eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 61. Data: 2010-05-31 09:34:27
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jak dzisiejsze!
    Od: n...@o...pl

    > > 6800 typowych ogniw 18650. Jak w każdym laptopie. Czy to dużo?
    > > Poza tym nie wspominałeś nic o ograniczeniach. Ja Ci tylko wskazuję, że
    > > dzisiejsza technika jest na znacznie wyższym poziomie niż kiedyś.

    > Ale jest źle wykorzystywana.
    Nie wspominałeś wcześniej o takich ograniczeniach. Ale rozumiem, że chcesz teraz
    wyjść z twarzą. Ilość ogniw może się nie podobać, choć nie mam pojęcia dlaczego?
    Ani ich dużo objętościowo, ani nie zajmują pół samochodu, nawet pod względem
    masy. Nie wiem jak teraz zamierzasz się obronić? Bardzo jestem ciekaw?
    Może miejsc ma za mało dla pasażerów? Albo koła za duże?
    Bagażnik ma około 200l. To może być dobry pretekst. Albo poszycie z laminatu.
    Coś się znajdzie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 62. Data: 2010-05-31 12:39:19
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 21:02:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > O, udało ci się zbudować prądnicę ze 100% skutecznością energetyczną? I
    100 nie ale 93 jest osiagalne dla silnikow stosowanych w samochodach.
    Gorzej z aku - NiMHy maja jakies 70 sprawnosci cyklu.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 63. Data: 2010-05-31 13:19:58
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    >>> Bo z czasem sie okaze ze na drugi koniec miasta najlepiej dojechac
    >>> obwodnica.
    >> Umm... Czym? ;)
    >
    > Tym co z czasem powstanie :-)

    Z czasem może powstaną samochody z bezpiecznym napędem mikrofuzyjnym :-P

    >> To po pierwsze. Po drugie - co szkodzi jechać mniej niż 120km/h?
    >
    > Na lewym pasie bedziemy na ciebie trabili my, a na prawym tirmani :-)

    A trąb sobie, trąbo. Żyłka ci pęknie i będzie jednego nerwowego mniej :-P

    >>>> Ile razy w roku jeździsz po autostradzie i ile razy robi to tzw.
    >>>> przeciętny Polak? ;->
    >>> Autostrad nam przybywa.
    >> No. W zastraszającym ;-> tempie.
    >
    > Da sie juz dojechac z Drezna do Krakowa, z Berlina do Krakowa, z
    > Berlina pol drogi do Warszawy, kawalek nad morze ..

    Wow. Jeździsz codziennie do pracy do Drezna czy nad morze? ;->

    >>> Ciekawe czy to wlasnie z tego powodu ubywa wypadkow.
    >> Ubywa?
    >
    > patrz watek o swiatlach - ubywa stale, ostatnio nawet wiecej.

    Myślisz, że to od tego pół metra autostrad?

    >>>> (co i tak przekracza średnią prędkość możliwą do uzyskania w np. Warszawie).
    >>> Ale srednia dlatego taka wysoka, ze chwilowa snacznie przekracza 50.
    >> Ponownie - przez bezmyślność. Pędzi taki 100km/h przez kilka sekund,
    >> żeby potem stać w miejscu. Zamiast turlać się ze stałą prędkością.
    >
    > Roznie bywa. Np gonisz pol miasta, a potem korki sa.

    Raczej: gonisz pół kilometra, a potem następne pół kilometra jedziesz
    5km/h :-P


  • 64. Data: 2010-05-31 13:23:18
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:

    >> Ale jest źle wykorzystywana.
    > Nie wspominałeś wcześniej o takich ograniczeniach. Ale rozumiem, że chcesz teraz
    > wyjść z twarzą. Ilość ogniw może się nie podobać, choć nie mam pojęcia dlaczego?

    A weź pomyśl.

    Ogniwa nie rosną na drzewach, nie pojawiają się znikąd ani też nie są
    wieczne.

    Trzeba je wyprodukować. To kosztuje energię i surowce - dużo energii a i
    surowce bywają dość egzotyczne. W rezultacie okazuje się, że
    oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    poddaje się recyklingowi.


  • 65. Data: 2010-05-31 13:24:57
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... teżmialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Dnia Sun, 30 May 2010 21:02:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    >
    >> O, udało ci się zbudować prądnicę ze 100% skutecznością energetyczną? I
    > 100 nie ale 93 jest osiagalne dla silnikow stosowanych w samochodach.

    ROTFL

    Te 93% to _może_ będzie teoretyczna maksymalna sprawność silnika - ale
    już nie średnia sprawność całego układu przekładnie-generator-akumulator.

    > Gorzej z aku - NiMHy maja jakies 70 sprawnosci cyklu.

