  • 51. Data: 2010-12-22 20:41:32
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 21.12.2010 23:38, ToMasz pisze:
    > (...)

    > OGrzewanie! jak niema śniegu - mozna pomykać na
    > rowerze/motorowerze/rowerze z silnikiem.
    > Zapodaj wiecej szczegółów, przede wszystkim moc!

    Takich samochodow juz troche u nas jezdzi, wiec to zadne odkrywanie
    Ameryki - pogooglajcie troche.
    Moc taka, ze sprawnie poruszac sie mozna po miescie nie bedac
    zawalidroga - tzn. max 80km/h i przyspieszenie przecietnego spalinowca.
    Ogrzewanie - webasto, ktore spala znikome ilosci benzyny/ropy, nawiew z
    chlodzenia silnika.
    Zakladam, ze nie kazdy bedzie jezdzic 20km codziennie na rowerze do
    pracy ;) Skuter odpada - jeden juz w domu jest i praktyka pokazuje, ze
    musi byc dach.
    Mowia, ze takie autk ma sie zamortyzowac w ciagu ok. 3 lat. Mysle, ze to
    dobry okres, szczegolnie, ze nawet jak buda bedzie do wymiany to cala
    czesc elektryczna bedzie miala jeszcze przed soba dlugie zycie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 52. Data: 2010-12-22 21:28:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Dec 2010 18:32:29 +0100, p0li wrote:
    >jedno z przodu i dwa z tyłu to jakby nie patrzył są 3 ślady
    >mam gdzieś nawet zdjecię - jak znajde to wystawię

    Nie musisz - wiem ze sa, ale ustawa nie przewiduje :-)

    A w zasadzie to ciekawe - ustawa zna pojazdy jednosladowe lub
    wielosladowe. Jedynie motorower moze byc jedno lub dwusladowy :-)

    >a prosze
    >http://allegro.pl/motocykl-skuter-elektryczny-retro
    -nowe-kolory-i1371748700.html
    >http://www.topjewel.eu/index,oferta,id,28.html
    >
    >chodzi mi o skuter "retro"
    >nigdzie nie napisali że to romet - awiem że romet też to sprzedaje pod
    >nazwą "retro" w wersji spalinowej i elektrycznej

    romet sie wersja elektryczna nie chwali.

    No nic, zadzwonimy, spytamy sie :-)

    J.

  • 53. Data: 2010-12-22 22:37:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet
    wystukał:

    > Znosne poruszanie sie po Slasku - czyli wiecej niz oferuje CC700 ;)
    > Predkosc podrozna max 80km/h. Zasieg dzienny min. 30-40km.

    to bym się musiał w pracy doładowywać :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 54. Data: 2010-12-22 22:51:23
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 22.12.2010 22:37, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 20:40:03 +0100 osobnik zwany RadekNet
    > wystukał:

    > to bym się musiał w pracy doładowywać :)

    Dla tego wszyscy pisza, ze to auto do specyficznych zadan - i najlepiej
    na etapie budowy wiedziec ile sie bedzie jezdzic. Ale pomysl kuszacy
    jesli warunki pracy beda odpowiednie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 55. Data: 2010-12-23 01:34:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac
    > silnik.
    >
    > Co o tym sadzicie?

    No i jeszcze a propos samego Cinquecento - była elektryczna wersja rodem z
    fabryki: http://free.of.pl/c/cento/prototyp/elettra/elettra.h
    tml, więc
    możesz się zorientować co i jak :) Było dwumiejscowe, tył zajęty przez
    akumulatory, które były tak ciężkie, że można masa użyteczna wyniosła 150kg.
    Czyli mniej więcej 2 osoby bez bagażu.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 56. Data: 2010-12-23 01:35:24
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:55:42 +0100, J.F. napisał(a):

    > A tak swoja droga - z czego to wynika ? Przeciez pod wplywem zimna
    > material na elektrodach sie nie zmienia ?
    Zmienia sie kinetyka reakcji (sa sporo wolniejsze) i stale rownowagi.

    > Lit leciutki, olow ciezki :-)
    Litu w aku jest moze z kilogram dla tego battpacka. Co innego w nich wazy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 57. Data: 2010-12-23 01:48:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:
    > Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich
    > dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka
    > samochodu na elektryczny :)
    >
    > Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut
    > wyglada to zachecajaco - 10 tys zl plus troche wlasnej pracy w garazu
    > plus samochod bazowy.

    To się tak mówi.

    To jest praktycznie budowa samochodu od zera. Rozwiązywanie masy
    problemów. Bardzo dużo pracy, dużo problemów.

    Jeżeli sam planujesz zostać entuzjastą i traktować to jako hobby, a w
    praktyce raczej sposób na wydawanie pieniędzy (a nie ich oszczędzanie),
    to może być fajnie.

    Natomiast nie licz na to że przebudujesz samochód i od tej chwili
    będziesz jeździł za 3zł/100km.

    > Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat
    > co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100
    > km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu
    > itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka.

    I będziesz się woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po
    przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów, po drodze rozwiązując zestaw
    problemów o których nawet nie śniło się użytkownikom pojazdów seryjnych :)

  • 58. Data: 2010-12-23 04:18:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów, po drodze rozwiązując zestaw

    > problemów o których nawet nie śniło się użytkownikom pojazdów seryjnych :)

    Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies
    upchnac akumulatory. Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od
    starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja bym
    zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by uzywac
    skrzyni biegow. Kolo zamachowe odchudzic na tyle na ile sie da. Zostaje tylko
    redukcja pomiedzy kolem zamachowym a osa silnika. To wszystko jest do zrobienia
    za niezbyt duze pieniadze. Silnik od wozka widlowego majatku nie kosztuje. Cena
    akumulatorow zabija wszystko.

  • 59. Data: 2010-12-23 09:09:14
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości grup

    > Napisz cos wiecej - jaki silnik, jaka baza, jakie baterie ...
    > Bo p.Kopec (a mysle, ze akurat on wie co mowi) oferuje konwersje za mniej
    > wiecej tyle ile Ty cenisz swoja, ale "na gotowo" w jego warsztacie.

    O Kopciu straciłem dobre zdanie, gdy zobaczyłem, co wypisuje o "ekologii" i
    odzyskiwaniu energii z drogi piezoelektrycznej. Fakt - przerobił kilka
    samochodów, ale alfą i omego z pewnością nie jest.

  • 60. Data: 2010-12-23 09:14:30
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > może być fajnie.
    >
    > Natomiast nie licz na to że przebudujesz samochód i od tej chwili będziesz

    Też mam takie zdanie. Amator - zapaleniec z DOBRYM zapleczem i wiedzą - może
    mieć fajne hobby z przerabiania samochodów, ale na korzyści finansowe bym
    nie liczył.

    Jeśli autor wątku chce spróbować swoich sił - niech na początek przerobi
    sobie rower na napęd elektryczny.
    Być może złapie bakcyla. Potem na warsztat niech pójdzie skuter, albo jakiś
    motocykl. Samochód to naprawdę wyzwanie.