    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Samochód wjechał w policjantów na motocyklach
    Date: Wed, 18 May 2011 09:22:15 +0200

    Użytkownik "Szuwaks" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iqrjh2$sgk$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiające jest skąd w Tobie tyle jadu?
    > Żyjesz na pograniczu prawa?
    > Mam wrażenie, że Twój horyzont wiedzy o policji jest mocno wąski.
    > Zdajesz sbie sprawę z tego, że obrażasz wiele osób?

    A Ty masz jakieś dobre wyobrażenie o kulturze policjantów. Ja mam
    doświadczenia mówiące, że nawet kultura prawna funkcjonariuszy jest na
    poziomie marnym.

    Oczywiście wyleję teraz żółć prywaty. Skarga złożona na bezprawną
    interwencję została uznana przez zwierzchnika za bezzasadną. Mimo, że
    funkcjonariusz podczas interwencji nie był w stanie podać żadnej podstawy
    prawnej i kierował się własną, wypaczoną, intuicją. Ba, podstawy prawnej nie
    miał.
    I co? I, jak śpiewała Chylińska, "chujów sto"! Bo w każdej firmie brudy
    pierze się po cichu.

    Stoję na stanowisku pośrednim między Twoim, a Grzybola - uważam, że Policja
    jest potrzebna. Dostrzegam jednak wiele patologii i nie wybielam ludzi w
    mundurze tylko dlatego, że są funkcjonariuszami Państwa, którego jestem
    obywatelem.

    > Przede wszystkim, do Policji nie przyjmuje się osób bez co najmniej
    > średniego wykształcenia, choć w wyjątkowych sytuacjach Komendant
    > wojewódzki > (Stołeczny) Policji może wyrazić zgodę na przyjęcie do służby
    > w oddziałach prewencji Policji kandydata, który nie ma wykształcenia
    > średniego, jeżeli w toku postępowania kwalifikacyjnego stwierdzono, że
    > kandydat wykazuje szczególne predyspozycje do służby w Policji.
    > W prewencji, w żadnej innej formacji.
    > A takżeposiadać kandydat musi mieć nieposzlakowaną opinię, musi być
    > niekaranym i korzystać z pełni praw publicznych.

    Ale czy wykształcenie, choćby i średnie, jest wyznacznikiem czegokolwiek?
    Ci policjanci, których poznałem osobiście, nie wyglądali mi na szczególnie
    predysponowanych do _służby_ w Policji.
    Zacznę może z innej strony: czy zapytałbyś policjanta o drogę do celu w
    obcym Tobie mieście?

    > Jak to się ma do Twojego określenia "męty społeczne"?
    > A propos wykształcenia, to jakim się legitymujesz?
    >
    > A props kultury, to nie podejrzewam, by jakikolwiek policjant pozwolił
    > sobie na podobny, oszczerczy paszkwil wobec jakiejkolwiek grupy zawodowej.

    Oj, chyba dla ciebie policjant=rycerz w srebrnej zbroi. A to ludzie jako i
    my.

    --
    Jasio
    etz vfr