    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Samochod z USA?...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <kq7mco$3jc$1@node1.news.atman.pl> <kq7ocl$5md$1@node1.news.atman.pl>
    <kq9fdk$cud$1@news.task.gda.pl>
    <c...@4...com>
    <ihm0ozeivebk$.2kbmu5nmgfkd$.dlg@40tude.net>
    <5...@4...com>
    <1xlw757xva41o.1142vj19l7wla$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1306251235120.3944@quad>
    <1dn81ehc1d3vw.1qlhynmnszo4t$.dlg@40tude.net>
    <g...@4...com>
    Date: Wed, 26 Jun 2013 15:49:32 +0200

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 09:59:40 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Tue, 25 Jun 2013 12:49:57 +0200, "J.F."
    >>
    > Sprawa mentalnosci narodowej. Polacy uwazaja ze prawo jest po to zeby
    > je obchodzic, a Amerykanie po to aby przestrzegac.

    Prawo zezwala wjechac w zaparkowany na poboczu radiowoz ?

    O tym przestrzeganiu to ja juz slyszalem - wszyscy jada po
    autostradzie 10-15 mph szybciej niz wolno, a policja nie reaguje.
    Tez uwaza ze to prawidlowo :-)

    > Dzieki temu, tam
    > gdzie w Polsce potzreba 5 notariuszy, 25 podkladek i 100 zyrantow, a
    > Ameryce wystarczy uscisk dloni. Jest to respektowna pzrez prawo forma
    > zawarcia umowy

    U nas nawet nie trzeba usciskac. Tylko ze jesli pozniej sa
    watpliwososci, to lepiej miec na pismie.
    Notariusz jest u nas rzadko wymagany, zreszta - okazuje sie ze i oni
    bywaja nieuczciwi ..

    > P.S> A poza tym, byt okresla swiadomosc. Zlapanie na przekroczeniu
    > predkosci w Ameryce konczy sie mandatem od 100 dolarow minimum a moze
    > sie skonczyc w areszcie. Ale na tym, nie koniec. Firma ubezpieczeniowa
    > NATYCHMIAST podnosi stawke. Na 3 lata po kazdym mandacie, bo tak dlugo
    > mandat jest pamietany. I podnosi po kazdym mandacie.

    No, mozna wyczytac ze nie tak natychmiast i nie zawsze - sprawdzenie
    kosztuje, jak stary klient i w ciemno to moze nie warto.
    Ale dochodza jeszcze inne koszta dodatkowe, przekraczajace
    wielokrotnie te 100$ ;-)

    > A jezeli ktos ma
    > 3 "speeding ticket" w ciagu kolejnych 3 lat, firma wymawia kontrakt.
    > Poniewaz nie mozna jezdic bez ubezliecznia, sa specjalne firmy
    > dzialajace wedlug "stawek specjaknych". Dla mlodzienca ponizej 30 lat,
    > stawka specjalna zaczyna sie od 5 tysiecy dolarow rocznie

    Byla u nas podobna firma, ale ona na wszelki wypadek oferowala zwyzke
    wszystkim mlodziencom :-)
    Cos sie jednak stalo i juz nie oferuje, czyzby zabraklo klientow ? :-)

    J.