-
Date: Sun, 30 May 2010 20:07:40 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <e...@b...softax.pl>
In-Reply-To: <e...@b...softax.pl>
X-Enigmail-Version: 0.95.7
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4c02a96c$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1275242860 91.206.96.25 (30 May 2010 20:07:40 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 40
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284920
[ ukryj nagłówki ]Sebastian Kaliszewski pisze:
>> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
>> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
>> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
>
> BZDURA PIRAMIDALNA.
W którym miejscu?
> Pominąłeś jeden "drobny" fakt: przy większej prędkości jedziesz krócej.
Ale mniej wydajnie.
Żeby pokonać większe opory ruchu, musisz mieć więcej mocy - co oznacza
większe lub bardziej wysilone (czyli mniej wydajne - zarówno pod
względem trwałości jak i zużycia paliwa) silniki. Także mocniejsze
hamulce, zawieszenie i dodatkowe zabezpieczenia, które przy niższej
prędkości byłby zbędne lub mogłyby być lżejsze.
W sumie taszczysz ze sobą sporo dodatkowej masy, która przy niższych
prędkościach byłaby niepotrzebna. To kosztuje.
> Zatem energia zużyta na pokonanie odcinka wcale nie rośnie kwadratowo :)
>
> Praca (a więc zużycie energii) na pokonanie oporu aerodynamicznego na
> danej trasie rośnie ... liniowo :)
Czynisz oderwane od rzeczywistości założenie - że energię masz
dostarczaną z zewnątrz pojazd pozostaje identyczny niezależnie od
prędkości, do jakiej jest zaprojektowany.
> Zgodnie ze wzorem z kiedyś 7 klasy szkoły podstawowej (dziś pewnie w
> gimnazjum) W = f*S
>
> A jak weźmiesz pod uwagę niezerowe opory niezwiązane z aerodynamiką to
> efekt większej prędkości jest subliniowy (czyli zgodny z rzeczywistością)
Zgodnie z Twoją "logiką" bolid F1 powinien być zupełnie ekonomiczny
także przy jeździe po mieście ;->
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 20:14 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:18 Andrzej Lawa
- 30.05.10 20:23 J.F.
- 30.05.10 21:02 Andrzej Lawa
- 30.05.10 21:28 pebro
- 30.05.10 22:05 J.F.
- 30.05.10 22:21 .Peeter
- 31.05.10 09:34 n...@o...pl
- 31.05.10 12:39 Jaroslaw Berezowski
- 31.05.10 13:19 Andrzej Lawa
- 31.05.10 13:23 Andrzej Lawa
- 31.05.10 13:24 Andrzej Lawa
- 31.05.10 13:45 n...@o...pl
- 31.05.10 14:13 Andrzej Lawa
- 31.05.10 16:52 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=