--
Cezary Grądys
c...@w...onet.pl
-
15. Data: 2018-11-04 14:37:37
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: b...@g...com
użytkownik s...@g...com napisał:
> Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa
aku 40kWh
koszt ładowania 40x0,6= 24pln za przejechane 250km
pomijając sprawność ładowarki, ubytek pojemności aku i sprawność
samego aku.
aku 4,4kWh daje max. 24km za sumę 2,4pln
> a odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9 litrów
za przejechane 200km
-
16. Data: 2018-11-05 10:48:40
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
W dniu 2018-11-04 o 01:55, Queequeg pisze:
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Statkowe diesle:
>> -maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
>> silnika jest bardzo trudna,
>> -maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
>> srodku oceanu,
>> -maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
>> -maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
>
> - mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
> - nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
> - nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
> samochodach, tak mi się wydaje)
> - mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
>
Nie ma katalizatorów, EGR i dodawania mocznika. Jadą na najtańszym
mazucie, z siarka i innymi "fruktami", więc jeden duży statek kopci jak
samochody z małego miasteczka (używane godzinę albo dwie dziennie, z
filtrami, AdBlue itp.). Oczywiście żaden zielony nie zapyszczy, polityk
tym bardziej. Grunt że tanio można wozić i handel się kręci, a od
płacenia podatków i spełniania norm to są małe szare ludki.
--
Pozdrawiam
Piotrek
-
17. Data: 2018-11-05 20:28:22
Temat: Re: Samochody hzbrzdowe kosytz adowania akumulatorow.
Od: EdiM <e...@p...onet.pl>
W dniu 04.11.2018 o 03:28, Zenek Kapelinder pisze:
> Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.
>
Coś znalazłem w starych zakładkach:
http://kokam.com/wp-content/uploads/2016/03/SLPB-Cel
l-Brochure.pdf
--
Pozdrawiam
EdiM