eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochod na sprezone powietrzeRe: Samochod na sprezone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PB <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Date: Thu, 4 Nov 2010 17:10:21 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <iaudl6$hrd$1@inews.gazeta.pl>
    <4cd2c51a$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: p...@b...pl
    NNTP-Posting-Host: 144-goc-33.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1288887024 16901 94.75.108.144 (4 Nov 2010 16:10:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Nov 2010 16:10:24 +0000 (UTC)
    X-User: heavenly_pl
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323091
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 04 Nov 2010 15:37:17 +0100, na pl.misc.samochody, Tomasz Pyra
    napisał(a):


    > Jedyną jej wadą jest to że powietrze jakoś nie chce występować w stanie
    > sprężonym. A gdybyś sam to chciał sprężać, to już wychodzi gorzej niż
    > akumulatory elektyczne, a pewnie i gorzej niż diesel na pokładzie.

    Drogi kolego - duża, porządnie zrobiona kompresorownia da radę tanio
    sprężać olbrzymie ilości powietrza. Można takie zbudować przy obecnych
    stacjach benzynowych, dzięki czemu nadal one istnieją i zapewniają
    miejsca pracy, oraz szybkie źródło powietrza pod ciśnieniem.

    Ciepło powstające podczas sprężania powietrza - wykorzystać można do
    ogrzewania tejże stacji, jak również innych celów (to musi policzyć
    fachowiec - ja tylko wskazuję kierunek). Nic też nie stoi na
    przeszkodzie budowania mikrospiętrzeń na rzeczkach w pobliżu stacji (o
    ile rzeczka w pobliżu jest) i bezpośrednie zasilanie kompresorowni
    energią ze spadającej wody (robiono to już wieki temu w młynach).
    Można też pokusić się o ekologiczny wiatrak który będzie napędzał
    kompresorownię jeśli rzeczki w pobliżu nie ma. Możliwości są
    dziesiątki - trzeba chcieć.

    Ponadto pragnę podkreślić iż tak zachwalane auta na prąd potrzebują
    zużywających się akumulatorów - cięzkich i drogich elementów, które
    trzeba wyprodukować. Butle na sprężone powietrze są tańsze.

    Tramwaj pneumatyczny polskiej konstrukcji jeździł ze 100 lat temu we
    Francji i przewiózł miliony pasażerów. TO jako ciekawostka...

    Moim zdaniem napęd elektryczny to ślepa uliczka do czasu wynalezienia
    mikroreaktorów - wielkości powiedzmy walizki... Akumulatory donikąd
    nie prowadzą...



    --
    Pozdrawiam
    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: