  • 61. Data: 2010-05-31 09:34:27
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jak dzisiejsze!
    Od: n...@o...pl

    > Ale jest źle wykorzystywana.
    Nie wspominałeś wcześniej o takich ograniczeniach. Ale rozumiem, że chcesz teraz
    wyjść z twarzą. Ilość ogniw może się nie podobać, choć nie mam pojęcia dlaczego?
    Ani ich dużo objętościowo, ani nie zajmują pół samochodu, nawet pod względem
    masy. Nie wiem jak teraz zamierzasz się obronić? Bardzo jestem ciekaw?
    Może miejsc ma za mało dla pasażerów? Albo koła za duże?
    Bagażnik ma około 200l. To może być dobry pretekst. Albo poszycie z laminatu.
    Coś się znajdzie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 62. Data: 2010-05-31 12:39:19
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 21:02:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > O, udało ci się zbudować prądnicę ze 100% skutecznością energetyczną? I
    100 nie ale 93 jest osiagalne dla silnikow stosowanych w samochodach.
    Gorzej z aku - NiMHy maja jakies 70 sprawnosci cyklu.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 63. Data: 2010-05-31 13:19:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Tym co z czasem powstanie :-)

    Z czasem może powstaną samochody z bezpiecznym napędem mikrofuzyjnym :-P

    > Na lewym pasie bedziemy na ciebie trabili my, a na prawym tirmani :-)

    A trąb sobie, trąbo. Żyłka ci pęknie i będzie jednego nerwowego mniej :-P

    > Da sie juz dojechac z Drezna do Krakowa, z Berlina do Krakowa, z
    > Berlina pol drogi do Warszawy, kawalek nad morze ..

    Wow. Jeździsz codziennie do pracy do Drezna czy nad morze? ;->

    > patrz watek o swiatlach - ubywa stale, ostatnio nawet wiecej.

    Myślisz, że to od tego pół metra autostrad?

    > Roznie bywa. Np gonisz pol miasta, a potem korki sa.

    Raczej: gonisz pół kilometra, a potem następne pół kilometra jedziesz
    5km/h :-P

  • 64. Data: 2010-05-31 13:23:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:

    > Nie wspominałeś wcześniej o takich ograniczeniach. Ale rozumiem, że chcesz teraz
    > wyjść z twarzą. Ilość ogniw może się nie podobać, choć nie mam pojęcia dlaczego?

    A weź pomyśl.

    Ogniwa nie rosną na drzewach, nie pojawiają się znikąd ani też nie są
    wieczne.

    Trzeba je wyprodukować. To kosztuje energię i surowce - dużo energii a i
    surowce bywają dość egzotyczne. W rezultacie okazuje się, że
    oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    poddaje się recyklingowi.

  • 65. Data: 2010-05-31 13:24:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > 100 nie ale 93 jest osiagalne dla silnikow stosowanych w samochodach.

    ROTFL

    Te 93% to _może_ będzie teoretyczna maksymalna sprawność silnika - ale
    już nie średnia sprawność całego układu przekładnie-generator-akumulator.

    > Gorzej z aku - NiMHy maja jakies 70 sprawnosci cyklu.

    Właśnie. Ale to pikuś - do mocniejszego hamowania nadal będą potrzebne
    klasyczne hamulce, w których energii za chiny nie odzyskasz.

  • 66. Data: 2010-05-31 13:45:41
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    > spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej
    Mądrze i dobrze prawisz, ale nie na temat.
    Teraz chyba powinienem spodziewać się argumentów ad personam? Właściwie to już
    można się doszukać ;-)
    No chyba, że w końcu przyznasz, że dawne auta na prąd nie miały takiego zasięgu
    jak dzisiejsze?
    To, że jazda na prąd się nie opłaca, to już zupełnie inny temat.

  • 67. Data: 2010-05-31 14:13:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:

> [...]
    > można się doszukać ;-)
    > No chyba, że w końcu przyznasz, że dawne auta na prąd nie miały takiego zasięgu

    Miały. Zapakowałbyś 2x więcej akumulatorów - i dogoniłyby (zasięgiem)
    Teslę. Tylko wtedy podejście do samochodów było bardziej utylitarne.

    > To, że jazda na prąd się nie opłaca, to już zupełnie inny temat.

    Opłaca się. Ale z głową.

  • 68. Data: 2010-05-31 16:52:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > oszczędniejszy i przyjaźniejszy dla środowiska będzie klasyczny
    > spalinowy - bo jego wyprodukowanie kosztowało miej energii i lepiej

    W tej chwili tak. Za 30 lat moze sie okazac, ze ropy wydobywac powoli juz
    sie nie oplaca i moze byc troche za pozno na budowe infrastruktury i
    opracowywanie technologii alternatywnych napedow. Dlatego robi sie to juz
    dzisiaj, pomimo ze kilku ekspertow z polskiego usenetu krzyczy "to bez
    sensu".

    Pozdrwiaam
    Kamil

  • 69. Data: 2010-06-01 09:13:53
    Od: n...@o...pl

    > Miały. Zapakowałbyś 2x więcej akumulatorów - i dogoniłyby (zasięgiem)
    > Teslę...
    Czyli nie miały, tylko miałyby gdyby...
    No to w końcu osiagnęliśmy kompromis.

  • 70. Data: 2010-06-01 23:54:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kamil pisze:

> [...]
    > opracowywanie technologii alternatywnych napedow. Dlatego robi sie to
    > juz dzisiaj, pomimo ze kilku ekspertow z polskiego usenetu krzyczy "to

    Och, jak najbardziej z sensem, z tym że aby był sens trzeba to robić z
    głową - bo przy samochodach elektrycznych pokroju tesli więcej pójdzie
    ropy na energię na wyprodukowanie tych akumulatorów, niż się jej
    zaoszczędzi w późniejszej eksploatacji.

    Pamiętaj, że akumulatory mają ograniczoną trwałość.

    Pomijam już kwestię tego, skąd weźmiesz energię do naładowania samych
    akumulatorów.

    Mały i niezbyt szybki samochodzik miejski byłby w postaci elektrycznej
    znakomitym pomysłem - ale musiałby to być pojazd czysto utylitarny, bez
    bajerów i wodotrysków, typu maksymalna prędkość 150km/h.