    Właśnie. Ale to pikuś - do mocniejszego hamowania nadal będą potrzebne
    klasyczne hamulce, w których energii za chiny nie odzyskasz.



  • 66. Data: 2010-05-31 13:45:41
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: n...@o...pl

    > A weź pomyśl.
    >
    > Ogniwa nie rosną na drzewach, nie pojawiają się znikąd ani też nie są
    > wieczne.
    >
    > Trzeba je wyprodukować. To kosztuje energię i surowce - dużo energii a i
    > surowce bywają dość egzotyczne. W rezultacie okazuje się, że
    > oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    > spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    > poddaje się recyklingowi.
    Mądrze i dobrze prawisz, ale nie na temat.
    Teraz chyba powinienem spodziewać się argumentów ad personam? Właściwie to już
    można się doszukać ;-)
    No chyba, że w końcu przyznasz, że dawne auta na prąd nie miały takiego zasięgu
    jak dzisiejsze?
    To, że jazda na prąd się nie opłaca, to już zupełnie inny temat.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 67. Data: 2010-05-31 14:13:07
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:

    > Mądrze i dobrze prawisz, ale nie na temat.
    > Teraz chyba powinienem spodziewać się argumentów ad personam? Właściwie to już
    > można się doszukać ;-)
    > No chyba, że w końcu przyznasz, że dawne auta na prąd nie miały takiego zasięgu
    > jak dzisiejsze?

    Miały. Zapakowałbyś 2x więcej akumulatorów - i dogoniłyby (zasięgiem)
    Teslę. Tylko wtedy podejście do samochodów było bardziej utylitarne.

    > To, że jazda na prąd się nie opłaca, to już zupełnie inny temat.

    Opłaca się. Ale z głową.


  • 68. Data: 2010-05-31 16:52:20
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    news:4c039c26$1@news.home.net.pl...
    > n...@o...pl pisze:
    >
    >>> Ale jest źle wykorzystywana.
    >> Nie wspominałeś wcześniej o takich ograniczeniach. Ale rozumiem, że
    >> chcesz teraz
    >> wyjść z twarzą. Ilość ogniw może się nie podobać, choć nie mam pojęcia
    >> dlaczego?
    >
    > A weź pomyśl.
    >
    > Ogniwa nie rosną na drzewach, nie pojawiają się znikąd ani też nie są
    > wieczne.
    >
    > Trzeba je wyprodukować. To kosztuje energię i surowce - dużo energii a i
    > surowce bywają dość egzotyczne. W rezultacie okazuje się, że
    > oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    > spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    > poddaje się recyklingowi.

    W tej chwili tak. Za 30 lat moze sie okazac, ze ropy wydobywac powoli juz
    sie nie oplaca i moze byc troche za pozno na budowe infrastruktury i
    opracowywanie technologii alternatywnych napedow. Dlatego robi sie to juz
    dzisiaj, pomimo ze kilku ekspertow z polskiego usenetu krzyczy "to bez
    sensu".



    Pozdrwiaam
    Kamil


  • 69. Data: 2010-06-01 09:13:53
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: n...@o...pl

    ...
    > Miały. Zapakowałbyś 2x więcej akumulatorów - i dogoniłyby (zasięgiem)
    > Teslę...
    Czyli nie miały, tylko miałyby gdyby...
    No to w końcu osiagnęliśmy kompromis.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 70. Data: 2010-06-01 23:54:31
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kamil pisze:

    >> Trzeba je wyprodukować. To kosztuje energię i surowce - dużo energii a i
    >> surowce bywają dość egzotyczne. W rezultacie okazuje się, że
    >> oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    >> spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    >> poddaje się recyklingowi.
    >
    > W tej chwili tak. Za 30 lat moze sie okazac, ze ropy wydobywac powoli
    > juz sie nie oplaca i moze byc troche za pozno na budowe infrastruktury i
    > opracowywanie technologii alternatywnych napedow. Dlatego robi sie to
    > juz dzisiaj, pomimo ze kilku ekspertow z polskiego usenetu krzyczy "to
    > bez sensu".

    Och, jak najbardziej z sensem, z tym że aby był sens trzeba to robić z
    głową - bo przy samochodach elektrycznych pokroju tesli więcej pójdzie
    ropy na energię na wyprodukowanie tych akumulatorów, niż się jej
    zaoszczędzi w późniejszej eksploatacji.

    Pamiętaj, że akumulatory mają ograniczoną trwałość.

    Pomijam już kwestię tego, skąd weźmiesz energię do naładowania samych
    akumulatorów.

    Mały i niezbyt szybki samochodzik miejski byłby w postaci elektrycznej
    znakomitym pomysłem - ale musiałby to być pojazd czysto utylitarny, bez
    bajerów i wodotrysków, typu maksymalna prędkość 150km/h.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: