eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Date: Sun, 30 May 2010 20:07:40 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
    dzisiejsze!
    References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
    <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <e...@b...softax.pl>
    In-Reply-To: <e...@b...softax.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.95.7
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4c02a96c$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1275242860 91.206.96.25 (30 May 2010 20:07:40 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 40
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284920
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Kaliszewski pisze:

    >> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
    >> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
    >> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
    >
    > BZDURA PIRAMIDALNA.

    W którym miejscu?

    > Pominąłeś jeden "drobny" fakt: przy większej prędkości jedziesz krócej.

    Ale mniej wydajnie.

    Żeby pokonać większe opory ruchu, musisz mieć więcej mocy - co oznacza
    większe lub bardziej wysilone (czyli mniej wydajne - zarówno pod
    względem trwałości jak i zużycia paliwa) silniki. Także mocniejsze
    hamulce, zawieszenie i dodatkowe zabezpieczenia, które przy niższej
    prędkości byłby zbędne lub mogłyby być lżejsze.

    W sumie taszczysz ze sobą sporo dodatkowej masy, która przy niższych
    prędkościach byłaby niepotrzebna. To kosztuje.

    > Zatem energia zużyta na pokonanie odcinka wcale nie rośnie kwadratowo :)
    >
    > Praca (a więc zużycie energii) na pokonanie oporu aerodynamicznego na
    > danej trasie rośnie ... liniowo :)

    Czynisz oderwane od rzeczywistości założenie - że energię masz
    dostarczaną z zewnątrz pojazd pozostaje identyczny niezależnie od
    prędkości, do jakiej jest zaprojektowany.

    > Zgodnie ze wzorem z kiedyś 7 klasy szkoły podstawowej (dziś pewnie w
    > gimnazjum) W = f*S
    >
    > A jak weźmiesz pod uwagę niezerowe opory niezwiązane z aerodynamiką to
    > efekt większej prędkości jest subliniowy (czyli zgodny z rzeczywistością)

    Zgodnie z Twoją "logiką" bolid F1 powinien być zupełnie ekonomiczny
    także przy jeździe po mieście ;->

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: