    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Date: Sun, 07 Nov 2010 17:06:51 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Ale jest przy zbiornikach cisnieniowych. Musza byc kule, walce,
    > stozki, toroidy .. nie moze byc plaskich scianek

    Jak by w historii techniki wszyscy konstruktorzy i technolodzy myśleli
    kategoriami ze ojce tak robili i było dobrze to by samolotów nie było bo
    przecież cięższe od powietrza. Nic by nie było. No może kamienne narzędzia i
    sochy. Nowe materiały to nowe możliwości. Kompozyt węglowo diamentowy jest ponoć
    1000 razy wytrzymalszy na rozciąganie od stali. Aż się wierzyć nie chce że lina
    nośna mostu wiszącego może być grubości sznurówki. Że drogie. Na razie drogie bo
    nie ma masowego odbiorcy. Już pisałem że jeszcze niedawno aluminium było droższe
    od złota. Niedawno zmieniałem klamki w domu. Stare aluminiowe wyrzuciłem na
    śmietnik. Nie liczyłem ile waży 1m3 powietrza. Ale na pewno nie 1,5 kg. Zresztą
    nie ma się o co spierać. Zanim napisałem i tych 1,5 kg to poszukałem w necie.
    Wprost odpowiedzi nie znalazłem. Ale na jakimś portalu dla uczniów liczyli jaką
    objętość zajmie 100m3 powietrza jak się go skropli. To podzieliłem to przez 10
    bo w tamtym wyroku podawali cenę za kilogram.