  • 11. Data: 2011-04-24 12:33:59
    Temat: Re: Samochód kopie
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bywały też w sklepikach motoryzacyjnych identycznie wyglądające
    > paski z dumnym napisem "antimagnetic".
    > Pomiar wysokonapięciowym megaomierzem pokazywał absolutną
    > nieskończoność - brak przewodności.
    > Ale szpan był...

    Prawdziwy szpaner miał jeszcze pokrowiec na kierownicę ze sztucznego futra a
    za tylną szyba "rączkę" na sprężynie i pieska kiwającego głowa.
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-04-24 14:38:44
    Od: JAM <j...@y...com>

    wiadomościnews:iovd37$9as$1@inews.gazeta.pl...> Witam,

    > Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda
    > cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba
    > cos takiego zakupic i tyle...www.fizyka-zs11.webpark.pl/3a/prezentacja1.pp

    Zjawisko moze i normalne, ale roznice pomiedzy pojazdami wystepuja.
    Niektore kopia a niektore praktycznie nie. Bardzo duzy wplyw maja na
    to opony. Czesto zalozenie nowych opon powoduje, ze samochod, ktory
    nie kopal nagle kopie solidnie. Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko
    usunac.

    JAM

  • 13. Data: 2011-04-24 15:57:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    M1SLQ wrote:

    > Tak. Nie korzystać z nawiewów.

    Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy?
    :-)

  • 14. Data: 2011-04-24 16:26:49
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy?
    > :-)

    Mógłbym, gdybym cokolwiek pisał o wysiadaniu przez nawiewy :)

    Pisałem o korzystaniu z nawiewów. Jeśli przez *korzystanie z nawiewów*
    zrozumiałeś *wysiadanie przez nawiewy*, to bardzo mi przykro i czuję się
    zażenowany poziomem rozumienia tekstu pisanego oraz podstawową wiedzą z
    zakresu elektrostatyki... Może to wpływy "nieśmiganej igły w dizlu,
    skórze i klimie" daje znać o sobie... ale to już NTG :)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-04-24 16:52:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    M1SLQ wrote:

    > czuję
    > się zażenowany poziomem rozumienia tekstu pisanego

    Ja podobnie.

  • 16. Data: 2011-04-24 16:53:05
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2011 05:38:44 -0700, JAM napisał(a):

    > Pasek oczywiscie pomoze to zjawisko usunac.
    Pod warunkiem, ze nabuzowany jest samochod jako calosc. Jak ladunek
    powstaje od tarcia miedzy ubraniem a tapicerka podczas wysiadania, to nie
    widze mechanizmu w jaki mialby pomagac taki pasek.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 17. Data: 2011-04-24 16:54:05
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:57:45 +0200, cef napisał(a):

    > Mógłbyś opisać krótko jak się wysiada przez nawiewy? :-)
    Jezeli za nawiew uznac otwarte okno, to mi sie zdarzylo tak wysiadac i
    wsiadac. Procedure potrafisz sobie chyba wyobrazic samemu :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2011-04-24 18:51:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-24 16:26, M1SLQ pisze:

> [...]
    > zakresu elektrostatyki... Może to wpływy "nieśmiganej igły w dizlu,
    > skórze i klimie" daje znać o sobie... ale to już NTG :)

    O krynico wiedzy wszelakiej. Odpowiedz więc na pytanie - jak tu nie
    korzystać z nawiewów, gdy klimy brak, a w środku tworzy się niemal
    sauna? Jak nie korzystać z nawiewów, gdy osiada na szybach wydychana
    para wodna i znacznie ogranicza widoczność?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2011-04-24 21:06:08
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "jerzy.n" <j...@t...de> napisał w wiadomości

    > Normalne zjawisko , w czasie jazdy pojazd sie elektryzuje i dlatego kazda
    > cysterna ma taki pasek lub łańcuszek do łączenia pojazdu z podłożem,trzeba
    Łańcuchy uziemiające skończyły się 25lat temu. Powodowały większe
    niebezpieczeństwo niż nieuziemiona cysterna. Paski nadal są stosowane.
    Powoduje to zdjęcie ładunku z całej, metalowej, cysterny. Ale do prawdziwego
    uziemienia przed podłączeniem beczki stosuje się linki uziemiające.
    Natomiast w cywilnych pojazdach ładunek "kopiący" tworzy się w momencie
    przesuwania tyłka po siedzeniu przy wysiadaniu. W trakcie jazdy przecież nic
    nie kopie.Jedyną skuteczną metodą jest spryskanie siedzeń płynem
    antystatycznym lub pokrowce prane z dodatkiem takiego płynu.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 20. Data: 2011-04-24 22:08:59
    Od: " e_waldi" <e...@g...pl>

    e_waldi <e...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Witam,
    dzięki za zainteresowanie się moim problemem i próbę pomocy.
    Dziś robiłem testy z butami. Kopie w butach na cieńkiej chyba skóropodobnej
    podeszwie i sandałach mających podeszwy z tworzywa przypominającego fakturą
    korek, ale jest to jakieś tworzywo. NIE kopie w żadnych butach na podeszwie
    grubej i na dodatek gumopodobnej. Można by jeżdzić tylko w niekopiących, ale
    co zrobić z kopiącymi? Jeśli chodzi o podaną w wątku przyczynę w postaci
    nowych - innych opon, to rzeczywiście ma to oparcie faktach: po
    przeanalizowaniu sytuacji dochodzę do wniosku, że jest coś na rzeczy - na
    zimówkach nie kopało, ale z drugiej strony w zimie chodziłem w innych butach
    ~%( W wątku jest też porada z płynem antyelektrostatycznym. Jak coś takiego
    znajdę to dam znać czy pomogło.